![]() |
|
| |||
| |||
| Hello all. Jag är en nybörjare och precis avslutat min första bygga utan framgång. När jag makt upp alla fans utom CPU-fläkten arbete, LED makten fungerar, hårddisken åtkomster, det nätagg befogenheter och spinner sin fläkt. Och sedan stannar precis så. Ingen signal till skärmen, inget ljud, ingen någonting. CPU-fläkten inte rycka på en tämligen regelbundna mellanrum, men utan centrifugering. Min build är följande: Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS (perpendicular recording technology) 320GB 7200 RPM SATA 3,0 Gb / s Hard Drive GIGABYTE GA-P35-DS3L Socket 775 Intel P35 ATX Intel Motherboard GIGABYTE GV-RX385512H Radeon HD 3850 512MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready CrossFire Supported Video Card Intel Core 2 Duo E6750 Conroe 2.66GHz Socket 775 65W Dual-Core Processor Model BX80557E6750 FSP Group Blue Storm II ATX 2.2 500W Power Supply SAMSUNG 20X DVD ± R DVD Burner Black SATA Model SH-S203B Antec Nine Hundred Black Steel ATX Mid Tower Computer Case ARCTIC KYLA Freezer 7 Pro 92mm CPU Cooler G. SKILL 2GB (2 x 1GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel Kit Desktop Memory Model F2-6400CL5D-2GBNQ Samsung 226BW Black 22 "2 ms (GTG) DVI Widescreen LCD Monitor Gör något hoppa ut som oförenliga eller skräp? Skulle någon ändra något? Vad fan ska jag göra först? Jag tittar på alla dessa kablar och allting ordentligt och avskyr tanken på att dra alla tillbaka ut. Någon hjälp skulle bli mycket uppskattat. Tack. |
|
| |||
| |||
| Först av allt DONT slår på maskinen igen, tills du kontrollera CPU / kylflänsen är properley sitter och Kylpasta tillämpas, kontrollerar du att CPU fläkten inte är defekt och anslutits till i utsedda cpu_fan kontakten och även kontrollera att du har fyra pin CPU power connector ansluten till moderkortet. Håll fallet öppningsmatch och kraft på att se till att CPU-fläkten spinner upp, om ingen lycka strömmen asap. |
|
| |||
| |||
| Tack så mycket för info. Jag har lyckats få detta sorterade och jag kommer att dela information så att den kan hjälpa någon annan trots att detta gör mig generad. Det första problemet är att nätaggregatet kontakten var ansluten till moderkortet felaktigt. De PSU och mobo dokumentation båda sa att de skulle arbeta med 20 eller 24 pin. Jag kopplade den 20 pin kontakten, och de 4 pin PSU Connector (inte 12V CPU elsladden) enligt anvisning. Båda var på rätt plats, på rätt stift. Jag tog 4 pin bit bort och det startat upp direkt och jag kom in i BIOS för att kontrollera cpu temp och fläkt direkt. Som jag ser på BIOS menyn, sparkar fläkten på helt av sig själv och snurrar hela vägen upp. CPU temp är 21 C och fläkthastighet 2800 rpm. Jag är förvånad tills jag inser att det är på AUTO och kontrolleras av mobo. Jag hade inte blivit tillräckligt varm för att komma på när jag startar upp den. Allt fungerar bra nu, många timmar och svordomar senare. Förhoppningsvis kommer detta att spara den nyaste av noobs från några av mina första frustrationer gången builder. Tack för all info här. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nya bygg med Asus P5Q SE-nr piper / lägger upp eller visar | namenone | General Hardware Chat | 2 | 10 september 2009 14:08 |
| Bygga nytt kommer inte POST | GaryG | General Hardware Chat | 9 | 10 januari 2009 12:14 |
| Micro server bygga .. Först bygga ... Behöver recensioner .. | krrose27 | General Hardware Chat | 3 | 16 december 2008 15:56 |
| * Post * | gaza14 | General Hardware Chat | 2 | 21 mars 2008 15:35 |
| Osäker var du ska skicka detta | ken979 | General Software Chat | 3 | 28 august 2007 10:20 |
| Thread Tools | |
| |