mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Overoppheting GPU

Reply

Thread Tools
Old 30nde Mar 2008, 15:58
Medlem Group

Default Overoppheting GPU

hei

en stund tilbake Alex hjalp meg med en Arctic Cooling fryseren 7 Pro som fungerte bra på min pc.

brødrene mine PC har alltid vært litt varm, så jeg bare monteres en fryseboks 7 pro på den pc også. sine spesifikasjoner er: msi p4n sli mobo og Geforce Asus EN7500LE grafikkort.

når jeg montert den lille viften på brikkesettet falt av og fryseren 7 var for stor for den til å passe på igjen (jeg må nevne at jeg ikke vet hvordan den forrige eieren av pc utstyrt brikkesettet vifte på brikkesettet HEATSINK så det ut som han bare klemte den på og håpet på det beste: det var ingenting å holde det på det bare ble der hele tiden vi hadde en PC uten problemer. finnes det ingen steder å skru eller fikse viften til heatsink og jeg er forvirret)

Uansett, jeg skjønt det ville være ok uten chipset viften, tenkte jeg fryseren 7 cpu HSF vil nytte det mer.

utgangspunktet temps var litt bedre og jeg var fornøyd, men nå, en uke eller så videre, jeg regner med de temps er ikke mye bedre, kanskje mobo temp er høyere fordi chipset viften ikke er der lenger. innerst inne det cpu og mobo nå tomgang på ca 50 grader, HDD på 41 eller slik: Ikke super kul, men ikke varmt nok til å være et problem.

mitt problem er med grapgics kort som ha gått fra 60 grader idle og 70 grader, og jeg bare hadde en bsod som jeg har til attributtet til dette. the GPU har alltid vært varmt (60 grader), men PC har alltid vært stabil.

Mine spørsmål er:

-hvordan er Northbridge chipset fans festet til kjøleribben?
-skal jeg lime det på det eller noe (jeg kunne stikke aksjen kjøligere igjen, eller jeg kunne stikke den på det med AC fryser 7 med et lite overheng)?
-Jeg synes 70 grader er for varmt for GPU på tomgang og jeg er ikke fornøyd med det, jeg er overrasket fryseren 7 har ikke kjøpt cpu temp nede som min andre pc fordeler stor (15 grader lavere enn stock) burde jeg stikke bestanden kjøligere igjen, bør jeg få en GPU kjøler?

Jeg installerte fryseren 7 Pro med Arctic Silver 5 og tror ikke jeg gjort noe feil, jeg vet saken er ikke den beste, og legger til temps men før det var en stabil maskin, og jeg tror det må kanskje brikkesettet kjøligere fan men jeg ser ikke en måte å sikre det på der.

noen ideer?

takk folkens
Old 30 mars 2008, 16:38
Donor Group

Lim fungerer fint, noen ganger er det den eneste måten, og likevel det er effektivt. Termisk epoxy fra Arctic Silver hvis du er en purist med en formue, superglue fra skrivebordsskuff hvis du bare ønsker resultater.

Jeg tror du trenger å fjerne, re-clean, re-termisk-lim og Monter nye CPU heatsink også, sannsynligvis med mindre pasta. Clean virkelig trenger å ende opp med iso-propanol for endelig løses opp og tørk også, og noe lofri å gjøre det med. Jeg bruker rene kaffefilter papir.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 30nde Mar 2008, 18:11
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by flekk View Post

Jeg tror du trenger å fjerne, re-clean, re-termisk-lim og Monter nye CPU heatsink også, sannsynligvis med mindre pasta. Clean virkelig trenger å ende opp med iso-propanol for endelig løses opp og tørk også, og noe lofri å gjøre det med. Jeg bruker rene kaffefilter papir.

jeg kan godt lim den på der, se hvordan det er og sette lager kjøligere igjen med det hvis det ikke utgjøre en forskjell, lim det er takket.

Jeg brukte riktige mengden as5 for en enkelt kjerne P4, (og brukte metoden for putting liten perle av as5 i sentrum av cpu, og deretter sette den kjøligere på og lot det sortere seg selv. denne metoden har alltid arbeidet stor for meg i det siste og jeg tror er den anbefalte metoden også), etter rengjøring godt med arctiClean termisk materiale remover (som er et ganske godt produkt btw, oppløser TIM ved kontakt. enkel å bruke) og arcticlean termisk overflaten purifier.
jeg bruker også en klut klut som jeg bruker utelukkende for dette formålet.

jeg ærlig tror ikke refitting kjøligere ville gjøre noen forskjell i det hele tatt, en av grunnene til at jeg laget denne tråden er fordi jeg ikke kan forstå hvorfor fryseren 7 ikke senke temps mer og fordi jeg tror det kunne trenge brikkesettet fan back
Old 30nde Mar 2008, 18:35
Donor Group

Jeg har kopiert inn teksten, så jeg kan riktig si framtid querents hvordan du skal bruke en heatsink.

Utskiftningen heatsink er i stand til å oppnå reduksjon, vet vi at fordi det gjorde det for deg før. Kanskje rommet fikk varmere mellom måling med den gamle og den nye? Kanskje luftstrømmen i lukket datamaskinen saken endret - båndet kablene kom i veien, falt en sak viftetilkobling lead off. Det har sikkert å være mekanisk, er varme varme er varme og universet ikke har endret reglene lokalt ut av trass. Har ikke noen gang si at det gjenstår er sannheten imidlertid usannsynlig, når du fjerne alle umuligheter?
Old 30nde Mar 2008, 18:55
Medlem Group

eh, takk for dine verdifulle innspill spot.

alex er du der?
Old 30nde Mar 2008, 18:59
Donor Group

Jeg avvente oppløsningen på denne tråden med stor interesse.
Old 30nde Mar 2008, 19:18
Medlem Group

computer-juice er et flott forum med mange vennlige og kunnskapsrike mennesker som regelmessig gir nøyaktig og nyttig informasjon til dem som ber om det, de gjør det uten å bli elliptiske eller sarkastisk.

og dvs hvorfor folk kommer hit.
Old 30nde Mar 2008, 19:25
Donor Group

Jeg beklager helhjertet, jeg har ikke med vilje skrevet en Iota i denne tråden elliptisk eller sarkastisk. Jeg erkjente at din beskrivelse av å legge til en heatsink var bedre enn min, og jeg mente det. Mine kommentarer om årsaken til mangelen på temperaturen falle var nøyaktig slik jeg trodde dem og ment å bli helt nyttig. Jeg er ganske forbløffet på ideen de synes unhelpful. Jeg registrerer at du har sett forskjellen mellom de to Heatsinks selv. Jeg registrerer hva vi begge vet, er at fysikk ikke delvis, og at derfor det er en reell grunn til å være lette etter. Jeg tilbyr flere rimelige alternativer å vurdere om jeg gir du kanskje finne dem forenklede. Jeg er her fordi jeg er interessert i spørsmålet og opptatt av å finne svaret.

Alt som mangler er en skrivestil du kan ta på alvor, ved utseendet på den.

Jeg er i stand til å bruke sarkasme, men jeg sikkert ikke i denne utvekslingen. Det er ment å underholde og informere på samme tid når jeg bruker det. Jeg tror jeg har brukt det en gang siden jeg registrerte meg her.
Old 31 mars 2008, 15:03
Donor Group

Erm ... Spot ... Du advokat språk er veldig formell og litt på den kjedelige siden faktisk ... Kan du henvises tilbake til sarkasme? Mye mer morsomt å lese innlegget på den måten ...

Cheers:
Chris

Min System: Willy Wonka's Mangekantsmål Factory

Prosessor (er):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM-minne:
4GB Micron PC-6400 (800Mhz)
Graphics Card (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Lydkort:
Onboard 7.1 Sound
Harddisk (er):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk stasjon (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Case / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Cooling:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nettverk / Internett:
Onboard
Skjerm (er):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 31 mars 2008, 15:10
Donor Group

Jeg kan ikke klare det kompis, jeg får slengt rundt for mye, og jeg prøver fortsatt å finne en stil som kan tillate meg å overleve. Jeg er veien ut av dybde min, er det som Gloria Gaynor løpet av 8 tommers plattformer og bakrus prøver å se forbi flomlys. Jeg er en forvirret plakaten denne uken.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
HJELP! overoppheting PS kabel mustang66man Bærevesker & Strømforsyning 3 1 januar 2009 22:59
Mulig Overoppheting ????? mctw Bærevesker & Strømforsyning 5 9 oktober 2008 18:23
Overoppheting problemet? mrdaveyk General Hardware Chat 3 31 desember 2007 10:55
Overoppheting 2 baggin General Hardware Chat 8 8 august 2007 07:42
Overoppheting gvmllr General Hardware Chat 9 4 juli 2007 06:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.