![]() |
|
| |||
| |||
| hej ett tag tillbaka Alex hjälpte mig med en Arctic Cooling frys 7 pro som fungerade bra på min pc. mina bröder st har alltid varit lite het så jag monterade en frys 7 pro på den datorn också. hans specs är: MSI P4N SLI mobo och Geforce Asus EN7500LE grafikkort. när jag inredde den lilla fläkten på chipset ramlade och frysen 7 var för stor för att passa igen (jag måste nämna att jag inte vet hur den tidigare ägaren till pc utrustad på chipset fläkten ut på chipset kylfläns, såg det ut som att han bara tryckte det på och hoppades på det bästa: det fanns ingenting att hålla det på att det bara stannat där för all tid vi hade dator utan problem. det finns ingenstans att skruva eller fixera fläkt till kylflänsen och jag är förvirrad) anyway, jag även om det skulle vara ok utan chipset fan, tänkte jag frysen 7 cpu HSF skulle gynna den mer. först temps var lite bättre och jag var glad men nu, en vecka eller så på, jag antar att de temps är inte mycket bättre, kanske mobo temp är högre eftersom chipset fläkten är inte där längre. huvudsak cpu och mobo nu tomgång på ca 50 grader, på hårddisken på 41 eller så: inte super cool, men inte varmt nog för att vara ett problem. Mitt problem med grapgics kort som ha gått från 60 grader idle och 70 grader, och jag bara haft en BSOD som jag har att tillskriva detta. GPU har alltid varit varmt (60 grader) men datorn har alltid varit stabil. Mina frågor är: -how Northbridge chipset fans fast i kylflänsen? -Jag skulle limma fast den på det eller något (jag kunde sticka beståndet svalare igen och jag kunde klistra in den på det med AC frysen 7 med en liten överhäng)? -Jag tycker att 70 grader är för varmt för GPU på tomgång och jag är inte nöjd med det, jag är förvånad frysen 7 har inte köpt cpu temp ner som min andra pc i hög grad gynnats (15 grader lägre än original) ska jag sticka beståndet svalare igen, skulle jag få en GPU kylare? Jag installerade i frysen 7 proffs med Arctic Silver 5 och tror inte jag gjort något fel, jag vet att det inte är den bästa och bidrar till att härda men innan den var stabil maskin och jag tror att det kan behöva chipset kylare fläkt Men jag ser inte ett sätt att säkra det där. några idéer? tack grabbar |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Lim fungerar bra, ibland är det enda sättet och ändå är det effektivt. Thermal epoxi från Arctic Silver om du är en purist med en förmögenhet, superlim från skrivbordslådan om du bara vill se resultat.
Jag tror att du behöver ta bort, re-ren, nytt termiskt klistra och montera de nya cpu kylfläns också, troligen med mindre pasta. Ren måste verkligen sluta med iso-propanol för den slutliga lösas upp och torka också, och något luddfri att göra det med. Jag använder rena papper kaffefilter. Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag kan väl limma fast den på det, se hur det är och sätta beståndet kylaren igen med den om den inte gör någon skillnad, lim det är tack. Jag använde rätt mängd AS5 för en enda kärna p4, (och använt metoden för att sätta en liten droppe AS5 i mitten av cpu, sedan lägga kylen och låt den sortera ut sig. Denna metod har alltid fungerat bra för mig tidigare och jag tror att den metod som rekommenderas också), efter rengöring väl med arctiClean termiska material remover (som är en ganska bra produkt btw, löser TIM vid kontakt. lättanvänd) och arcticlean termisk yta RENARE. Jag använder också en luddfri trasa som jag använder enbart för detta ändamål. jag ärligt talat tror inte att montera kylaren skulle göra någon skillnad alls, en av anledningarna till att jag gjorde denna tråden eftersom jag inte kan förstå varför frysen 7 inte lägre temps mer och eftersom jag tror att det kan behöva chipset Fan tillbaka |
|
| |||
| |||
| Jag har kopierat din text så jag riktigt kan tala om framtiden querents hur man kan tillämpa en kylfläns. Ersättande kylfläns är kapabel att uppnå minskning, vet vi att eftersom det gjorde det för dig innan. Kanske rummet fick hetare mellan mätning med den gamla och den nya? Kanske luftflödet i slutna datorhöljet förändrats - det bandkabeln kom i vägen, tappade fall fan connector leda bort. Det har säkert att vara mekanisk, värme värme värme och universum har inte ändrat de regler lokalt ut trots. Inte någon gång säga att allt som är kvar är sanningen dock osannolikt, när du väl ta bort alla omöjligheter? |
|
| |||
| |||
| er, tack så mycket för din värdefulla input plats. alex är du där? |
|
| |||
| |||
| Jag väntar på en lösning av denna tråd med stort intresse. |
|
| |||
| |||
| dator-juice är ett bra forum med mycket vänliga och kunniga människor som regelbundet ge korrekt och användbar information till dem som ber om det, de gör det utan att vara elliptisk eller sarkastisk. and thats varför folk kommer hit. |
|
| |||
| |||
| Jag ber om ursäkt helhjärtat, jag har inte avsiktligt skrivit ett dugg på denna tråd elliptically eller ironiskt. Jag erkände att din beskrivning av att lägga till en kylfläns var bättre än min och jag menade det. Mina kommentarer om orsaken till bristen på temperaturfallet var precis som jag trodde dem och tänkt att vara helt bra. Jag är ganska förvånad över tanken de verkar föga hjälp. Jag noterar att ni har sett skillnaden mellan de två Heatsinks själv. Jag noterar vad vi båda vet, är att fysik inte delar och att det därför finns ett verkligt skäl att finna. Jag erbjuder flera vettiga alternativ att överväga om jag ger du kan hitta dem enkelt. Jag är här eftersom jag är intresserad av frågan och angelägna om att ta reda på svaret. Allt som saknas är en stilistisk du kan ta på allvar, genom att titta på det. Jag kan använda sarkasm men jag har verkligen inte i detta utbyte. Det är avsett att roa och informera samtidigt när jag använder det. Jag tror att jag har använt det en gång sedan jag registrerade mig här. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Erm ... Spot ... Du advokat språk är mycket formell och lite på den tråkiga sidan verkligen ... Kan du gå tillbaka till sarkasm? Mycket roligare att läsa inlägg på det sättet ...
| |||
| |||
| Jag kan inte hantera det kompis, jag får slagit runt för mycket och jag försöker fortfarande hitta en stil som kan ge mig att överleva. Jag är vägen ut ur mitt djup, det är som Gloria Gaynor levereras om 8 tum plattformar och en baksmälla försöka se förbi strålkastare. Jag är en förvirrad affisch här veckan. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| HJÄLP! överhettning PS kabel | mustang66man | Cases & Power Supplies | 3 | 1 januari 2009 22:59 |
| Överhettning ????? | mctw | Cases & Power Supplies | 5 | 9 oktober 2008 18:23 |
| Överhettning fråga? | mrdaveyk | General Hardware Chat | 3 | 31 december 2007 10:55 |
| Överhettning 2 | baggin | General Hardware Chat | 8 | 8 august 2007 07:42 |
| Överhettning | gvmllr | General Hardware Chat | 9 | 4 juli 2007 06:52 |
| Thread Tools | |
| |