![]() |
|
| |||
| |||
| hej jag har en fråga im pågår ett projekt om att filmen "kärnan" och jag måste skriva en uppsats om hur magneter påverkar datorer och hur mikrovågor påverkar cd eftersom filmen killen kastar cd i mikrovågsugn och kör stora magneter hela datorer så att han icke få cought eftersom HES en dator från hackare. i alla fall. Jag har ingen aning om vad magneter eller mikrovågor göra för att saker haha. hjälp? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har inte sett filmen, men ...
Film omfattar dator hackare normalt inte är mycket exakt. De tekniker som används i dem är mer fiktion än fakta. De bara använda stora ord och sånt för att imponera på outbildad publik. Så utifrån detta sitt förmodligen ett slöseri med tid att undersöka hur magneter påverkar datorer, eftersom effekterna av dem kommer att vara no-sätt rör datorn dataintrång. Mitt System: Hybr! D
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Först, awesome film! Andra Dave är rätt. Din genomsnittliga hushållet magnet (kylskåp, högtalare etc.) kommer högst sannolikt inte göra irrepairable skador på data på en hårddisk. Det tredje, om att sätta en skiva i en mikrovågsugn. Den aluminium skikt på en cd är mycket tunn. De mikrovågor från ugnen framkalla en stor mängd ström i aluminium. Detta skapar tillräckligt med värme för att förånga aluminium. Du kan sedan se elektriska överslag gå igenom förångas aluminium. Inom några sekunder finns stigar etsat i aluminium, lämnar efter lite metalliskt BLOB. Dessa BLOB kommer fokusera mikrovågor energi och bli mycket varm. Eftersom mikrovågor är koncentrerade till dessa BLOB de så småningom dissapate och du hamnar ser några ljusa fläckar spewing en massa rök. Hur vet jag? Jag bara gjorde det: D (Glad att jag inte sälja min makro objektivet). Mikrovågs-skivspelare är full av vad som verkar vara slagg nu har fru kommer döda mig. Hej, aldrig låta det vara sa att jag inte gör mitt bästa för att hjälpa:) Åh, och att faktiskt svara på din fråga, japp, den cd buggered så jag antar att filmen var riktigt på detta.
|
| |||
| |||
| Jag ser vad du säger. Jag antar att en magnet skulle också påverka en PC med ett dåligt sätt, en magnet skulle definitivt radera data från en hård / diskettenheten. Jag var inte exakt säga vilka metoder som inte fungerar, bara de är orealistiska, vilket innebär att basera dem på ett allvarligt "projekt" eller "papper" är förmodligen en dålig idé. Researching korrekt sätt skulle vara en bättre vinkel, lämnar filmer ur den helt och hållet. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Fråga om Far Cry 2 | hitman0042 | PC & Console Gaming | 12 | 14 december 2008 21:20 |
| Ram Fråga | P5200 | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 26 november 2008 11:59 |
| Jag har också ett RAM fråga | tomthedrummer1992 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 6 oktober 2008 11:04 |
| Bara en fråga (om min PC) | PC WhizzKid | General Hardware Chat | 9 | 6 december 2007 15:08 |
| En annan RAM fråga! | sturo | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 10 oktober 2007 09:58 |
| Thread Tools | |
| |