mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Ingen ström

Reply

Thread Tools
Old 24 november 2007, 18:18
New Member Group

Hej,
du bära med mig för im mycket ny på detta och inte säker på om im även i rätt place.my st wont start den har ingen makt att den alls och ive visat sig inte befogenhet suppy.Are det några säkringar som eventuellt skulle kunna har blåst eller vilka är de potentiella problem.
Old 24 november 2007, 18:30
Givargruppen

Prova meddelanden denna i General Hardware Forum, som denna är bara för Introduktioner M8

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 24 november 2007, 18:40
Moderator-gruppen

Flyttade till Allmänna Maskinvara.

Old 25 november 2007, 13:06
Givargruppen

Förklara lite mer vad du har försökt så långt ... dvs hur har ni visat att det inte är nätaggregatet?
Old 28 november 2007, 04:19
New Member Group

Jag hade en strömförsörjningsenhet till mig som jag vet fungerar ok och jag ansluten att min pc och fortfarande inte hade något
Old 28 november 2007, 05:13
Givargruppen

kolla på / av switch:) Det mite b unpluged bort moderkortet

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.34GHZ överklockat! Athlon64 3000 +
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1,50 gig ddr
Grafikkort (s):
256MB PCI G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster HD 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY luftkyld kylfläns
Nätverk / Internet:
Virgin 50Mbps
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Window's 7 Ultimate
Old 28 november 2007, 07:49
New Member Group

Hej Davegbh
Från ditt inlägg Jag förstår att du just har installerat den här PSU?, Huvudledningar är ON? Många primära urvalsenheter har en switch på dess yttre ansikte, den 20 eller 24 pin strömkontakten är inkopplad fast på moderkortet?, Fick du ta bort alla komponenter att installera PSU, i så fall har du installerat dem rätt - värt att kontrollera, när alla elnätet är ON och du deltar startar ser du alla lampor tänds på framsidan av din dator? alla rörelser i avkylningsfläktarna, gör ditt moderkort har några lysdioder?. Den dator du har installerat denna PSU till var det fullt genomfört innan du installerade PSU och om du inte har något emot att jag frågar varför du ändrar PSU, förlåt så många frågor, men vi behöver veta vad som händer, så hjälper kan erbjudas
Old 28 november 2007, 09:29
Banned Group

Låter som en död Moderkort om PSU är definitivt fungerar.
Old 29 november 2007, 04:01
New Member Group

thnx för ur svaren killar im säker och kan berätta im mycket nytt för databehandling, men viktigt att försöka lära sig, vilket inte är lätt på min age.The psu gavs till mig av en dator servicetekniker som försäkrade mig att det var ok.The strömbrytaren verkar vara ansluten till moderkortet ok och inga ljus igen och inte heller finns det någon rörelse från fan.Can jag konstatera att moderkortet är BANKRUTT?
Davegbh
Old 29 november 2007, 04:16
Givargruppen

När du startar, går fläkten på PSU köra?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.