mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Inga fler POST beep ...!

Reply

Thread Tools
Old 28 mars 2008, 05:55
Givargruppen

Default Inga fler POST beep ...!

I likhet med många människor, jag har nyligen fallit i fällan att utgifterna goda pengar på dator delar men skimping ner priset på PSU. Efter att ha läst en hel del inlägg om farorna med billiga-skate PSU: s, jag beslutade att inte vänta tills det var för sent och få mig en ny just nu.

Förra tisdagen, jag köpte en 600 Watt modulära Arctic alla visslor och klockor för att ersätta min £ 16 Extra Värde 500 Watt jag fick från ebuyer. Saken installerade bra bara ... Sedan den nya PSU är installerat jag inte få några fler POST beep. Jag har bara spendera 2 dagar vrida min hela systemet upp och ner men jag kan inte hitta några problem alls ... Den polygon fabriken körs som ett tåg.

Brukar jag fick ett svar på vad som helst men den här gången är jag på en smula av en förlust ...! Jag har slut på tanken som är på var du ska leta efter alla anslutningar kontrollerades och alla enskilda delar har testats i en reservdelar systemet. Temperaturer och fläkthastigheterna är spot on ... Jag är inte ens säker på är att det finns ett problem över huvud taget ... Alla som varit i denna situation innan?

Cheers:
Chris

Mitt System: Willy Wonka är Polygoninriktning Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Minne:
4GB Micron PC-6400 (800MHz)
Grafikkort (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Ljudkort:
Ombord 7.1 Ljud
Hårddisk (s):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk enhet (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Mål / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Kylning:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nätverk / Internet:
Ombord
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 28 mars 2008, 08:47
Givargruppen

bra om allt fungerar ok varför oroa sin samma sak med mig får jag inga pip trots att tro att en kort, eller ingen effekt, en dålig CPU / MB eller lös kringutrustning ive hade inga probs sedan jag byggde st

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 28 mars 2008, 10:22
Givargruppen

Tack för din replay redden137.

Å ena sidan har du rätt, så varför oroa dig om du kan inte riktigt hitta ett problem. Å andra sidan, om datorn inte gör något är det tänkt att göra, skulle det inte innebära att även om det verkar inte vara ett problem att det fortfarande kan somethig händer att du missade och som kommer att bita dig i ryggen längre ned i linje? Det var liksom mitt sätt att tänka och anledningen till att jag började slitbanan. Men det känns mycket mer betryggande om andra människor kan bekräfta att de har (eller hade) samma händer med dem, men inga större problem uppstod.

Cheers:
Chris
Old 28 mars 2008, 11:51
Givargruppen

Tja hade st byggt i två år nu min Opteron CPU är o / c från lager 1800 till 2600 mitt minne är bra, vilket är GPU som också är något o / c och ive hade en olycka som berodde i HAVD två brandväggar orsakar en konflikt bortsett från att händelsen ive inga problem wotsoever

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.
Old 28 mars 2008, 12:04
Givargruppen

om somethings inte bröt då inte fixa det lol, gruvan inte pip heller, inte under de senaste 4 åren, så oroa dig inte kompis.
Old 28 mars 2008, 17:33
Givargruppen

Japp ... Jag skulle inte oroa dig heller, jag har haft detta ske innan på ett par lådor.

Ibland är det $ ods rätt, att när du ändrar saker runt, något som inte fungerar efteråt och ofta en del kommer att misslyckas .... i detta fall kanske det lilla mobo talaren har valt just Temne att ge upp spöke och blanda ihop saker för dig.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 29 mars, 2008, 05:57
Givargruppen

Vanligtvis när jag lagt något igen fick jag delar till vänster ... Inte saker som saknas ...

Hur som helst, som sagt, det är en tröst att veta att jag inte är ensam i världen med detta "problem".

När det inte att fastställa något som inte är trasigt, jag håller helt och hållet. Men dessa var vad jag kallar "förebyggande åtgärder". Leeds att göra från gång till gång om du vill behålla ditt system i formen.

Cheers:
Chris
Old 29 mars, 2008, 08:05
Givargruppen

^ _ ^ När jag tar saker förutom särskilt motorer jag alltid slutat med minst en bult eller bricka lmao
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.