![]() |
|
| |||
| |||
| Seks måneder siden jeg bygget meg en ny komp inntil ca 1 måned siden everythings som kjører fine. Nå synes det å ha utviklet en oppstart problem. Hvis jeg trykker på strømknappen systemet makter opp i noen få sekunder, case fans løpe / lys opp lysene på dvd brennere flash osv., vann kjøleviften starter deretter alt makter ned (det er ingen BIOS post). I begynnelsen trykke av / på-knappen en gang til, og systemet vil oppstart i orden, men over tid har blitt stadig verre, noen ganger å måtte trykke strømknappen 10 eller flere ganger med samme resultat før systemet vellykket drevet opp (men dette er helt tilfeldig går for eksempel komp drevet opp første gang ingen probs) Med en god start opp første vannet kjøleviftene kjører deretter GPU kjøler vifte kjører (det på ingen GPU når den ikke skal fungere) dette føre meg til å tvile på PSU var litt under pari og ikke gir nok juice, eller at GPU på feil og suge for mye makt. Jeg har nylig oppdaget at hvis jeg holder tilbakestillingsknappen i GPU fan gjør kjøre som tyder på at PSU og GPU er i orden, og peker mer mot en mobo problem. Hopefuly jeg kunne være i stand til å låne en PSU og grafikkort fra en venn til å gjøre noen tester for å bekrefte dette. Ideas anyone? Jeg vil gjerne pin-punkt dette i ett skudd (jeg innser at dette ikke alltid er mulig) som jeg tilbrakte mye tid på å sette denne komp sammen (gjør kabling og rør godt og ryddig osv. osv.), så jeg ønsker å minimalisere arbeidet med å løse problemet (for eksempel bytte av GPU ville innebære å fjerne vann kjøling pumpe / reservior) System spesifikasjoner: M / B - Asus M2N32-SLI Deluxe, CPU - Athlon 64 X2 5600 +, GPU - Foxconn 8800GTS 320Mb OC versjonen, RAM - Kingston HyperX 2GB 800Mhz DDR2 SLI klar (Daul kanal), PSU - Zalman ZM600-HP 600Watt, Gigabyte Aurora 570 tilfeller med 3D Galaxy II vann kjøling CPU bare (GPU snart hopefuly), 2 SATA Seagate Barracuda 320Gb HDD i RAID 0. Annet: Samsung SH-S182D og Liteon DH20A1P DVD forfattere, Procase kortleser, NEC floppydrive, Trust WB-5400 webcam, Logitech X-540 5.1 høyttalersett, Logitech Cordless klikker pluss mus, Iiyama HM903DT B CRT skjerm, Ideazon MERC Zboard gaming tastaturet. Daul boot OS windos XP SP2 og Vista |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du prøvd å starte opp PC i minimum psu-use/boot konfigurasjon? Fjerne og forlate eneste DIMM, en optisk etc? På et grovt anslag fra komponenter sitert jeg er ikke fornøyd med PSU forsterkerne, hvorfor Zalman har satt bare 16A på hver 12V rail er forbi meg. I'd've foretrakk å ha sett 2 12V rails med 32a hver. Kortet sitert krever rundt 26a på 12 hvis minnet serverer. Jeg tror det er problemet. Det vil være å tegne rundt 60w fra PCI-E port, men likevel, du skal være kort. Hyperruten x som står juice, legge den sammen med alle eksterne enheter tilkoblet, og du har en effekten sulten system der også. Prøv å låne en lav end kort som ikke krever 6pin Molex fra PSU. Dette vil frigjøre en 12V rail. Vi håper dette vil begrense problemet hvis du allerede har prøvd minimum-konfigurasjon støvel.
|
| |||
| |||
| "Har du prøvd å starte opp PC i minimum psu-use/boot konfigurasjon? Fjerne og forlate eneste DIMM, en optisk etc? " Takk Jeg prøvde et minimum psu-use/boot konfigurasjon men nei. "På et grovt anslag fra komponenter sitert jeg er ikke fornøyd med PSU forsterkerne, hvorfor Zalman har satt bare 16A på hver 12V rail er forbi meg. I'd've ønsket å ha sett 2 12V rails med 32a hver. Jeg er ikke sikker på at 4 x 16A 12V strøm rails sak at mye fordi de er for det meste virtuelle anyway (alle koblet sammen gir en total av 4x16 = 64A), leser jeg at dette har noe å gjøre med ATX2 spesifikasjoner (max 20A tillatt på en 12V linje). "Kortet sitert krever rundt 26a på 12 hvis minnet tjener." Les som et sted til, tror jeg det sitert spesifikasjoner ble 12V 26A mininum 400W PSU, så hvis jeg har rett om PSU (nevnt ovenfor) og det skal være i orden, og selvfølgelig huske på at det fungerte fint i det siste. Takk for tips. Jeg har mine mistanker om PSU, og kanskje rett. Som du foreslo Jeg skal prøve å få slutt kortet til å teste denne teorien ut. Det er et par andre ting jeg ikke nevnte i mitt første innlegg som kan være nyttig. Problemet er bare ser ut til å skje hvis datamaskinen er slått av for en lengre periode, over natten for eksempel. Hvis jeg der for å stenge PC ned, kom tilbake en halvtime senere og strøm opp igjen sin fine. Hvis du setter den i hvilemodus har samme resultat, trykke mellomrom (eller Valgfri) etter en halvtime resulterer i en god oppstart (PC tilbake til der den var før sover). Forlater den i dvalemodus resultater i samme oppstart problem. Trykk space og PCen atempts å powerup deretter avsluttes, og etter vanlig flere strømknappen presser systemet starter på nytt på vanlig måte (tilbake til der den var før sover) |
|
| |||
| |||
| Ok prøvde en ATI X300 grafikkort, fortsatt samme problem som utelukker grafikkort og PSU (ikke 100% så skal prøve en annen PSU for å være sikker), så it' er ute mye som en mobo problem. |