![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har haft min egenbyggda st i ca 3 år, men nyligen har det frysning när jag starta upp ett spel i 15 sekunder eller bara surfa med ett par fönster öppna i cirka 5 minuter. Min första tanke var att något var överhettning i målet, så jag tog dörren start och fastnade en fläkt i dörren, hjälpte inte alls. Jag trodde det var mitt grafikkort så jag avinstallerade min vid kortets drivrutiner och bytte min vid kort (från R9800pro till ett Ti4200, bara på skoj) och som inte fungerade. Jag satte min R9800 tillbaka och bytte förare de senaste från ATI: s webbplats och som inte fungerade. Jag är inte borta för PC på något sätt men jag är lite stumped av denna. (Jag är också tveksamt problem liksom PSU inte kraftfull nog eller något liknande, eftersom jag sprang datorn böter på över 2 år) Har någon några förslag till mig? ![]() Jag tyckte också min GPU fläkten dog men sedan ti4200 skulle ha fungerat. Jag vill bara formatera om men jag har inte min OS skivor längre, om allt annat misslyckas kan jag försöka få dem |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du har mer än ett minne, kan du försöka ta bort en och köra med bara en, om inte bättre växlingsutrymmet omkring dem, fortfarande med bara en och se om det löser det.
| |||
| |||
| Ja ... jag försökt att byta RAM-runt och det gjorde ingenting, jag kanske bara bita i det sura äpplet och gå köpa XP-skivor och formatera ... |
|
| |||
| |||
| Tja jag lyckats få min hand på Windows XP och jag omformaterad men det tycks inte ha hjälpt mitt problem mycket. Det är inte krascha så svart ut min skärm, men när jag öppna någon form av PC-spel, det kraschar bara några sekunder och ibland är jag inte ens kunna stänga den w / Aktivitetshanteraren halva tiden. Jag är verkligen förvirrad just nu. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag måste hålla med philthomas.You har ganska styrde det mesta out.Make en startbar ISO av Memtest86 och fullständigt test minnet för att se det är inte fel
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| PC kraschar och Infrysning med Occasional BSOD Stopp Meddelanden - inte minne eller Hårddisk | releach | General Hardware Chat | 2 | 12 juni 2009 07:53 |
| Windows 7 kraschar | Coolyxxx | Windows-operativsystem | 14 | 27 maj 2009 09:29 |
| Compaq Presario S4000V - Frysning / kraschar - Behöver du hjälp | Sam | General Hardware Chat | 1 | 23 mars 2009 08:11 |
| Vad orsakar den kraschar? | smackimus | General Hardware Chat | 1 | 1:a sep 2008 23:38 |
| Min dator håller kraschar | ken979 | General Software Chat | 13 | 18 mars 2008 07:06 |
| Thread Tools | |
| |