mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Pc Fryskapacitet (forts.)

Reply

Thread Tools
Old 8 januari 2008, 09:18
Ledamot Gruppen

Default Pc Fryskapacitet (forts.)

Hej alla ....

För några månader sen jag började en konversation med problem med st frysning. Heres länken

http://www.thecomputerforums.co.uk/f...problem-11167/

Som det står i min förra tråd, denna frysning som pågått sedan mars förra året eftersom jag byggt den och ive försökt allt för att sortera ut det förrän nu.

Häromdagen gick jag in på mitt CMOS installationsprogrammet. Mitt BIOS är ett Phoenix Award och aktiverat en inställning kallad USB ÅTERUPPTA FRÅN S3/S4. Nu jag vet inte om detta är ren tillfällighet, men 2 dagar om det inte frös en gång.

Anledningen till att jag aktiverat den här inställningen är att jag kör min mus via USB-gränssnittet, och jag läste upp att usb återuppta inställningen är något att göra med vänteläge och viloläge även om mitt problem doesnt avser standby eftersom kunde frysa som helst på dagen . Kanske är detta bara en coinsidence, men jag vill att ni ska ge mig din åsikt ... Tack för att du tog dig tid att läsa detta. Regards Dave ...
Old 8 januari 2008, 10:20
Administrator Group

Har du såg din CPU är helt damm och smuts gratis.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 8 januari 2008, 10:34
Ledamot Gruppen

Precis som jag försökte svara på ditt inlägg Det kraschade igen .. efter 2days inte kraschar. Det utesluter usb återuppta alternativ

Ja alla fans är fri från damm, jag försöker hänga med i sin så mycket som möjligt med hjälp av konserverad luften minst en gång i veckan

Jag tror det Temne den jävla sak har startats outa bakdörren.
Old 8 januari 2008, 10:38
Ledamot Gruppen

Im 100% säker på att ingen värme, eftersom mina temps är i mitten av 20-talet - 30
Old 8 januari 2008, 11:30
Ledamot Gruppen

En vän till mig har samma problem. Men thats eftersom hans moderkort är ett stycke skit.
Jag påstår inte din hårdvara är skit
Har kraschar börja från dag ett.
Old 8 januari 2008, 14:33
Ledamot Gruppen

Ja det började från dag 1, jag börjar tro att detta Biostar Tforce550 M / B är skit också ... tack för ditt svar men
Old 8 januari 2008, 15:56
Ledamot Gruppen

Om det startas från dag 1 och allt var nytt. Det kan vara moderkortet. Im inte säga att det funkar men du kan uppdatera BIOS och se om det gör någon skillnad.
här länken om du vill ta en titt på det
TForce 550 http://www.biostar-usa.com/mbdownloa...del=TForce 550
TForce 550 SE http://www.biostar-usa.com/mbdownloa...=TFORCE 550 + SE
Old 9 januari 2008, 05:28
Ledamot Gruppen

Tack för ditt svar, jag har uppdaterat bios till senaste versionen så snart problem uppstår, jag trodde också att den behöver en BIOS-uppdatering eftersom moderkortet inte levereras med senaste BIOS, men ännu ingen lycka ... Jag ibland tror att de måste vara ett fel på moderkortet, men ses som det löper söt som en nöt förutom den udda frysa dess har jag undrar om det är styrelsen eller inte .... Ive köra outa idéer

Snälla hjälp mig .. lol
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp! Min nya dator Håller Freezing! cheesepuff General Hardware Chat 9 27 april 2009 08:56
Ingen mikrofon, inget ljud och XP frysning oh my joeshcosmo Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 7 22 januari 2009 09:16
USB 2.0 Infrysning Dator Snohawk General Hardware Chat 4 24 december 2008 08:36
PC frysning frågor Gerry Mac General Hardware Chat 7 22 december 2008 16:17
WMP är frysning upp. Warrenisit Multimedia & Codecs 2 21 januari 2008 12:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.