mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Pc del listen plz kommentar

Reply

Thread Tools
Old 5te Oct 2008, 06:42
Donor Group

Default Pc del listen plz kommentar

Hei igjen Jeg har kommet opp med meg siste del av listen for min gaming rigg. plz kommentere den og advis eventuelle endringer etc, oppmerksom på at min maks budsjett er £ 600, og jeg er klar over at harddisken min isnt inkluderes i listen som jeg allerede har 1.

Old 5te Oct 2008, 06:58
Donor Group

Min personlige preferanse er å ha IDE DVD-stasjoner - Dette frigjør SATA-kanaler for å legge Harddisker, og betyr at jeg kan ha mange flere optiske stasjoner bør jeg vil.

Så langt som tilfellet går, vil jeg sterkt anbefale en Thermaltake en. Luftstrømmen i dem er rett og slett fantastisk, masse plass inni, klart panel på siden og svært lett å arbeide med. Jeg har denne ettall http://www.thermaltake.com/product/C.../vb1000bws.asp og vil anbefale det hvilken som helst dag i uken. Jeg fikk min fra Novatech. Spesielt, som ser på det ene, den bare har den ene viften på siden og jeg kan ikke se et inntak fan.

Skjermen er ikke fantastisk. Jeg har en 2000:1 kontrast ratio og 2ms svarprosenten og jeg fikk min til en liknende pris - selv om min er bare 19 ". Likeledes som det GFX kortet har DVI-utganger, vil jeg sterkt anbefale å få en skjerm med DVI inngang (som mine gjør) ellers vil du ikke se den sanne fordeler av et slikt gode kort.

Bare min 2p.

Min System: #

Prosessor (er):
Intel Q6600
Hovedkort:
MSI P6N SLI V2
RAM-minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Graphics Card (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Lydkort:
Integrert 8 Channel
Harddisk (er):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk stasjon (er):
LG LightScribe
Case / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Trådløst
Skjerm (er):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 5te Oct 2008, 07:31
Donor Group

Alle rarther bra, men det er forbedringer som kan gjøres, avhengig av bruk. Planlegger du å Overclock denne maskinen? Hvis du er, trenger du en bedre CPU-vifte, og muligens en sak med bedre luftgjennomstrømning, det ser ikke ut som at man er veldig god i den forstand. hvis du ikke er overklokking skjønt, jeg tror de skal være fine.

Jeg er uenig om DVD-stasjoner, SATA er best, er det mye enklere å bruke og mer ryddig, og de fleste hovedkort har atleast 4 SATA-porter på dem, så med mindre du er en lage en server, eller ønsker å RAID en vanvittig antall stasjoner sammen , er det fint. Og du kan bare ha en maks av 2 IDE disker på de fleste nyere hovedkort.

Monitor, er ok, men som tomthedrummer sa det ville være bedre å få en med DVI-inngang. Og hvis det er en for en liknende pris med bedre responstid, eller kontrastforhold, fikk for den ene, men du vil ikke merke noen særlig forskjell mellom 5 ms og 2 ms responstid.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 5 oktober 2008, 07:46
Donor Group

Jeg tror vi må bare godta uenige om SATA lol.

Personlig liker jeg å ha to optiske stasjoner (kun har 1 for tiden skjønt) og hvis jeg gikk SATA jeg ville bare være i stand til å ha 2 harddisker, mens jeg planlegger å ha muligens 3.

Igjen det avhenger av hvor mange det er SATA på hovedkortet, for eksempel hvis det er bare 2 da få en IDE optisk, men hvis det er si 6 det spiller ingen rolle. SATA ser mer ryddig om slik at kablene ikke er pokkers massive!
Old 5te Oct 2008, 07:50
Donor Group

Vel, vel hvis du ikke har mange SATA porter, så ja, er det sannsynligvis best å gå IDE, men de fleste hovedkort kommer med atleast 4 SATA-porter (atleast de jeg har sett som ikke er for komplett budsjett bygger)
Old 5te Oct 2008, 08:51
Donor Group

takk fyrene. Ja jeg vil satanisk fordi dens mer ryddig og im ikke brydd seg om å miste en SATA-port som jeg vil få en terabyte-stasjonen, hvis jeg trenger mer lagringsplass og im ikke brydd seg om raid eller noe. Jeg vil være overklokking min cpu til 4GHz så jeg antar at jeg trenger en bedre kjøler, så jeg duorb og det ser ganske bra men den massive, kan noen gi meg noen forslag plz. som for tilfellet tenkte jeg at siden 250mm vifte ville gi allot av airfolw allong med alle andre fans, men hvis ikke kan noen også lage et forslag til et alternativ, men vær ming som im ikke kommer til å betale £ 100 for en sak. slutt i dont virkelig bryr seg om kvaliteten på skjermen så lenge det fungerer som im går å få en 24 "senere uansett.
Old 5 oktober 2008, 08:59
Donor Group

godt for en kjøler, en god kjøler er Noctua NH-U12P det er ikke den billigste av kjølere, men på vurderinger jeg har sett utfører det bedre enn Tuniq tårn og er mye roligere.

Som for tilfellet, noe som en Antec 300 er bra for en billig sak, god luftstrøm, men fortsatt ganske billig.

Selvfølgelig kan du gå til andre nettsteder for produktene, men jeg var ikke sikker på hvilken side du opprinnelig speced fra så jeg kunne ikke få linker derfra.
Old 5te Oct 2008, 09:04
Donor Group

Jeg likevel si få Thermaltake for ditt tilfelle!
Old 5 oktober 2008, 09:06
Donor Group

Thermaltake's er dyrere om
Old 5te Oct 2008, 09:12
Donor Group

De er dyrere, men så verdt det! Spesielt er du skal stikke store kjølere i. De har også bedre luftgjennomstrømning, støv filter på inntaket fan, nice klart side og se sexy også. Du kan også låse den fremre å stoppe folk du ikke vil komme i komme i.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Ekstern harddisk - Slik partisjonerer en del FAT32 og en del NFTS? ahsanjee Drivere og flyttbare medier 1 25 mai 2009 15:52
Building a PC datamaskinen! Del én. alex General Hardware Chat 10 3 mars 2009 22:14
Utpakking video del fra rar uten at alle deler ironam Multimedia & Kodeker 5 10 nov 2008 01:46
Legg til kommentar funksjonaliteten til nettstedet mitt ... Breaker3D Web Design, hosting & SEO 3 26 mars 2008 09:42
Avsluttende vurdering før kjøpet! Kommenter! NCC Speed General Hardware Chat 8 25 februar 2008 16:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.