![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla .... För några månader sen jag började en konversation med problem med st frysning. Heres länken http://www.thecomputerforums.co.uk/f...problem-11167/ Som det står i min förra tråd, denna frysning som pågått sedan mars förra året eftersom jag byggt den och ive försökt allt för att sortera ut det förrän nu. Häromdagen gick jag in på mitt CMOS installationsprogrammet. Mitt BIOS är ett Phoenix Award och aktiverat en inställning kallad USB ÅTERUPPTA FRÅN S3/S4. Nu jag vet inte om detta är ren tillfällighet, men 2 dagar om det inte frös en gång. Anledningen till att jag aktiverat den här inställningen är att jag kör min mus via USB-gränssnittet, och jag läste upp att usb återuppta inställningen är något att göra med vänteläge och viloläge även om mitt problem doesnt avser standby eftersom kunde frysa som helst på dagen . Kanske är detta bara en coinsidence, men jag vill att ni ska ge mig din åsikt ... Tack för att du tog dig tid att läsa detta. Regards Dave ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du såg din CPU är helt damm och smuts gratis.
| |||
| |||
| Precis som jag försökte svara på ditt inlägg Det kraschade igen .. efter 2days inte kraschar. Det utesluter usb återuppta alternativ Ja alla fans är fri från damm, jag försöker hänga med i sin så mycket som möjligt med hjälp av konserverad luften minst en gång i veckan Jag tror det Temne den jävla sak har startats outa bakdörren. |
|
| |||
| |||
| Im 100% säker på att ingen värme, eftersom mina temps är i mitten av 20-talet - 30 |
|
| |||
| |||
| En vän till mig har samma problem. Men thats eftersom hans moderkort är ett stycke skit. Jag påstår inte din hårdvara är skit ![]() Har kraschar börja från dag ett. |
|
| |||
| |||
| Ja det började från dag 1, jag börjar tro att detta Biostar Tforce550 M / B är skit också ... tack för ditt svar men |
|
| |||
| |||
| Om det startas från dag 1 och allt var nytt. Det kan vara moderkortet. Im inte säga att det funkar men du kan uppdatera BIOS och se om det gör någon skillnad. här länken om du vill ta en titt på det TForce 550 http://www.biostar-usa.com/mbdownloa...del=TForce 550 TForce 550 SE http://www.biostar-usa.com/mbdownloa...=TFORCE 550 + SE |
|
| |||
| |||
| Tack för ditt svar, jag har uppdaterat bios till senaste versionen så snart problem uppstår, jag trodde också att den behöver en BIOS-uppdatering eftersom moderkortet inte levereras med senaste BIOS, men ännu ingen lycka ... Jag ibland tror att de måste vara ett fel på moderkortet, men ses som det löper söt som en nöt förutom den udda frysa dess har jag undrar om det är styrelsen eller inte .... Ive köra outa idéer ![]() Snälla hjälp mig .. lol |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp! Min nya dator Håller Freezing! | cheesepuff | General Hardware Chat | 9 | 27 april 2009 08:56 |
| Ingen mikrofon, inget ljud och XP frysning oh my | joeshcosmo | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 7 | 22 januari 2009 09:16 |
| USB 2.0 Infrysning Dator | Snohawk | General Hardware Chat | 4 | 24 december 2008 08:36 |
| PC frysning frågor | Gerry Mac | General Hardware Chat | 7 | 22 december 2008 16:17 |
| WMP är frysning upp. | Warrenisit | Multimedia & Codecs | 2 | 21 januari 2008 12:46 |
| Thread Tools | |
| |