mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Algemeen Hardware Chat

Register

Kunt u mij helpen kies een geschikte server voor mijn kleine bedrijf

Reply

Thread Tools
Old De 2 juni 2008, 15:00
Nieuw Lid Fractie

Default Kunt u mij helpen kies een geschikte server voor mijn kleine bedrijf

Dit is een lange post maar ik heb je hulp nodig dus neem de tijd om te lezen! Ik ben op zoek naar de aanschaf van een server voor mijn kleine bedrijf en de juiste software (OS, backup-software, etc). Ik heb een zeer beperkt budget (ik wil graag iets minder dan £ 500, liefst minder, maar ook zal besteden een beetje meer indien nodig). Het moet een Microsoft-server OS op als ik ben op zoek om een databank intensieve CRM-server toepassing op het in de toekomst.

Dit zijn de belangrijkste taken van de server moet uitvoeren:
- Ondersteuning van 3 cliënt st
- Printen
- Opslag van gemeenschappelijke documenten en bestanden
- Centrale backup locatie voor de client-PC's
- Externe toegang van documenten
- Uitvoeren van een database server intensieve toepassing / CRM
- Niet zeker van wat is betrokken in rijklare mijn eigen exchange server voor e-mails, maar ik ben de betaling van £ 20 per maand voor 3 x 2 GB uitwisseling e-mail boxen van fasthosts. Zou leuk zijn om zich te ontdoen van deze last

Uit mijn onderzoek en gezien mijn beperkte budget, ik dacht te gaan voor de volgende setup:
- HP ProLiant server
- Windows Small Business Server 2003
- 1 x 500Gb HDD (ruimte voor 3 extra stations) - hot-swappable
- Dual core CPU
- 1GB RAM
- Gebruik een externe 1TB USB harde schijf (Lacie) voor server back-up

Ik heb gesproken met een paar mensen die mij gegeven hebben verschillende aanbevelingen, dus ik wilde komen naar hier om wat deskundig advies. Evenals uw adviezen, antwoorden op enkele van deze vragen worden op prijs gesteld:
- Tape drives lijken de meest voorkomende server backup oplossing, maar de stations zijn zo duur? Waarom zijn tape drives het de meest voorkomende oplossing? Is het een slecht idee is om back-ups naar een 1TB USB Lacie externe harde schijf? (Ik koos dit om de kosten te beperken voor nu)
- Ten tweede, moet ik denken om meer dan een harde schijf?
- Ik weet niet wat een RAID-controller is, maar mensen vertellen me dat ik zou moeten overwegen om een?
- Moet ik meer RAM-geheugen of grotere harde schijf, of is dit voldoende voor nu?
- Windows Small Business Server 2003 klinkt als zou het een beetje gemakkelijker te beheren dan Windows Server. Heb ik gelijk bij het kiezen van deze server OS?

Ik wil niet ingaan op overkill modus als ik moet elke cent kan ik mijn handen op dit moment, maar ik ook niet willen valse economieën. Kunt u mij helpen mensen hier. Wat voor soort server zou u aanraden ga ik voor? Kunt u mij een link naar een goede voorgeconfigureerde systemen daar (bijvoorbeeld in winkels, zoals www.ebuyer.com ). Tot slot, probeer uit te leggen technische termen in uw reacties zoals ik ben geen deskundige op alle! Bedankt
Old De 2 juni 2008, 17:17
Donor Groep

Oh nee! Ik ben mijn hele post! Eek. Nou ik zal Retype het.

USB zal een stuk trager dan je denkt, zelfs als u kunt een cron taak nachtelijke back-ups. Het heeft ook een percentage mislukkingen dat is hetzelfde als een gewone harde schijf, zodat de betere oplossing is twee of drie schijven in RAID-5, wat betekent dat indien een of meerdere vaste schijf defect is kunt u deze vervangen zij hebben en zijn uw gegevens nog.

Tape is alleen de moeite waard als .. goed .. het is het waard. De voordelen zijn capaciteit, de kosten (met name deze twee, dan kunt u gewoon blijven kopen meer tape), en betrouwbaarheid, indien deze zijn beter gediend met meer HDDs dan dat is de weg te gaan.

Ik zou serieus overwegen de bouw van de server zelf of het betalen van iemand om het te bouwen tot het verlies van het bovengrondse HP's gaan gooien op je. Op zijn minst, gebruik iets als Ibuypower dat zal u niet te veel in dit opzicht. Server kopers hebben het slechter dan desktop kopers als het is aangenomen dat iedereen die koopt een server zal kunnen betalen uit de neus. Een goede server geval moet het mogelijk maken modulariteit, dus moet je niet verliezen iets gaande van prebuilt.

Een Xeon E3110 systeem met meerdere harde schijven (misschien 3) in de RAID-5, een goede hoeveelheid RAM (2 GB is echt een minimum voor desktop systemen en als je bent gaan doen intensieve dingen die je wilt hebben zo veel als mogelijk) , een zaak die u toelaat om deze swap HDDs in en uit zonder de openstelling van de hele zaak moet passen bij uw budget. Als dat geen optie, ik zou overwegen de aankoop van de HP als base en bestellen ten minste een andere GB RAM (zo niet meer) en ten minste een extra harde schijf. De capaciteit kwestie gaat subjectief te zijn: ik weet niet hoeveel gegevens u zullen kraken en 500S of twee of drie 350s of drie 250s of enzovoort zal worden volstaan, maar houd er rekening mee dat het goed voor haar uitgespreid over meerdere stations zoveel mogelijk te beperken.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old De 2 juni 2008, 17:40
Nieuw Lid Fractie

Hi Carbon, Bedankt voor uw antwoord. De enige reden waarom ik het overwegen van een verwisselbare harde schijf is dat ik moet kunnen nemen van mijn back-off-site alleen in geval van een inbraak, brand, enz. Ook tape drives zijn zo duur! Ik weet echter dat tape media is goedkoop, dus ben ik gelijk in het denken dat je denkt dat ik moet investeren in een tape drive en een hoop tapes?

Ik was ook benieuwd wat u vindt van backup-software voor server back-ups op tape of verwisselbare media HDD. Kan de Windows Small Business Server 2003-hulpprogramma Back-up voldoende (paar mensen werkzaam bij IT reseller bedrijven vinden het niet goed voor ernstige gebruik) of moet ik betalen voor Symantec Backup Exec (die is sooo duur!)? Zijn er goedkopere alternatieven die er voor Backup Exec?

Ook is Windows Small Business Server 2003 is de weg te gaan?

Als ik ga voor meerdere harde schijven, heb ik om een RAID-controller? Ook, wat is RAID precies, en het doel van een RAID-controller?

Tot slot, denkt u echt dat ik kan besparen meer dan £ 100 als ik de server gebouwd? Het ding dat trok me aan om een HP Proliant is de 3 jaar garantie geven met hen (Dell belast door de neus voor dit) en iemand vertelde me dat dat de ILO (geïntegreerde licht uit) functie in de HP Proliants is echt goed.

Sorry voor alle vragen, maar ik waardeer uw hulp.
Old De 2 juni 2008, 19:04
Donor Groep

Het kan de moeite waard te maken van de tape drive als afgewogen tegen een HDD-oplossing is het goedkoper / efficiënter op de lange termijn - je kan ook gebruik maken van een externe SATA-aansluiting die u moet geven van de meeneembaarheid (en snelheid!) Je nodig hebt.

Als voor de RAID-controller - RAID is in wezen een sociaal systeem dat "strepen" uw gegevens in meerdere HDDs, zodat ontslag in geval van mislukking. Soms is het de moeite waard om een RAID-controller, die soms de onboard RAID (op het moederbord) is voldoende. Hier is een artikel. Ik wil niet suggereren het opzetten van een server zonder enige vorm van RAID!

Zoals voor de software, ik kan echt niet zeggen. Ik heb geen ervaring met de Windows Server backup spul.

De vraag is variabele kosten - wat ProLiant systeem zijn ga je over tot aankoop? Garanties moet geen probleem, server delen hebben meestal zeer lange garanties, op de top van de vaak levenslange garantie op de computer delen in het algemeen. Het enige nadeel is dat het verzenden van een deel terug in plaats van het hele vak als iets niet lukt, en niet met dezelfde soort "walk-u-through" ondersteuning van HP heeft. Als er een aanzienlijke kosten verschil, het is iets wat ik zou aanraden, vooral als u een ervaren iemand te beheren.

IAO is eigenlijk alleen zal een aanzienlijk voordeel als je steken uw server in een datacentrum. Het lijkt niet alsof dat het geval is, zult u toegang hebben bijna de hele tijd zo extern beheer moet niet zo zijn dat grote van een deal. Ik kan niet geloven dat ze dit een functie in Windows boxen wanneer een eenvoudige SSH kan veel van dezelfde taken op een Unix doos.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Bouwen aan een kleine Businss Server russellwood Algemeen Hardware Chat 2 20 aug 2009 21:21
Windows Business Server voor 60 clients draak Algemeen Hardware Chat 8 22 feb 2009 12:53
Kan niet selecteren veel items SirZach666 Windows besturingssystemen 1 17 dec 2007 07:05
Hoe kan ik Buld Business System, Beheer De Business System? 597 Algemene programmatuurnoot Chat 2 3rd Dec 2007 12:30
Eventuele eigenaren van kleine ondernemingen? quinda Off Topic Discussie 2 17 nov 2006 05:51
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.