mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Overophedning GPU

Reply

Thread Tools
Old 30 marts 2008, 15:58
Medlem Gruppen

Default Overophedning GPU

hej

et stykke tid tilbage Alex hjulpet mig med en Arctic Cooling Freezer 7 Pro, som har arbejdet meget på min pc.

mine brødre pc har altid været en smule varm, så jeg har lige monteret en Freezer 7 Pro på denne pc også. hans specs er: MSI p4n SLI mobo og Geforce Asus EN7500LE grafikkort.

når jeg monteret det den lille blæser på chipset faldt ned og fryser 7 blev for stor til at passe igen (jeg er nødt til at nævne, at jeg ikke ved, hvordan den tidligere ejer af pc monteret de chipsæt blæseren på chipsættet heatsink, så det ud som om han bare trykkede den på og håbede på det bedste: der var ikke noget at holde det på den bare var der for den tid vi havde pc uden problemer. der er ingen steder at skrue eller fastsætte blæseren til varmeafleder og jeg er forvirret)

Anyway, jeg selv om det ville være ok, uden at chipsæt fan, jeg troede, fryseren 7 CPU HSF ville gavne det mere.

oprindeligt temps var en smule bedre, og jeg var glad for, men nu, en uge eller så videre, jeg regner de temps er ikke meget bedre, måske mobo temp er højere, fordi det chipset blæseren ikke er der længere. dybest set den CPU og mobo er nu tomgang på omkring 50 grader, harddisken på 41 eller deromkring: ikke super cool, men ikke varmt nok til at være et problem.

Mit problem er med det grapgics kort, som ha gået fra 60 grader idle til 70 grader, og jeg bare havde en BSOD, som jeg har til at tillægge dette. GPU'en har altid været varmt (60 grader), men pc'en har altid været stabil.

mit spørgsmål er:

-hvordan er northbridge chipset fans fastgjort til køleprofil?
-skal jeg lim det på det eller noget (jeg kunne holde bestanden køleren på igen, eller jeg kunne holde det på, at der med AC Freezer 7 med en lille udhæng)?
-Jeg synes 70 grader er for varmt for GPU i tomgang, og jeg er ikke tilfreds med det, jeg undrer mig over fryseren 7 har ikke købt CPU temp ned som min anden pc nydt stor (15 grader lavere end materiel), skal jeg holde bestanden køligere igen, skulle jeg få en GPU køler?

Jeg har installeret Freezer 7 Pro med Arctic Silver 5, og tror ikke, jeg lavede nogen fejl, jeg ved, at sagen er ikke den bedste, og tilføjer at de temps, men før det var en stabil maskine, og jeg tror, det kan have behov chipset køler fan men jeg kan ikke se en måde at sikre det på der.

nogen idéer?

tak gutter
Old 30 marts 2008, 16:38
Donor-Gruppen

Lim virker fint, nogle gange er det den eneste måde, og alligevel er det effektivt. Termisk epoxy fra Arctic Silver, hvis du er en purist med en formue, superglue fra skrivebordsskuffen, hvis du bare vil have resultater.

Jeg tror, du har brug for at fjerne, re-ren, re-termisk pasta og remount den nye CPU heatsink for, formentlig med mindre pasta. Clean virkelig behøver at ende med iso-propanol for den endelige opløsning, og tør også, og noget fnugfri at gøre det med. Jeg bruger ren kaffe filtrerpapir.

Mit system: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Bundkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Hukommelse:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 6600 512 MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (e):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s opretholde
Optisk drev (r):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Sag / PSU:
Thermaltake Soprano
Køling:
Stock
Network / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA fladskærm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 30 marts 2008, 18:11
Medlem Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af stedet View Post

Jeg tror, du har brug for at fjerne, re-ren, re-termisk pasta og remount den nye CPU heatsink for, formentlig med mindre pasta. Clean virkelig behøver at ende med iso-propanol for den endelige opløsning, og tør også, og noget fnugfri at gøre det med. Jeg bruger ren kaffe filtrerpapir.

Jeg kan godt lim den på der, se, hvordan det er, og sætte den bestand køleren tilbage på med den, hvis det ikke gør en forskel, lim det er takket.

Jeg brugte den korrekte mængde AS5 for en enkelt kerne P4, (og anvendes metoden til at sætte en lille perle af AS5 i centrum af CPU, og derefter lægge den køler på og lad det løser sig. denne metode har altid arbejdet meget for mig i fortiden, og jeg tror, er den anbefalede metode også), efter rensning godt med arctiClean termisk materiale remover (som er et ret godt produkt btw, opløser TIM ved kontakt. nemt at bruge) og arcticlean termisk overflade purifier.
Jeg bruger også en fnugfri klud, som jeg udelukkende anvendes til dette formål.

jeg ærlig talt ikke tror, nyindretning af køleren ville gøre nogen forskel overhovedet, en af de grunde, jeg lavede denne tråd, er fordi jeg ikke kan forstå, hvorfor fryser 7 ikke sænke temps mere og fordi jeg tror, at det kan have behov chipsæt fan tilbage
Old 30 marts 2008, 18:35
Donor-Gruppen

Jeg har kopieret din tekst, så jeg kan rigtigt fortælle fremtiden querents hvordan man kan anvende en heatsink.

Udskiftning heatsink er i stand til at nå den reduktion, vi ved, at fordi den gjorde det for dig før. Måske værelse fik varmere mellem målinger med de gamle og de nye? Måske luftstrømmen i lukkede computeren tilfælde ændret sig - de fladkabler kom i vejen, en sag blæserstik bly faldt ud. Det har da vel at være mekanisk, varme er varme er varme og universet har ikke ændret reglerne lokalt ud af trods. Har ikke nogen gang sige, at uanset hvad der er tilbage, er sandheden dog usandsynlig, når du fjerner alle de umulige?
Old 30 marts 2008, 18:55
Medlem Gruppen

er, mange tak for dit værdifulde input stedet.

alex er du der?
Old 30 marts 2008, 18:59
Donor-Gruppen

Jeg afventer en løsning på denne tråd med stor interesse.
Old 30 marts 2008, 19:18
Medlem Gruppen

computer-juice er et godt forum med en masse venlige og dygtige mennesker, der regelmæssigt give præcise og nyttige oplysninger for dem, der beder om det, de gør det uden at være elliptisk eller sarkastisk.

og Thats hvorfor folk kommer her.
Old 30 marts 2008, 19:25
Donor-Gruppen

Jeg undskylder uforbeholdent, jeg har ikke bevidst skrevet en tøddel i denne tråd elliptically eller sarkastisk. Jeg erkendte, at din beskrivelse af at tilføje en heatsink var bedre end min, og jeg mente det. Mine kommentarer om årsagen til den manglende temperatur drop var præcis, som jeg tænkte dem og beregnet til at blive helt hjælpsom. Jeg er ganske overrasket ved tanken om de synes uhensigtsmæssig. Jeg noterer mig, at du har set forskellen mellem de to Heatsinks selv. Jeg noterer mig, hvad vi begge ved, at fysik ikke er delvis, og at der derfor ikke er en reel grund til at være på udkig efter. Jeg tilbyder flere fornuftige alternativer til at overveje om jeg indrømme du måske finde dem forenklet. Jeg er her, fordi jeg er interesseret i spørgsmålet, og ivrige efter at finde svaret.

Alle, der har manglet, er en skrivestil, du kan tage alvorligt, ved udseendet af den.

Jeg er i stand til at bruge sarkasme, men jeg har bestemt ikke i denne udveksling. Det er beregnet til at underholde og informere på samme tid, når jeg anvender det. Jeg tror, jeg har brugt det en gang, siden jeg er registreret her.
Old 31 marts 2008, 15:03
Donor-Gruppen

Erm ... Spot ... Du advokat sprog er meget formel og en smule på den kedelige side virkelig ... Kan du venligst henvise til sarkasme? Meget mere morsomt at læse indlæg på den måde ...

Cheers:
Chris

Mit system: Willy Wonka's Polygon Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Bundkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Hukommelse:
4GB Micron PC-6400 (800 MHz)
Grafikkort (r):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Lydkort:
Ombord 7.1 Sound
Harddisk (e):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk drev (r):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Sag / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600 W PSU
Køling:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Network / Internet:
Ombord
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 31 marts 2008, 15:10
Donor-Gruppen

Jeg kan ikke klare det mate, jeg komme slog rundt for meget, og jeg er stadig forsøger at finde en stil, der kunne give mig til at overleve. Jeg er vejen ud af min dybde, det er ligesom Gloria Gaynor levering i 8 tommer platforme og tømmermænd forsøger at se forbi søgelyset. Jeg er en forvirret plakaten i denne uge.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
HJÆLP! overophedning PS kabel mustang66man Cases & Strømforsyninger 3 1 januar 2009 22:59
Mulig Overophedning ????? mctw Cases & Strømforsyninger 5 9. okt 2008 18:23
Overophedning spørgsmål? mrdaveyk General Hardware Chat 3 31 december 2007 10:55
Overophedning 2 baggin General Hardware Chat 8 8 august 2007 07:42
Overophedning gvmllr General Hardware Chat 9 4 juli 2007 06:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.