mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Spela PS2 med laptop använder s-video-port

Reply

Thread Tools
Old 9 mars 2007, 19:44
New Member Group

Default Spela PS2 med laptop använder s-video-port

Min laptop har en S-Video input hamn, så är det möjligt att spela min PS2 via min laptop?

Jag vill veta om detta, eftersom im vid uni och inte har utrymme eller pengar för en tv!

jag dont har en TV-tuner, så jag undrar om du kan ansluta sig utan att få en

ive försökt:

RCA-kablar - gul till s-video-adapter
- Röd och vit till ljudingången

jag skränande få någon bild: (

Min bärbara dator specs är:

Operativsystem:

Microsoft ® Windows ® XP Professional Edition

Processor & Chipset:
2. 2 GHz AMD Turion ™ 64 Mobile-processor (800MHz FSB, 1MB L2 Cache)
Nvidia Mobile SLI ChipsetIntel 915PM + ICH6-M chipset

Graphics & Video:
- Dual Grafikkort
256 MB Nvidia GeForce Go 7900 GS SLI ENABLED

Minne:
2 GB Dual-Channel DDR SDRAM vid 400MHz

Förvaring:
100GB

I / O-portar (Externt tillgängligt):
Video: En VGA-anslutning och en DVI-D-kontakt
TV-ut: En S-video ut-kontakt
En S-Video In-kontakt
Audio In Jack
TV koaxial ingång anslutningshanterare
IEEE 1394: mini IEEE 1394a (4-pin) port
USB: 4 Hi-Speed USB 2. 0 hamnar
Volym rullningshjul
1 mitthögtalaren jack
1 Surround Speaker-uttaget
1 Front speaker jack
1 hörlursuttag
1 Mikrofonkontakt
AC3 ut w / Optical tråd jack
Nätverk: Integrerat Gigabit Ethernet RJ-45
Modem: Integrerat 56K V. 92 modem RJ-11

Old 9 mars 2007, 21:39
Givargruppen

Korta svaret är ja kan du men jag kan inte (personligen) vet något sätt med bara s-video på grund av bandbredd begränsningar. Samma med koaxial anslutning.

Jag tror att din bärbara dator kan ha förmågan redan. Du bör dubbelkolla via din bärbara manuell eller hamnar på apparaten för att se om den har en Video-in eller VIVO grafikkort (s). Om inte du behöver en PCMCIA TV-tuner-kort

Det finns även USB-video och TV-tuner boxar som du kan använda för att göra det du försöker göra. Återigen är bandbredd, din bärbara dator skulle behöva USB 2.0-portar.

Tänk på att hastigheten på ditt USB-port och laptop arkitektur kommer att avgöra hur genomförbart det är att spela spel med hjälp av dessa enheter. Latenstiden mellan insignal och det visas på bildskärmen kan ibland överstiga en andra, som jag är säker på att du vet, skulle spela en racing spel eller en första person Shooter ganska svårt att spela minst sagt.

Du kan även ansluta din PS2 så att du kan spela spel online.

du behöver för att ansluta din PS2 till en router via en Ethernet-kabel. Då måste du använda nättillträde skiva för att skapa ett konto på din PS2. (Om du inte har en disk kan du ändå ha möjlighet att förvärva en direkt från Sony).

Du ska inte behöva växla några inställningar om du redan gå online med din bärbara dator. Men med min erfarenhet av hem, oavsett om kabel eller trådlöst, jag skulle inte räkna med att det utan problem.

Du behöver också ett spel som gör att du kan spela online.

Hoppas detta har hjälpt.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old Mars 10, 2007, 06:05
New Member Group

okej!

verkligen noob fråga!

Hur kollar jag om video eller vivo, i den manual som Alienware har gett mig är rubish och det säger mig ingenting: (
Old Mars 10, 2007, 07:13
Givargruppen

Post modellen och jag har en gräva runt.

-Kanoakavirus
Old Mars 10, 2007, 07:48
New Member Group

det är Alienware Aurora m9700

i manualen räknas de hamnar på baksidan, en säger s-videoingång och en att säga s-video ut

thats lika bra som den manuella blir: (

Finns det några andra portar som jag kan använda så att jag kan använda min bärbara dator precis som en bildskärm?
Old Mars 10, 2007, 08:24
Givargruppen

Jag har haft en SNOKANDE runt och som det ser du inte att kunna göra det som den enda videoingången du är s-video och det fungerar inte att använda det.

Du kommer att behöva köpa ett kort som anges ovan, men med tanke på kostnaden för sådana saker och förseningar har jag citerat ovan, personligen tycker jag att det skulle vara ett slöseri med pengar. Naturligtvis thats ert beslut att göra.

Jag inser att det är inte vad du ville höra, men jag är skyldig att ge dig min ärliga åsikt.

-Kanoakavirus
Old Mars 10, 2007, 11:09
New Member Group

disapointing: (

oh well tack för hjälpen!

kan ta en titt in i GameBrigde sak!

Vissa säger dess goda andra säga sitt dåliga
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Svart skärm / Audio Bara när jag försöker Spela capper General Software Chat 4 3 november 2009 18:21
Jag kan inte spela upp videofiler mickjo Multimedia & Codecs 14 19 juni 2009 00:15
Grafikkort RAM - laptop grafikkort suger elioenai Grafikkort & Skärmar 3 15 mars 2009 14:49
Hp laptop USB-porten inte fungerar Julz KUB Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 6 3 mars 2009 15:40
Nr Videoingång cider General Hardware Chat 1 31 august 2007 15:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.