mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Överhettning 2

Reply

Thread Tools
Old 7 juli 2007, 07:39
New Member Group

Hej, hoppas du kan hjälpa en gammal man nya till datorer, köpte jag en begagnad dator, men det började frysa efter 10/15 minuter och nu försöker startup bara att stänga ned snabbt, varje tanke har råd eller hjälp uppskattas, vet inte vad göra det.
Old 7 juli 2007, 08:49
Banned Group

Detta kan vara nätaggregatet eller alla möjliga saker Baggin.
Får du några felmeddelanden av något slag?

Förresten, välkommen till PCF. :)

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 7 juli 2007, 14:34
New Member Group

Ja sorry. Hej alla, inget budskap, jag gissa dess nätdelen men vad behöver jag byta?
Old 9 juli 2007, 22:32
Ledamot Gruppen

Hej Baggin PSU är rutan längst bak där du kopplar in 240v utbudet till innehas vanligen av 4 skruvar. när du byter ut det noga märke till när alla kontakter gå. Det finns flera olika typer. digitala bilder "ibland" hjälp. Don't snåla inte på dig PSU få en bra en.
Old 2 augusti 2007, 10:57
Ledamot Gruppen

Kan det inte vara några problem med programvaran? Eller med någon annan hårdvara för han säger att det börjar inte gillar den inte startar. Tja mitt förslag är att försöka installera ett nytt fönster som ska lösa, om det inte sedan dess några maskinvaruproblem som de som ovan.
Old 5 Augusti 2007, 02:42
gkr
Ledamot Gruppen

Eftersom det är möjligt att starta systemet betyder det att problemet inte ligger i nätaggregatet. Om så vore fallet skulle inte alls kunna slå på CPU i första instans. Sök efter cpu eller mor inställningar ombord och OS inställningar.
Old 7 augusti 2007, 22:39
iva
Banned Group

Jag tror inte det är några problem med strömförsörjning. Jag tror att det är något fel med operativsystemet.
Old 8 Augusti 2007, 05:55
Banned Group

Jag tror att det finns någon typ av strömkälla som hindrar din dator bara .... Om strömförsörjningen är det största problemet, måste du få ett bra UPS för att systemet som det kommer att öka eller minska strömtillförseln detta. ......
Old 8 Augusti 2007, 07:42
Givargruppen

Ok, Vilket operativsystem har du? Betrakta en helt ny installation av detta.

Om detta inte fungerar och datorn ändå fryser / shutsdown slumpmässigt, kunde RAM vara fel.

Mitt System: Egenbyggda v1.2

Processor (s):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Moderkort:
Asus P5PL2-E
RAM Minne:
2 x 1GB DDR2 533MHz PC4200
Grafikkort (s):
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Western Digital 160GB Sata HDD
Optisk enhet (er):
LG DVD-rom och LiteOn 20x DVD-RW
Mål / PSU:
Cooler Master mål och Antec PSU
Kylning:
2x Antec Fläktar
Nätverk / Internet:
BT Bredband
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.