mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Power up-problem ... ingen signal .... cpu fläkt håller körs på hög hastighet ...

Reply

Thread Tools
Old 2 januari 2008, 00:12
New Member Group

Default Power up-problem ... ingen signal .... cpu fläkt håller körs på hög hastighet ...

Hej. Jag är i färd med att uppgradera och har flyttat mitt nuvarande moderkort och komponenter i ett Antec P182 fall. När jag makt upp CPU fläkten kickar in och vistas i hög hastighet och jag får ingen signal på skärmen. Jag startar om och dra ur psu osv ... och ingenting fungerar. Bara undrar om jag bör leta efter problemet?
Jag använder en AMD Athlon Dual Core just nu på ett ATI moderkortet. Mitt grafikkort fläkten spinning samt alla andra fall fans. Jag kan höra min HD spinning också. Jag är möjligen få ett nytt moderkort i morgon. Skulle det lösa problemet?
All hjälp är mycket uppskattat.
Tack.
Old 2 januari 2008, 00:15
Givargruppen

Default Power up-problem ... ingen signal .... cpu fläkt håller körs på hög hastighet ...

Jag är inte säker. kan det vara ett nätaggregat problem om du inte är helt säker du ger tillräckligt med ström.

det skulle nog hjälpa oss att hjälpa dig om du berättade vilka specifika hårdvara du har. gillar psu modell och wattal etc, och alla andra saker du har bifogat. Moderkortet modellen kanske inte är en dålig idé heller.

Mitt System: Hesekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz
Moderkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Minne:
2 gig G. Skill DDR2 800MHz
Grafikkort (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512MB
Ljudkort:
Creative 7.1 ljudkort
Hårddisk (s):
160 gig Western Digital SATA drive
Optisk enhet (er):
ASUS 16x dvd-cd-rw combo enhet
Mål / PSU:
CoolerMaster fall Antec Earthwatts 500W
Kylning:
3x lager 120mm fläktar, 1 lager CPU fläkt
Nätverk / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tums Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 2 januari 2008, 00:33
New Member Group

Min PSU är ett TR2 - 430w Thermaltake och mitt moderkort är ett ATI IXP 400. Mitt grafikkort är ett EVGA 256MB och jag kör även Creative SoundBlaster XFI platina. Just nu har jag 1 GB DDR RAM. Detta system har fungerat tidigare utan problem ett bra tag. Det är just under de senaste dagarna att det inte har fungerat. Hoppas den här hjälper lite.

*** Den PSU är endast 1 år gammal.
Old 2 januari 2008, 07:27
Givargruppen

Varje pip vid uppstarten upp?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 2 januari 2008, 11:52
New Member Group

Inga pip vid start
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.