mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Snälla Hjälp - tangentbord

Reply

Thread Tools
Old 26 maj 2008, 01:23
New Member Group

Default Snälla Hjälp - tangentbord

Hej Killar, jag är ny

Går det att ha 2 tangentbord på samma dator, men programmera knapparna på endast en av dem?

Ive har 2 tangentbord, en trådlös och trådbunden
Jag vet att det är program där ute som gör viktiga programing.

men jag havnt kunnat hitta en de gör det på duell keybored och fortfarande behålla en normal.

Jag hoppas att det är logiskt.

Alex
alias Slob
Old 26 maj 2008, 04:29
New Member Group

Först och främst välkommen till Computer Juce

Andra av dem alla.
Jag har aldrig sett en med dubbla tangentbord dator i hela mitt liv. Dubbel skärm. Dual stereo. Dual allt annat men aldrig tangentbord. Med undantag för bärbara datorer obvously. Men det betyder inte att det inte possilbe får bara sin mycket mycket sällsynt.
Old 26 maj 2008, 05:04
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Moroten View Post
Först och främst välkommen till Computer Juce

Andra av dem alla.
Jag har aldrig sett en med dubbla tangentbord dator i hela mitt liv. Dubbel skärm. Dual stereo. Dual allt annat men aldrig tangentbord. Med undantag för bärbara datorer obvously. Men det betyder inte att det inte possilbe får bara sin mycket mycket sällsynt.
Dess bara 2 tangentbord ansluten till samma comeputer, 1 en usb trådlös och den andra en vanlig usb.

Jag undrar om någon har stött på programvara för att programmera en enda nycklar att göra saker. vilja trycka "m" för mediaspelaren och "p" för Photoshop ect

Tack
Old 26 maj 2008, 09:42
Givargruppen

Ive läst det här förut i andra forum, och de gjorde aldrig dubbla kayboards i slutändan dont tänka dess möjliga mate
Old 31 maj 2008, 08:37
Givargruppen

Nej du kan inte ha två tangentbord på samma dator. Många har försökt, men ingen fick det att fungera som FAS jag vet av.

Med detta sagt, det ser ut med hjälp av en spel-knappen bredvid tangentbordet kan vara lösningen. Program knapparna på din spel-pad för de funktioner du vill använda och presto. Tar också upp mycket mindre utrymme på skrivbordet än två tangentbord.

Cheers:
Chris

Mitt System: Willy Wonka är Polygoninriktning Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Minne:
4GB Micron PC-6400 (800MHz)
Grafikkort (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Ljudkort:
Ombord 7.1 Ljud
Hårddisk (s):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk enhet (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Mål / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Kylning:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nätverk / Internet:
Ombord
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 31 maj 2008, 16:11
Givargruppen

och jag måste tangentbord på min pc!
en USB (min huvudsakliga en använder jag alltid) och den andra är den normala tangentbord kontakt (häxa jag använda för att komma åt mitt bios som USB-tangentbord brukar arbeta på bios post), men både tangentbord fungerar perfekt skulle jag förväntade något slags problem såsom frysning men jag har haft det för 2years nu utan problem .. som för planering en av tangentbord nycklar att göra vissa saker är inte säker på om du kan göra detta även om du skulle jag tror att det skulle göra samma sak på den andra tangentbord

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.34GHZ överklockat! Athlon64 3000 +
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1,50 gig ddr
Grafikkort (s):
256MB PCI G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster HD 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY luftkyld kylfläns
Nätverk / Internet:
Virgin 50Mbps
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Window's 7 Ultimate
Old 31 maj 2008, 23:47
Givargruppen

Det enda sättet jag kan tänka på är att få ett tangentbord som stöder viktiga kartläggning liksom Logitech G11. Fungerar en behandling med 18 programmerbara tangenter. inte säker på hur det skulle bete sig om den är ansluten till en dator tillsammans med en standrd tangentbordet.

Skål
Chris.
Old 1 juni 2008, 01:12
Givargruppen

pete21, jag gör det också Jag har min G15 tangentbordet för normala saker, men en gammal PS/2-tangentbord också anslutas för användning i bios osv

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Keyboard error or No Keyboard Present klara General Hardware Chat 20 27 Oktober 2009 16:26
Tangentbord hjälp snälla! tomford100 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 3 13 sep 2007 12:01
Tangentbordskonfiguration - Setup Logitech tangentbord i Windows Computer Spec General Hardware Chat 3 16 maj 2007 06:31
Tangentbord - Hur att rengöra tangentbordet? den glyphon General Hardware Chat 7 4 oktober 2006 15:26
Tangentbord och mus - Jag har ett problem med mitt nya tangentbord och mus ... Elite Techs General Hardware Chat 4 19:e sep 2006 01:38
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.