![]() |
|
| |||
| |||
| min kompis på jobbet frågade mig att titta på hans dator, men ingenting kommer upp på skärmen när påslaget ive såg makten IDE kablar är ive såg IDE kablar i rätt såg HD och optiska enheter byglarna är uppsättning men fortfarande inget framkommer också jag vet dess arbetsmetoder eftersom PC fans kom igen när du slår på den och även GFX kortet fungerar eftersom dess fan kom igen, men jag tror att det kan vara HD men säkert att wouldnt stoppa visa kommande upp |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om ingenting alls kommer upp på skärmen kan det vara ett grafikkort eller en Monitor problem.
| |||
| |||
| dess def inte kontrollera eftersom en av mina kollegor det kan vara grafikkortet men jag havnt har en annan dator för att kolla med eftersom dess pci e |
|
| |||
| |||
| jag dont thihnk det är GFX kortet eftersom HES försökt det i mobo VGA-port och och ingenting kommer upp och |
|
| |||
| |||
| Får du någon piper vid uppstart upp? |
|
| |||
| |||
| nej men Theres no högtalare så ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| den piper kommer från moderkortet
Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! Mitt System: Min
|
|
| |||
| |||
| Ja jag vet kommer från mobo men mobo har en SPKR och annars brukar höra pip men min m8s mobo hasn't fick mobo SPKR om inte jag hör inga pip |
|
| |||
| |||
| Visste du sätter standoffs i fallet när du installerar moderkortet? |
|
| |||
| |||
| MAX, du menar att det skulle vara en grundstötning problem. Det kan också vara en dålig Stick RAM. @ Robin var din vän Messing med CMOS (RTC RAM). vad moderkort är det? prova en pinne RAM eller växlingspartition dem. Se till att styrelsen har standoffs. Du kan även prova att koppla ur alla enheter som Arnt behövs och se om det hjälper. Det kanske inte ens vara övervaka eller GPU, men jag skränande verkligen säga utan mer information. Mer information sedan andra kan hoppa in och hjälpa till! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Monitor tänds och datorn startas upp men skärmen visar inte något | mida | General Hardware Chat | 1 | 9 juni 2009 15:05 |
| Kloning en 3:e kontrollera Dual övervaka kortet | Desertfish | Grafikkort & Skärmar | 7 | 31 mars 2008 12:43 |
| Monitor | fuzzylady | General Hardware Chat | 5 | 20 januari 2008 12:21 |
| LCD-bildskärm - Ditt nuvarande övervaka ... | Computer Spec | General Hardware Chat | 5 | 6 oktober 2006 01:33 |
| Monitor - intresserad av att köpa en bredbildsskärm övervaka ... | Snake | General Hardware Chat | 8 | 26 sep 2006 10:59 |
| Thread Tools | |
| |