mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Algemeen Hardware Chat

Register

Oververhitting GPU

Reply

Thread Tools
Old 30 maart 2008, 15:58
Lid Fractie

hoi

een tijdje terug Alex hielp me met een arctische koeling vriesschepen 7 pro die werkte prima op mijn pc.

mijn broers PC heeft altijd al een beetje warm dus ik net uitgerust een diepvriezer 7 Pro op die pc ook. zijn specs zijn: MSI p4n SLI mobo en Geforce Asus EN7500LE grafische kaart.

toen ik gemonteerd dat de kleine ventilator op de chipset viel uit en de diepvriezer 7 is te groot om te kunnen passen terug op (ik moet zeggen dat ik niet weet hoe de vorige eigenaar van de pc voorzien van de chipset ventilator op de chipset Heatsink, leek het alsof hij gewoon ingedrukt op en hoopte voor de beste: er was niets om het op het net bleef daar de hele tijd hadden we de pc zonder problemen. Er is nergens te schroeven of het vaststellen van de ventilator voor de koeling en ik ben verward)

Hoe dan ook, ik zou het wel ok zonder de chipset fan, ik dacht het vriesvak 7 cpu HSF zouden profiteren zij meer.

temps waren aanvankelijk een beetje beter en ik was blij, maar nu, een week of zo op, ik denk de temps zijn niet veel beter, misschien wel het mobo temp is hoger omdat de chipset fan is er niet meer. eigenlijk de CPU en mobo nu stationair op ongeveer 50 graden, de hdd op 41 of zo: niet super cool, maar niet warm genoeg is om een probleem.

mijn probleem is met de kaart die grapgics ha gegaan van 60 graden idle naar 70 graden, en ik had een BSOD, die ik nog toe te schrijven is. de GPU is altijd warm (60 graden), maar de pc is altijd stabiel.

Mijn vragen zijn:

-hoe worden Northbridge chipset fans vast aan het koellichaam?
-moet ik lijm op of er iets (ik kon de stok voorraad koeler weer op of ik kon vasthouden zij er met de AC vriesschepen 7 met een lichte overhang)?
-Ik denk dat 70 graden is te warm voor de GPU bij stationair, en ik ben er niet gelukkig mee, ik ben verbaasd over de diepvriezer 7 is niet kocht de cpu temp is als mijn andere pc profiteerden sterk (15 graden lager dan materieel) moet ik stick de voorraad koeler weer op, moet ik een GPU koeler?

Ik installeerde de diepvriezer 7 Pro met Arctic Silver 5 en denk niet dat ik fouten gemaakt, ik weet dat het geval is niet de beste en voegt aan de temps, maar vóór het was een stabiele machine en ik denk dat het misschien nodig de chipset koeler fan maar ik zie niet een manier om het op daar.

Any ideas?

thanks guys
Old 30 maart 2008, 16:38
Donor Groep

Lijm werkt prima, soms is het de enige manier en toch is het effectief. Thermische epoxyverbindingen van Arctic Silver als je een puristische met een fortuin, superglue van het bureau-lade als je wil gewoon resultaten.

Ik denk dat u moet verwijderen, opnieuw schoon, opnieuw thermisch plakken en remount de nieuwe cpu koeling ook, waarschijnlijk met minder plakken. Schoon echt moet eindigen met een iso-propanol voor de definitieve ontbinding en veeg ook, en iets pluisvrije vrij om het te doen met. Ik gebruik schoon koffiefilter papier.

Mijn Systeem: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moederbord:
Asus A8N-VM CSM
RAM Geheugen:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
nVidia Geforce 6600 512MB
Sound Card:
Cherry RS 6000 m toetsenbord
Hard Drive (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s te houden
Optische Drive (s):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Koeling:
Voorraad
Netwerk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA flat panel
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (fluxbox)
Old 30 maart 2008, 18:11
Lid Fractie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ter plaatse View Post

Ik denk dat u moet verwijderen, opnieuw schoon, opnieuw thermisch plakken en remount de nieuwe cpu koeling ook, waarschijnlijk met minder plakken. Schoon echt moet eindigen met een iso-propanol voor de definitieve ontbinding en veeg ook, en iets pluisvrije vrij om het te doen met. Ik gebruik schoon koffiefilter papier.

Ik kan lijm op daar zien hoe het is en brengt het materieel koeler weer op met haar als zij niet het verschil maken, lijm wordt bedankt.

Ik gebruikte het juiste bedrag van AS5 voor een enkele kern p4, (en gebruikt de methode van een te kleine hiel van AS5 in het centrum van de cpu, vervolgens de koeler op en laat het sorteren zelf uit. deze methode is altijd werkte prima voor mij in het verleden en ik denk is de aanbevolen methode ook), na het reinigen goed met arctiClean thermisch materiaal verwijderen (dat is een goed product btw, lost TIM op contact. makkelijk te gebruiken) en arcticlean thermisch oppervlak Purifier.
Soms gebruik ik ook een pluisvrije doek die gebruik ik uitsluitend voor dit doel.

Ik eerlijk gezegd denk niet herstellingswerken de koeler zou geen verschil zijn, een van de redenen die ik heb gemaakt deze draad is omdat ik niet kan begrijpen waarom de diepvriezer 7 niet lager de temps meer en omdat ik denk dat het misschien nodig de chipset ventilator terug
Old 30 maart 2008, 18:35
Donor Groep

Ik heb gekopieerd uw tekst dus ik kan goed vertellen hoe de toekomst querents tot het toepassen van een koelplaat.

De vervanging van koelplaat de staat van het bereiken van de vermindering, omdat we weten dat zij het voor u voor. Misschien is de kamer kreeg heter tussen meten met de oude en de nieuwe? Misschien is de luchtstroom in de gesloten computer geval veranderd - het lint kabels kreeg in de weg, een case fan aansluiting leiden afgezet. Het heeft zeker te zijn mechanische, warmte warmte warmte en het heelal nog niet heeft gewijzigd van de regels ter plaatse uit wrok. Heeft iemand een keer niet zeggen dat wat overblijft is de waarheid echter onwaarschijnlijk, zodra u alle onmogelijkheden?
Old 30 maart 2008, 18:55
Lid Fractie

er, dank u hartelijk voor uw waardevolle inbreng ter plaatse.

Alex ben je daar?
Old 30 maart 2008, 18:59
Donor Groep

Ik wacht op de resolutie van deze draad met grote belangstelling.
Old 30 maart 2008, 19:18
Lid Fractie

computer-sap is een groot forum met veel vriendelijke en kundige mensen die regelmatig nauwkeurige en handige informatie voor degenen die vragen te stellen, dat doen ze zonder elliptische of sarcastisch.

en dat is waarom mensen hier komen.
Old 30 maart 2008, 19:25
Donor Groep

Ik verontschuldig me van harte, ik heb niet opzettelijk schriftelijk een jota in deze draad elliptically of sarcastisch. Ik erkende dat uw beschrijving van de toevoeging van een koeling beter was dan de mijne en ik meende het. Mijn opmerkingen over de reden voor het ontbreken van temperatuurdaling waren precies zoals ik dacht, en bedoeld als geheel nuttig zijn. Ik ben nogal verbaasd op het idee ze lijken weinig. Ik constateer dat je hebt gezien het verschil tussen de twee heatsinks jezelf. Ik neem nota van wat we weten allebei, dat natuurkunde niet gedeeltelijke en dat er een echte reden moet worden gezocht. Ik bied een aantal redelijke alternatieven te overwegen hoewel ik je misschien vinden ze simplistisch. Ik ben hier omdat ik ben geïnteresseerd in de vraag en wil ontdekken het antwoord.

Alle dat ontbreekt, is een schrijfstijl kun je serieus nemen, door het uiterlijk ervan.

Ik ben in staat met behulp van sarcasme, maar ik ben zeker niet in deze uitwisseling. Het is bedoeld te amuseren en te informeren, op hetzelfde moment als ik in dienst is. Ik denk dat ik heb gebruikt het een keer sinds ik hier geregistreerd.
Old 31 mar 2008, 15:03
Donor Groep

Erm ... Spot ... Je advocaat taal is erg formeel en een beetje aan de saaie kant echt ... Kunt u verwezen naar sarcasme? Veel meer amusant om te lezen post die manier ...

Cheers:
Chris

Mijn Systeem: Willy Wonka's Polygon Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Moederbord:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Geheugen:
Micron 4GB PC-6400 (800MHz)
Graphics Card (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Sound Card:
Onboard 7.1 Geluid
Hard Drive (s):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optische Drive (s):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (2x)
Case / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Koeling:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Netwerk / Internet:
Onboard
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 31 mar 2008, 15:10
Donor Groep

Ik kan niet beheren mate, I'm getting geslagen rond te veel en ik ben nog steeds op zoek naar een stijl die mij toestaat om te overleven. Ik ben weg uit mijn diepte, het is net als Gloria Gaynor aankomen in 8 inch platforms en een kater proberen om te zien langs de Schijnwerpers. Ik ben een onrustig poster deze week.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.