mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

PC Infrysning / kraschar

Reply

Thread Tools
Old 3 januari 2008, 22:06
Rab
New Member Group

Default PC Infrysning / kraschar

Jag har haft min egenbyggda st i ca 3 år, men nyligen har det frysning när jag starta upp ett spel i 15 sekunder eller bara surfa med ett par fönster öppna i cirka 5 minuter.

Min första tanke var att något var överhettning i målet, så jag tog dörren start och fastnade en fläkt i dörren, hjälpte inte alls.

Jag trodde det var mitt grafikkort så jag avinstallerade min vid kortets drivrutiner och bytte min vid kort (från R9800pro till ett Ti4200, bara på skoj) och som inte fungerade. Jag satte min R9800 tillbaka och bytte förare de senaste från ATI: s webbplats och som inte fungerade.

Jag är inte borta för PC på något sätt men jag är lite stumped av denna.

(Jag är också tveksamt problem liksom PSU inte kraftfull nog eller något liknande, eftersom jag sprang datorn böter på över 2 år)

Har någon några förslag till mig?

Jag tyckte också min GPU fläkten dog men sedan ti4200 skulle ha fungerat.

Jag vill bara formatera om men jag har inte min OS skivor längre, om allt annat misslyckas kan jag försöka få dem
Old 4 januari 2008, 03:01
Givargruppen

Om du har mer än ett minne, kan du försöka ta bort en och köra med bara en, om inte bättre växlingsutrymmet omkring dem, fortfarande med bara en och se om det löser det.

Eller om du har den lyxen att reservdelar RAM tillgängliga försöka använda det.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 4 januari 2008, 15:41
Rab
New Member Group

Ja ... jag försökt att byta RAM-runt och det gjorde ingenting, jag kanske bara bita i det sura äpplet och gå köpa XP-skivor och formatera ...
Old 6 januari 2008, 20:33
Rab
New Member Group

Tja jag lyckats få min hand på Windows XP och jag omformaterad men det tycks inte ha hjälpt mitt problem mycket. Det är inte krascha så svart ut min skärm, men när jag öppna någon form av PC-spel, det kraschar bara några sekunder och ibland är jag inte ens kunna stänga den w / Aktivitetshanteraren halva tiden. Jag är verkligen förvirrad just nu.
Old 6 januari 2008, 21:35
Givargruppen

Jag måste hålla med philthomas.You har ganska styrde det mesta out.Make en startbar ISO av Memtest86 och fullständigt test minnet för att se det är inte fel

Mitt System: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Minne:
4x2GB OCZ platina PC8500
Grafikkort (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Ljudkort:
Ombord HDA
Hårddisk (s):
Några lol 1650GB totalt
Optisk enhet (er):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Mål / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Kylning:
Tuniq Tower 120
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
PC kraschar och Infrysning med Occasional BSOD Stopp Meddelanden - inte minne eller Hårddisk releach General Hardware Chat 2 12 juni 2009 07:53
Windows 7 kraschar Coolyxxx Windows-operativsystem 14 27 maj 2009 09:29
Compaq Presario S4000V - Frysning / kraschar - Behöver du hjälp Sam General Hardware Chat 1 23 mars 2009 08:11
Vad orsakar den kraschar? smackimus General Hardware Chat 1 1:a sep 2008 23:38
Min dator håller kraschar ken979 General Software Chat 13 18 mars 2008 07:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.