mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Datorn inte fungerar

Reply

Thread Tools
Old 25 april 2008, 07:19
Ledamot Gruppen

Default Datorn inte fungerar

Hej, inte säker på var att skriva den här. Min PC har börjat spela upp. Det visar på sedan döda, det gör boot sedan efter att det går att starta skärmen går tomma. Låter som fläkten fortfarande fungerar inuti, men ingenting annat fungerar. Jag har försökt ändra övervaka och grafikkort men det är inte någon av dem. Jag tog också bort heatsink och tvättas bort och lägga större termisk klistra på. Det är några år gammal nu. Det är en Pentium 4 dator och det är en 2.8 gig. Det gjorde börja stänga efter att det hade varit på ett tag men nu stängs av efter att lära huvudskärmen efter start. En man fick några idéer.

Tack.
Old 25 april 2008, 08:00
Givargruppen

Har moderkortet bios kan du köra en temperatur kontrollera?

Old 25 april 2008, 08:10
Givargruppen

Hur mycket värmeenergi Klistra har du lagt på? Låter som ett värme problem.

Mitt System: Liam's provanordning ..?

Processor (s):
E8200 45nm Core 2 Duo OC@4.8ghz Stabil
Moderkort:
GA-P31-DS3L 1066MHz 45nm FSB 1333
RAM Minne:
4gig 1400mhz Dual channel DDR3
Grafikkort (s):
8800 GTS 320mb
Ljudkort:
Omborddiagnossystem
Hårddisk (s):
250 GB standard
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
850watt SLI klar NZXT Xtreme Röd lysdiod
Kylning:
Asus Square Evo
Nätverk / Internet:
20MB Virgin media (Virgin FTL)
Monitor (s):
22 "HD Widescreen. 17" Proview
Operating System (s):
Windows XP Pro Sp2
Old 25 april 2008, 08:12
Ledamot Gruppen

Hej, Mike0001. Jag vet inte. Hur kan jag gå omkring gör det. Bara lära sig om det. Jag har bytt grafikkort och lagt till ett par bitar men det är ungefär allt. Jag gillar att prova innan du går på bekostnad av att ta den till butiken. Tack
Old 25 april 2008, 08:13
Givargruppen

När du sätter på, är du kunna använda ett tangentbord för att komma in i bios (Beräknad Radera eller F12)
Old 25 april 2008, 08:19
Givargruppen

eller F2 eller Esc! Det allmänt blinkar ett meddelande på dig vid start (men inte tillräckligt länge för att läsa) kan du gå in i BIOS-programmet och ett alternativ kan vara en temperatur kontroll.

Försök hålla F2 ner när du startar. Om det inte gör det, prova en annan nyckel ...

Old 25 april 2008, 08:26
Ledamot Gruppen

Hej, jag bara lägga små bitar av termisk klistra på. Jag följde instruktionerna. Vet inte om att komma in bias. Jag slår på st den laddas fönster och allt sedan bara tomt. Det var kvar ett tag men nu går tomma genast. Jag ska försöka att gå in på fördomar och se om det håller sig längre. Tack
Old 25 april 2008, 08:28
Givargruppen

Det är egentligen inte så svårt att komma in i bios, då förvandlas din dator bör du se en massiv logotyp ditt moderkort beroende på moderkortet, längst ned den borde säga vad knapparna gör vad. Prova att starta om datorn ett par gånger om du inte kan läsa vad det står tills du får det.
Old 25 april 2008, 09:11
Givargruppen

Några av dem har möjlighet att dölja att skärmen. Du måste hålla det nedåt sedan rätt från början.

Old 25 april 2008, 10:35
Givargruppen

Har du en XP-skiva?

I så fall kan du starta upp med detta och mantain en skärm utan att det pågår tom?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Min bildskärm fungerar och mina torn fungerar, men inte tillsammans nickny General Hardware Chat 7 22 juli 2009 14:26
Nya riggen inte fungerar sebo1989 General Hardware Chat 11 1 februari 2008 21:48
USB 2 fungerar inte torana9x General Hardware Chat 11 4 januari 2008 13:25
VPN fungerar inte mc_blue Virus, spionprogram och säkerhet 5 30 april 2007 09:41
Min CD fungerar inte, hjälp snälla? studio. Drives & Removable Media 6 21 mars 2007 03:25
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.