mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Please kan du hjælpe mig med at vælge en passende server for min lille virksomhed

Reply

Thread Tools
Old 2. juni 2008, 15:00
Ny Medlem Gruppen

Default Please kan du hjælpe mig med at vælge en passende server for min lille virksomhed

Dette er et langt indlæg, men jeg har virkelig brug for din hjælp, så skal du tage dig tid til at læse! Jeg søger at købe en server til min lille virksomhed og den relevante software (OS, backup-software, etc.). Jeg har et meget begrænset budget (Jeg vil gerne få noget under £ 500, fortrinsvis mindre, men også vil bruge en smule mere, hvis det er nødvendigt). Den skal have en Microsoft-server operativsystem på det som jeg søger at køre en database intense CRM-serveren ansøgning om den i fremtiden.

Det er de centrale opgaver serveren er nødt til at udføre:
- Støtte 3 klient PC'er
- Trykning
- Opbevaring af fælles selskab, dokumenter og filer
- Central backup placering til alle de klient-pc'er
- Fjernadgang af selskabets dokumenter
- Kør en database intensive server application / CRM
- Ikke er sikker på, hvad der er involveret i at køre min egen Exchange Server system til e-mails, men jeg er udbetale £ 20 per måned til 3 X 2GB udveksle e-mail bokse fra fasthosts. Ville være rart at slippe af med denne omkostning

Fra min forskning, og i betragtning af min begrænsede budget, jeg havde tænkt på at gå til følgende setup:
- HP ProLiant server
- Windows Small Business Server 2003
- 1 X 500 GB HDD (plads til 3 ekstra drev) - hot swappable
- Dual core CPU
- 1GB RAM
- Brug en ekstern 1 TB USB-harddisk (LaCie) for server backup

Jeg har talt med nogle få mennesker, der har givet mig forskellige anbefalinger, så jeg ønskede at komme til her for at få nogle sagkyndig undersøgelse. Såvel som dine råd, at få svar på nogle af disse spørgsmål vil være værdsat:
- Tape drev synes at de mest almindelige server backup-løsning, men den drev er så dyre? Hvorfor er tape driver de mest almindelige løsning? Er det en dårlig idé at gøre backup til en 1 TB USB LaCie ekstern HDD? (Jeg har valgt dette for at begrænse omkostningerne til nu)
- For det andet skal jeg tænker på at få mere end en harddisk?
- Jeg ved ikke, hvad en RAID controller er, men folk siger til mig, jeg bør overveje at få en?
- Skal jeg være at få mere RAM eller større HDD, eller om det er tilstrækkeligt til nu?
- Windows Small Business Server 2003 lyder som det ville være en smule lettere at administrere end Windows Server. Har jeg ret i at vælge denne server OS?

Jeg ønsker ikke at gå i overkill mode som jeg har brug for hver en krone jeg kan få mine hænder på lige nu, men jeg også ønsker ikke falske økonomier. PLEASE kan du folk hjælpe mig her. Hvilken type server vil du anbefale jeg gå til? Please kan du give mig et link til en god forudkonfigurerede systemer derude (fx fra butikkerne gerne www.ebuyer.com ). Endelig kan du prøve at forklare tekniske udtryk i dine svar, som jeg ikke er ekspert på alle! Tak
Old 2. juni 2008, 17:17
Donor-Gruppen

Default Please kan du hjælpe mig med at vælge en passende server for min lille virksomhed

Åh nej! Jeg mistede hele min post! EEK. Well I'll Gentag det.

USB vil blive meget langsommere, end du tror, selv om du kører en cron job at gøre natten sikkerhedskopier. Det har også en fejlrate, der er det samme som en regulær harddisk, så de bedre løsning er to eller tre diske i RAID 5, hvilket betyder, at hvis en eller flere HDD slår fejl, kan du erstatte det / dem, og få dine data stadig.

Tape er kun det værd, hvis .. godt .. det er det hele værd. Fordelene er kapacitet, omkostninger (især disse to, kan du bare holde køber mere tape), og pålidelighed, hvis de er bedre tjent med mere HDDs, så er den vej at gå.

Jeg vil seriøst overveje at bygge serveren selv eller betale nogen til at bygge, at man mister den overhead HP's gonna kaste på dig. I det mindste bruge noget lignende Ibuypower, der ikke vil overprisen du i denne henseende. Server købere har det værre end desktop købere som det antages, at enhver, der køber en server vil være i stand til at betale ud af næsen. En god server tilfælde bør tillade modularitet, så du skal ikke miste noget, der går fra prebuilt.

En Xeon E3110 systemet med flere harddiske (måske 3) i RAID 5, en god mængden af RAM (2GB virkelig er et minimum for desktop-systemer, og hvis du vil gøre intensive ting, du ønsker at have så meget som muligt) , en sag, der giver dig mulighed for at bytte dem HDDs ind og ud uden at åbne det hele skal passe dit budget. Hvis det ikke er en mulighed, jeg ville overveje at købe HP som base og bestilling af mindst en anden GB RAM (hvis ikke mere) og mindst en ekstra harddisk. Kapaciteten spørgsmål bliver subjektive: Jeg ved ikke, hvor meget data du skal crunching, og om to 500s eller tre 350s eller tre 250s eller osv. vil være tilstrækkelig, men ikke holde sig for øje, at det er god til at sprede det ud på tværs af flere harddiske så meget som muligt.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 2. juni 2008, 17:40
Ny Medlem Gruppen

Hi Carbon, Tak for dit svar. Den eneste grund til, at jeg overvejer en aftagelig HDD er, at jeg er nødt til at være i stand til at tage mit backup-off-site bare i tilfælde af tyveri, brand osv. Også tape drev er så dyrt! Jeg forstår dog, at båndet medier er billigt, så har jeg ret i at tro, at du mener jeg bør investere i en båndstation og et bundt af bånd?

Jeg blev også spurgt mig selv, hvad du synes om backup software til server backups på båndet medier eller flytbare HDD. Vil Windows Small Business Server 2003 backup utility være tilstrækkeligt (par medarbejdere på IT forhandler selskaber synes det er ikke godt for alvorlige brug) eller skal jeg betale for Symantec Backup Exec (som er sooo dyrt!)? Er der nogle billigere alternativer derude til Backup Exec?

Også, er Windows Small Business Server 2003 den vej at gå?

Hvis jeg går til flere harddiske, jeg har til at få en RAID controller? Også, hvad der er RAID nøjagtig, og formålet med en RAID controller?

Endelig Tror du virkelig, jeg kan spare mere end £ 100, hvis jeg får serveren bygget? Det, der tiltrak mig at få en HP ProLiant er 3 års garanti de giver med dem (Dell charge gennem næse for denne) og nogen fortalte mig, at ILO (integreret lys out) funktion i HP Proliants er virkelig god.

Sorry for alle de spørgsmål, men jeg virkelig sætter pris på din hjælp.
Old 2. juni 2008, 19:04
Donor-Gruppen

Det kan være det værd at gøre det båndstation hvis afvejes mod en HDD løsning det er billigere / mere effektiv på lang sigt - kan du også bruge en ekstern SATA-forbindelse, som skulle give dig portability (og hastighed!) Du har brug for.

Med hensyn til RAID controller - RAID er dybest set en redundans system at "striber" dine data på tværs af flere HDDs, så redundans i tilfælde af svigt. Nogle gange er det det værd at købe en RAID controller, til tider om bord RAID (på bundkortet) er nok. Her er en artikel. Jeg vil ikke foreslå at oprette en server uden en vis form for RAID!

Med hensyn til software, jeg kan virkelig ikke sige. Jeg har ikke erfaring med Windows server backup stuff.

Omkostningerne Spørgsmålet er variabel - hvad ProLiant system blev du vil købe? Garantier skal ikke være et problem, server dele har normalt meget lange garantier, på toppen af den ofte livslange garanti lagt på computer dele i almindelighed. Den eneste ulempe er, at skulle sende en del tilbage i stedet for hele feltet, hvis noget ikke lykkes, og som ikke har den samme form for "walk-du-through" støtte HP har. Hvis der er en betydelig udgift forskel, det er noget jeg vil anbefale, især hvis du har nogen erfaring at administrere.

ILO er virkelig kun vil være en betydelig fordel, hvis du holder din server i et datacenter. Det ser ikke ud som om det er tilfældet, vil du har fysisk adgang næsten hele tiden, så fjern administration bør ikke være så stort i en aftale. Jeg kan ikke tro, at de vil gøre dette til en funktion i Windows kasser, når en simpel SSH kan gøre meget for de samme opgaver på en Unix-boks.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Opbygning af et Small Businss Server russellwood General Hardware Chat 2 20 august 2009 21:21
Windows Business Server til 60 klienter Dragon General Hardware Chat 8 22 februar 2009 12:53
Ikke kan vælge mange elementer SirZach666 Windows-operativsystemer 1 17th Dec 2007 07:05
Hvordan kan jeg Buld Business System, Administrer Business System? 597 General Software Chat 2 3 december 2007 12:30
Enhver små virksomhedsejere? quinda Off Topic Discussion 2 17 november 2006 05:51
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.