![]() |
|
| |||
| |||
| Seks måneder siden jeg bygget mig en ny comp indtil omkring 1 måned siden everythings der kører fint. Nu ser det ud til at have udviklet en effekt på op problem. Hvis jeg trykker på tænd / sluk-knappen systemet beføjelser op i et par sekunder, case fans køre / lyse op, lysdioder på DVD brændere flash etc, vand ventilatoren starter derefter alt beføjelser ned (der ikke er nogen BIOS post). I begyndelsen at trykke på tænd / sluk-knappen én gang mere, og systemet ville magten op okay, men over tid er dette blevet gradvis dårligere tider nødt til at trykke på tænd / sluk-knappen for 10 eller flere gange med samme resultat, indtil systemet med succes drevet op (men det er helt tilfældigt går f.eks comp tændes første gang ingen probs) Med en god start op første vandet ventilatoren kører derefter GPU'en køligere fan løber (der på ingen GPU, når den ikke vil arbejde) Dette får mig til mistanke PSU var lidt under gennemsnittet og ikke giver nok saft, eller at GPU skyld og suger til meget magt. Jeg har for nylig opdaget, at hvis jeg holde nulstillingsknappen i GPU blæseren ikke køre hvilket tyder på, at PSU og GPU er okay, og peger mere i retning af en mobo problem. Hopefuly jeg kunne være i stand til at låne en PSU og grafikkort fra en ven til at gøre nogle prøver for at kontrollere dette. Ideas anyone? Jeg vil gerne pin-punkt i en shot (Jeg er klar over, at dette ikke altid muligt) som jeg har tilbragt en masse tid på at sætte denne comp sammen (om at gøre kabler og rør pæn og ryddelig etc etc), så vil jeg gerne minimere arbejdet om fastsættelse af problemet (f.eks swapping GPU'en ville indebære at fjerne vand afkøling pumpe / reservior) System Specs: M / B - ASUS M2N32-SLI Deluxe, CPU - Athlon 64 X2 5600 +, GPU - Foxconn 8800GTS 320Mb OC version, RAM - Kingston HyperX 2GB 800 MHz DDR2 SLI klar (Daul kanal), PSU - Zalman ZM600-HP 600Watt, Gigabyte Aurora 570 tilfælde med 3D Galaxy II vand køling CPU kun (GPU snart hopefuly), 2 SATA Seagate Barracuda 320 GB HDD i RAID 0. Andre Stuff: Samsung SH-S182D og Liteon DH20A1P DVD forfattere, Procase kortlæser, NEC floppydrive, Trust WB-5400 webcam, Logitech X-540 5.1 højttalersæt, Logitech Cordless Klik plus mus, Iiyama HM903DT B CRT-skærm, Ideazon MERC Zboard Gaming tastaturet. Daul boot OS windos XP SP2 og Vista |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du forsøgt at starte PC'en i minimum psu-use/boot konfiguration? Fjernelse og forlader kun én DIMM, en optisk etc? Om et groft skøn fra komponenter citerede jeg ikke tilfreds med din PSU ampere, hvorfor Zalman har lagt kun 16a på hver 12V jernbane er ud over mig. I'd've helst set 2 12V skinnerne med 32a hver. Kortet citerede kræver omkring 26a på 12, hvis hukommelse tjener. Jeg tror, er dit problem. Det vil være tegning omkring 60 W fra PCI-E-port, men stadig, du vil være kort. Den hyper x gerne's juice, tilføje, at sammen med alle de periferienheder fastgjort og du har en watttal sultne system der. Prøv at låne en lave ende kort, der ikke kræver 6pin molex fra PSU. Dette vil frigøre en 12V jernbane. Forhåbentlig dette vil indsnævre problemet, hvis du allerede har prøvet det minimum-konfiguration boot.
|
| |||
| |||
| "Har du forsøgt at starte PC'en i minimum psu-use/boot konfiguration? Fjernelse og forlader kun én DIMM, en optisk etc? " Takket Jeg forsøgte et minimum psu-use/boot konfiguration men ingen lykke. "På et groft skøn fra komponenter citerede jeg ikke tilfreds med din PSU ampere, hvorfor Zalman har lagt kun 16a på hver 12V jernbane er ud over mig. I'd've helst set 2 12V skinnerne med 32a hver." Jeg er ikke sikker på, at 4 x 16A 12V magt skinner sagen så meget fordi de er for det meste virtuelle anyway (alle sluttet sammen i alt 4x16 = 64a), jeg har læst, at dette har noget at gøre med ATX2 specs (max 20A tilladt på en 12V linje). "Kortet citerede kræver omkring 26a på 12, hvis hukommelse tjener." Læse, at et sted at jeg tror, at det citerede specs var 12V 26A mindstekrav 400W PSU, så hvis jeg har ret om PSU (nævnt ovenfor) så bør det være okay, og naturligvis huske på, at det virkede fint i fortiden. Tak for tips. Jeg har stadig min mistanke om PSU og din måske ret. Som De foreslog I'm gonna prøve en lave ende kort for at teste denne teori ud. Der er et par andre ting, jeg ikke nævnte i mit første indlæg, som kan være nyttige. Problemet kun ser ud til at ske, hvis pc'en er slukket i en længere periode, overnatning f.eks. Hvis jeg når at lukke computeren ned, kommer tilbage en halv time senere og magt op igen sin bøde. Sætte den i sleep mode er det samme resultat, at trykke på plads (eller Valgfri) efter en halv time giver en god start (pc vender tilbage til, hvor det var før sovende). Overlader det i dvaletilstand resultater i samme effekt op problem. Tryk på plads og pc'en atempts til powerup derefter lukker ned, så efter de sædvanlige flere afbryderknappen presser systemet genstarter normalt (vender tilbage til, hvor det var før sove) |
|
| |||
| |||
| Okay forsøgte en ATi X300 grafikkortet, stadig det samme problem, at reglerne ud grafikkortet og PSU (ikke 100%, så vil du prøve en anden PSU at være sikker), så it''s leder et parti som en mobo problem. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Igangværende Power Up Problem | Brezzio | General Hardware Chat | 5 | 19 februar 2009 07:24 |
| Mulig Power bølge Problem | soldierboy | General Hardware Chat | 1 | 10 januar 2009 21:34 |
| Problem med strømforsyning | phillyrider807 | General Hardware Chat | 1 | 11th Dec 2007 05:31 |
| Power Problem | Sharon | Cases & Strømforsyninger | 4 | 4 juni 2007 00:15 |
| Power up problem | daNm | General Hardware Chat | 1 | 1 marts 2007 19:29 |
| Thread Tools | |
| |