![]() |
|
| |||
| |||
Hej, hoppas du kan hjälpa en gammal man nya till datorer, köpte jag en begagnad dator, men det började frysa efter 10/15 minuter och nu försöker startup bara att stänga ned snabbt, varje tanke har råd eller hjälp uppskattas, vet inte vad göra det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Detta kan vara nätaggregatet eller alla möjliga saker Baggin.
| |||
| |||
| Ja sorry. Hej alla, inget budskap, jag gissa dess nätdelen men vad behöver jag byta? |
|
| |||
| |||
| Hej Baggin PSU är rutan längst bak där du kopplar in 240v utbudet till innehas vanligen av 4 skruvar. när du byter ut det noga märke till när alla kontakter gå. Det finns flera olika typer. digitala bilder "ibland" hjälp. Don't snåla inte på dig PSU få en bra en. |
|
| |||
| |||
| Kan det inte vara några problem med programvaran? Eller med någon annan hårdvara för han säger att det börjar inte gillar den inte startar. Tja mitt förslag är att försöka installera ett nytt fönster som ska lösa, om det inte sedan dess några maskinvaruproblem som de som ovan. |
|
| |||
| |||
| Eftersom det är möjligt att starta systemet betyder det att problemet inte ligger i nätaggregatet. Om så vore fallet skulle inte alls kunna slå på CPU i första instans. Sök efter cpu eller mor inställningar ombord och OS inställningar. |
|
| |||
| |||
| Jag tror inte det är några problem med strömförsörjning. Jag tror att det är något fel med operativsystemet. |
|
| |||
| |||
| Jag tror att det finns någon typ av strömkälla som hindrar din dator bara .... Om strömförsörjningen är det största problemet, måste du få ett bra UPS för att systemet som det kommer att öka eller minska strömtillförseln detta. ...... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ok, Vilket operativsystem har du? Betrakta en helt ny installation av detta.