![]() |
|
| |||
| |||
| IM funderar på att skapa mitt första spel-pc och vandrade jag om någon kunde ge mig några tips, IM tänker spela spel som NFS: Prostreet, COD 4: Modern Warfare, Sims 2, GTA IV, Race Driver: Grid, Assassins Creed, Dessa är förmodligen spel som jag vill snart 1. Saker 1: Finns det någon som tycker att detta är en bra utgångspunkt: http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?...22875&DOY=28m4 Jag kommer att köpa en annan 1GB RAM, om det är desperitaly behövs även, i dont äger några av de spel just nu its just vad jag vill Jag tror att det kan vara bra nog, men jag dowt onboard grafiken skulle vara bra nog vad tror du? plus om någon kunde berätta om jag kunde få samma specifikationer som de moderkort från maplins men till ett billigare pris. 2nd: Om människor inte tror att det ombord grafikkortet är något bra, kan vem som helst reccommened ett bra grafikkort som är under 30 £ |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du fått en total budget? och om du vill spela spel på höga inställningar (Jag bara känner till COD4) behöver du ett gfx kort ombord av dessa är tillräckligt bra för att arbeta, och mycket lätt spel, men något allvarligt du behöver purcase ett annat kort. Också att jag inte skulle surgest gå med AMD om inte det är allt du har råd med, även då jag proabbly skulle rekommendera för dig att vänta tills du har råd med en Intel Core 2
| |||
| |||
| du recommemened en bra GFX kort, som också är billiga, men tillräckligt bra för att spela COD4 på höga inställningar. Jag antar att jag har en budget på omkring 150 £ skulle bunt vara något bra? http://www.maplin.co.uk/module.aspx?...=28m4 # översikt Jag vet inte om detta är något bra? Kanske ni kan berätta för mig även om någon vet om jag kunde få det billigare det skulle bli stor. Vad är problemet med AMD? |
|
| |||
| |||
| OK, bra första är £ 150 den totala budgeten? Om så är fallet, du kommer inte att få så pass stor att en dator för spel för att se som ett bra gfx-kort, processor handlar om att alla, låt mig veta om du kan gå högre, annars kommer jag få en liten titt, se vad Jag kan svepa ihop för det priset. |
|
| |||
| |||
| ja jag antar att jag skulle kunna strech till £ 180 im just få idéer, im endast 16 lol, men jag wont go för high end gaming omedelbart, naturligtvis, jag behöver bara öka, även jag kan behöva en psu, men jag kan få en 350W för 19,99 så jag antar att jag har 160 att spendera EDIT: im också använda en gammal dator fall är det enda, im inte säker på om det även ett ATX-fallet, som förhoppningsvis kommer att spara mig 30, 40 quid |
|
| |||
| |||
| Ok, ja jag har en liten titt se vad jag kan få ihop till 160 £ EDIT: Vill du att den skall kunna uppgraderas utan att mycket extra pengar, eller rarther billigare och behöver köpa mer när du nästa uppgradering? och du behöver något mer än, moderkort, processor, RAM, gfx kort? till exempel, behöver du en hdd etc? |
|
| |||
| |||
| okej då, jag har icke alla pengar avilable så jag antar att priserna är mer än som sannolikt kommer att släppa av tiime jag har alla pengarna. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Detta är ett hopplöst fall på denna budget.
Om du vill ha en dator som har något hopp om att spela dessa spel på ens medellång inställningar du behöver köpa 2nd hand. Betyder bygga egna från 2nd hand delar eller bara leta efter en gaming dator som är några år gammal. Mitt System: Krlll
|
|
| |||
| |||
| Ok, ja jag söker och det är ganska svårt för det priset, personligen skulle jag vänta en stund (kanske till en födelsedag etc för pengarna från prezzies) och kan ni ge mig den speciell för din nuvarande dator? och jag se hur mycket bättre det faktiskt skulle vara utgifter som uppgår till en dator |
|
| |||
| |||
| Lite hårda krlll, men ja jag håller med, det kanske vore bättre att gå andra hand, eller vänta på mer pengar, men beroende på att bygga just nu kan det vara bättre att behålla den hur det är. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Pre-Built spel dator? | crazydan20 | General Hardware Chat | 9 | 22 januari 2009 12:08 |
| Hjälp: Gaming dator? | crazydan20 | General Hardware Chat | 11 | 13 januari 2009 16:05 |
| Bygga en Spel Dator | eisah | General Hardware Chat | 3 | 17 oktober 2008 11:40 |
| Är detta ett bra spel dator | jameslee07 | General Hardware Chat | 19 | 7 oktober 2007 08:18 |
| Byggt en dator för spel. | mcbee | PC & Console Gaming | 1 | 16 mars 2007 17:35 |
| Thread Tools | |
| |