mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Pc delen listan plz kommentar

Reply

Thread Tools
Old 5 oktober 2008, 06:42
Givargruppen

Hej igen Jag har kommit fram till min sista delen listan för min gaming rig. plz kommentera det och advis eventuella ändringar etc, notera att min max budget är £ 600 och jag vet att min hårddisk isnt som finns i den förteckning som jag redan har 1.

Old 5 oktober 2008, 06:58
Givargruppen

Min personliga inställning är att ha IDE DVD-enheter - det frigör de SATA-kanaler för att lägga till hårddiskar, och betyder att jag kan ha många fler optiska enheter bör jag vill.

Vad gäller fallet går skulle jag starkt rekommendera en thermaltake en. Luftflödet i dem är helt enkelt fantastisk, massor av utrymme inuti, tydliga panel på sidan och mycket lätt att arbeta med. Jag har här en http://www.thermaltake.com/product/C.../vb1000bws.asp och skulle rekommendera det vilken dag som helst i veckan. Jag fick min från Novatech. Speciellt som att titta på den där, den bara har en fläkt på sidan och jag kan inte se ett intag fläkt.

Monitor är inte fantastiskt. Jag har en 2000:1 kontrast och 2ms svarsfrekvens och jag fick mitt i ett liknande pris - trots att gruvan är bara 19 ". Dessutom som GFX kortet har DVI-utgångar, jag rekommenderar att en bildskärm med en DVI-ingång (som Gruvan går) annars kommer du inte att se den verkliga nyttan med ett så bra kort.

Bara min 2p.

Mitt System: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moderkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Ljudkort:
Integrerad 8 Channel
Hårddisk (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Wireless
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 5 oktober 2008, 07:31
Givargruppen

Alla rarther bra, men det finns förbättringar som kan göras, beroende på användning. Planerar ni att överklockning denna maskin? Om du är, du behöver en bättre CPU-fläkt, och möjligen ett fall med bättre luftflöde, inte ser ut som att en är mycket bra i det avseendet. Om du inte är överklockning Men jag tror att de ska vara bra.

Jag håller inte med om DVD-enheter, SATA är bäst, det är mycket lättare att använda och mer städat, och de flesta moderkort har minst 4 SATA-portar på dem, så om du inte är en göra en server eller vill RAID en galen antal enheter tillsammans , det är bra. Och du kan bara ha en max 2 IDE-enheter på de flesta nyare moderkort.

Monitor är ok, men gillar tomthedrummer sagt, det vore bättre att få en med DVI ingång. Och om det är en för ett liknande pris med bättre responstid eller kontrast, fick för en, men du kommer inte märker så stor skillnad mellan 5ms och 2ms svar.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 5 oktober 2008, 07:46
Givargruppen

Jag antar att vi kommer bara att komma överens om att vara oense om SATA lol.

Personligen skulle jag vilja ha till optiska enheter (har bara 1 just nu dock) och om jag gick SATA Jag skulle bara kunna ha 2 hårddiskar, medan jag planerar att ha kanske 3.

Återigen beror det på hur många SATA finns på moderkortet, till exempel om det bara finns 2 sedan få en IDE optisk, men om det säger 6 spelar det ingen roll. SATA inte ser mer städad men som kablarna är inte bläddra massiva!
Old 5 oktober 2008, 07:50
Givargruppen

Åh, och om du inte har många SATA-portar, så ja, det är nog bäst att gå IDE, men de flesta moderkort kommer med minst 4 SATA-portar (åtminstone de jag har sett som inte är färdigbyggda budget bygger)
Old 5 oktober 2008, 08:51
Givargruppen

Tack grabbar. ja jag vill SATA eftersom mer städad och im inte brytt sig om att förlora en SATA-port som jag kommer att få en terabyte köra om jag behöver mer förvaring och im inte brytt sig om raid eller nåt. Jag kommer att överklocka min CPU till 4ghz så jag antar att jag behöver en bättre kylare, jag såg duorb och det såg ganska bra men det stora, kan någon ge mig några förslag plz. som gäller om jag trodde att 250mm sida fan skulle ge tilldelningarna av airfolw allong med alla andra fans men om inte kan någon göra ett förslag till en alternativ men hålla Ming att im inte att betala £ 100 för ett fall. Slutligen vill jag dont verkligen bryr sig om kvaliteten på skärmen så länge det fungerar som im kommer att få en 24 "senare ändå.
Old 5 oktober 2008, 08:59
Givargruppen

bra för en kylare, en bra kylare är Noctua NH-U12P det är inte det billigaste av kylare, men om recensioner jag har sett den presterar bättre än Tuniq Tower och är mycket tystare.

När det gäller fallet, något som en Antec 300 är bra för en billig fall bra luftflöde, men ändå ganska billigt.

Självklart kan du gå till andra webbplatser för produkterna, men jag var inte säker på vilken webbplats du ursprungligen speced från så jag kunde inte få länkar därifrån.
Old 5 oktober 2008, 09:04
Givargruppen

Jag ändå säga få Thermaltake för din fråga!
Old 5 oktober 2008, 09:06
Givargruppen

Thermaltake's är dyrare men
Old 5 oktober 2008, 09:12
Givargruppen

De är dyrare, men så värt det! Speciellt är att du kommer att hålla sig enorm kylare i. De har också bättre luftflöde, damm filter om intag fläkt, nice klart sidan och ser sexig också. Du kan också låsa framsidan för att stoppa personer som du inte vill få med att få i.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.