mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Algemeen Hardware Chat

Register

Power-up probleem

Reply

Thread Tools
Old 29 december 2007, 22:06
Nieuw Lid Fractie

Default Power-up probleem

Zes maanden geleden heb ik gebouwd mezelf een nieuwe comp tot ongeveer 1 maand geleden everythings dat loopt prima. Nu lijkt te hebben ontwikkeld een vermogen van maximaal probleem. Als ik druk op de knop het systeem bevoegdheden voor een paar seconden, case fans run / oplichten, LED's op dvd branders flitser etc, water ventilator begint dan alles bevoegdheden vast (er is geen BIOS-post).

In het begin druk op de knop een keer meer en het systeem zou de macht van oke, maar de loop van de tijd dit is geworden geleidelijk erger soms te druk op de aan / uit-knop 10 of meer keer met hetzelfde resultaat tot het systeem met succes powered up (maar dit is volstrekt willekeurige gisteren bijvoorbeeld het verplicht powered up eerste keer geen probs)

Met een goede start eerst het water koelventilatoren loopt vervolgens de GPU koeler ventilator draait (er op geen enkele GPU als het niet gaat werken) dit leiden mij tot een vermoeden van de PSU is een beetje beneden pari en niet genoeg sap, of dat de GPU schuld en zuigen te veel macht. Ik heb onlangs ontdekt dat als ik de reset-knop in de GPU fan gaat draaien, die suggereert dat de PSU en GPU zijn goed, en de punten meer naar een mobo probleem. Hopelijk kan ik kunnen lenen PSU en de grafische kaart van een vriend om te proeven om dit te controleren.

Ideeën anyone? Ik wil graag op pin-point in een schot (Ik realiseer me dat dit niet altijd mogelijk is) als ik veel tijd besteed om deze comp samen (om de kabels en leidingen netjes en opgeruimd etc etc) dus ik zou graag tot een minimum te beperken van de werkzaamheden van de vaststelling van het probleem (bijvoorbeeld ruilt de GPU zou het verwijderen van het water koeling pomp / reservior)

System Specs:
M / B - ASUS M2N32-SLI Deluxe, CPU - Athlon 64 X2 5600 +, GPU - Foxconn 8800GTS 320Mb OC versie, RAM - Kingston HyperX 2Gb 800MHz DDR2 SLi ready (Daul kanaal), PSU - Zalman ZM600-HP 600Watt, Gigabyte Aurora 570 gevallen met 3D Galaxy II waterkoeling CPU alleen (GPU binnenkort hopelijk), 2 SATA Seagate Barracuda 320GB HDD in RAID 0.

Other Stuff: Samsung SH-S182D en DH20A1P LiteOn DVD-schrijvers, Procase kaartlezer, NEC floppydrive, Trust WB-5400 webcam, Logitech X-540 5.1 speaker set, Logitech Cordless klik plus muis, Iiyama HM903DT B CRT monitor, Ideazon MERC Zboard gaming toetsenbord. Daul boot OS Windows XP SP2 en Vista
Old 30 december 2007, 01:10
Donor Groep

Heb je geprobeerd te booten vanaf de PC in minimale psu-use/boot configuratie?

Verwijderen en het verlaten van slechts een DIMM, een optische enz.?

Op een ruwe schatting van de componenten genoteerd Ik ben niet blij met uw PSU ampère, waarom Zalman hebben alleen 16a op elke 12V rail is dan mij. I'd've liever hebben gezien 2 12V rails met 32a elk.

De kaart genoteerd vergt ongeveer 26 op de 12 als ik me goed herinner. Ik denk dat het jouw probleem. Het zal ongeveer 60W tekening van de pci-e-poort, maar toch, je gaat te kort.

De hyper x als het sap, voeg die samen met alle randapparatuur gevoegd en je hebt een wattage honger systeem er ook.

Proberen te lenen, een low end kaart die niet vereist dat de 6pin Molex van de PSU. Deze zal gratis een 12V rail. Hopelijk zal dit beperken van het probleem als u al hebt geprobeerd de minimum-configuratie opstarten.

-Kanoakavirus

Mijn Systeem: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moederbord:
Asus P5K Premium
RAM Geheugen:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Sound Card:
Xfi Extremegamer
Hard Drive (s):
3.35TB ext opslag. Int 2TB opslag
Optische Drive (s):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Koeling:
AC7
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
245 ter, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 30 december 2007, 07:47
Nieuw Lid Fractie

"Heb je geprobeerd te booten vanaf de PC in minimale psu-use/boot configuratie?
Verwijderen en het verlaten van slechts een DIMM, een optische etc? "

Bedankt Ik heb geprobeerd een minimale configuratie psu-use/boot maar geen geluk.

"Op een ruwe schatting van de componenten genoteerd Ik ben niet blij met uw PSU ampère, waarom Zalman hebben alleen 16a op elke 12V rail is dan mij. I'd've liever hebben gezien 2 12V rails met elk 32 bis."

Ik ben niet zeker dat de 4 x 16A 12V power rails zo veel uit want ze zijn meestal toch virtuele (alle aangesloten samen met een totaal van 4x16 = 64A), lees ik dat dit iets te maken heeft met de ATX2 specs (max 20A toegestaan op een 12V lijn).

"De kaart genoteerd vergt ongeveer 26 op de 12 als ik me goed herinner."

Lezen dat ergens naar, ik denk dat de geciteerde specs werd 12V 26A mininum 400W PSU, dus als ik rechts over de PSU (zie hierboven) dan moet het goed, en natuurlijk in gedachten houden dat het goed werkte in het verleden.

Bedankt voor de tips. Ik heb nog steeds mijn vermoedens over de PSU en je misschien gelijk. Zoals u suggereerde Ik ga proberen een low end kaart voor het testen van deze theorie uit.

Er zijn een paar andere dingen die ik niet vermeld in mijn eerste post die nuttig zou kunnen zijn.

Het probleem lijkt alleen te gebeuren als de PC is uitgeschakeld voor een lange periode, overnachten bijvoorbeeld. Als ik zo dicht bij de pc beneden, kom terug een half uur later en macht weer haar geldboete. Om het in de slaapstand heeft hetzelfde resultaat, persen ruimte (of anykey) na een half uur resulteert in een goede opstarten (st keert terug naar waar het was vóór het slapen). Laat het in de slaapstand resultaten in dezelfde power up "-probleem. Druk op de ruimte en de pc atempts om powerup vervolgens wordt afgesloten, dan na de gebruikelijke meerdere power knop drukt het systeem opnieuw normaal (keert terug naar waar het was vóór het slapen)
Old 3 januari 2008, 00:14
Nieuw Lid Fractie

Goed geprobeerd een ATi X300 grafische kaart, nog steeds dezelfde problemen, dat de regels van de grafische kaart en de PSU (niet 100% dus ga proberen een andere PSU om zeker te zijn), zodat it' kijkt veel als een mobo probleem.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.