![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, du bära med mig för im mycket ny på detta och inte säker på om im även i rätt place.my st wont start den har ingen makt att den alls och ive visat sig inte befogenhet suppy.Are det några säkringar som eventuellt skulle kunna har blåst eller vilka är de potentiella problem. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prova meddelanden denna i General Hardware Forum, som denna är bara för Introduktioner M8
| |||
| |||
| Flyttade till Allmänna Maskinvara. |
|
| |||
| |||
| Förklara lite mer vad du har försökt så långt ... dvs hur har ni visat att det inte är nätaggregatet? |
|
| |||
| |||
| Jag hade en strömförsörjningsenhet till mig som jag vet fungerar ok och jag ansluten att min pc och fortfarande inte hade något |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| kolla på / av switch:) Det mite b unpluged bort moderkortet
| |||
| |||
| Hej Davegbh Från ditt inlägg Jag förstår att du just har installerat den här PSU?, Huvudledningar är ON? Många primära urvalsenheter har en switch på dess yttre ansikte, den 20 eller 24 pin strömkontakten är inkopplad fast på moderkortet?, Fick du ta bort alla komponenter att installera PSU, i så fall har du installerat dem rätt - värt att kontrollera, när alla elnätet är ON och du deltar startar ser du alla lampor tänds på framsidan av din dator? alla rörelser i avkylningsfläktarna, gör ditt moderkort har några lysdioder?. Den dator du har installerat denna PSU till var det fullt genomfört innan du installerade PSU och om du inte har något emot att jag frågar varför du ändrar PSU, förlåt så många frågor, men vi behöver veta vad som händer, så hjälper kan erbjudas |
|
| |||
| |||
| Låter som en död Moderkort om PSU är definitivt fungerar. |
|
| |||
| |||
| thnx för ur svaren killar im säker och kan berätta im mycket nytt för databehandling, men viktigt att försöka lära sig, vilket inte är lätt på min age.The psu gavs till mig av en dator servicetekniker som försäkrade mig att det var ok.The strömbrytaren verkar vara ansluten till moderkortet ok och inga ljus igen och inte heller finns det någon rörelse från fan.Can jag konstatera att moderkortet är BANKRUTT? Davegbh |
|
| |||
| |||
| När du startar, går fläkten på PSU köra? |