![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, inte säker på var att skriva den här. Min PC har börjat spela upp. Det visar på sedan döda, det gör boot sedan efter att det går att starta skärmen går tomma. Låter som fläkten fortfarande fungerar inuti, men ingenting annat fungerar. Jag har försökt ändra övervaka och grafikkort men det är inte någon av dem. Jag tog också bort heatsink och tvättas bort och lägga större termisk klistra på. Det är några år gammal nu. Det är en Pentium 4 dator och det är en 2.8 gig. Det gjorde börja stänga efter att det hade varit på ett tag men nu stängs av efter att lära huvudskärmen efter start. En man fick några idéer. Tack. |
|
| |||
| |||
| Har moderkortet bios kan du köra en temperatur kontrollera?
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hur mycket värmeenergi Klistra har du lagt på? Låter som ett värme problem.
| |||
| |||
| Hej, Mike0001. Jag vet inte. Hur kan jag gå omkring gör det. Bara lära sig om det. Jag har bytt grafikkort och lagt till ett par bitar men det är ungefär allt. Jag gillar att prova innan du går på bekostnad av att ta den till butiken. Tack |
|
| |||
| |||
| När du sätter på, är du kunna använda ett tangentbord för att komma in i bios (Beräknad Radera eller F12) |
|
| |||
| |||
| eller F2 eller Esc! Det allmänt blinkar ett meddelande på dig vid start (men inte tillräckligt länge för att läsa) kan du gå in i BIOS-programmet och ett alternativ kan vara en temperatur kontroll. Försök hålla F2 ner när du startar. Om det inte gör det, prova en annan nyckel ...
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Hej, jag bara lägga små bitar av termisk klistra på. Jag följde instruktionerna. Vet inte om att komma in bias. Jag slår på st den laddas fönster och allt sedan bara tomt. Det var kvar ett tag men nu går tomma genast. Jag ska försöka att gå in på fördomar och se om det håller sig längre. Tack |
|
| |||
| |||
| Det är egentligen inte så svårt att komma in i bios, då förvandlas din dator bör du se en massiv logotyp ditt moderkort beroende på moderkortet, längst ned den borde säga vad knapparna gör vad. Prova att starta om datorn ett par gånger om du inte kan läsa vad det står tills du får det. |
|
| |||
| |||
| Några av dem har möjlighet att dölja att skärmen. Du måste hålla det nedåt sedan rätt från början.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du en XP-skiva?
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Min bildskärm fungerar och mina torn fungerar, men inte tillsammans | nickny | General Hardware Chat | 7 | 22 juli 2009 14:26 |
| Nya riggen inte fungerar | sebo1989 | General Hardware Chat | 11 | 1 februari 2008 21:48 |
| USB 2 fungerar inte | torana9x | General Hardware Chat | 11 | 4 januari 2008 13:25 |
| VPN fungerar inte | mc_blue | Virus, spionprogram och säkerhet | 5 | 30 april 2007 09:41 |
| Min CD fungerar inte, hjälp snälla? | studio. | Drives & Removable Media | 6 | 21 mars 2007 03:25 |
| Thread Tools | |
| |