mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Tilfeldig starte igjen

Reply

Thread Tools
Old 19 oktober 2007, 22:43
Donor Group

Default Tilfeldig starte igjen

Vel, dessverre nok sin skjer med meg igjen. Jeg kjøpte en ny PSU tenkte det var grunn til datamaskinen ikke mottar nok strøm, men nå ser det ut som om dvs ikke.

Det startet ca 5 minutter siden, da jeg prøvde å Alt-Tab ut av Halo: Combat Evolved.

Nå er jeg på et komplett og fullstendig tap. Jeg har god PSU, en ekte kopi av Windows XP Professional, all den nødvendige drivere, ingen virus, god RAM .... alt er hvordan den bør være.

Men det fortsatt ikke fungerer.

Vet noen hva som kunne forårsake dette?

Takk fra et trist, trist Insomnia.
Old 19 oktober 2007, 23:20
Donor Group

Dammit.

Beklager at fyr. Har det skjedd en hastighet på topp? eller inaktiv? I løpet av noen bestemt aktivitet / program du kjører?

Alt i Power innstillingene satt til "av" eller "aldri"?

Hvis du ikke allerede har må du fjerne alt (koble strøm eller fysisk fjerne) du ikke absolutt trenger for boot.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 19 oktober 2007, 23:29
Donor Group

Det synes å skje generelt når jeg utfører en "ny" oppgaven av noen slag. Jeg kan kjøre et program, for eksempel mine Halo server eller World Community Grid stykke data (som gjør at datamaskinen kjøres på 100% CPU evne) og den ikke krasjer. Det vanligvis bare skjer når jeg åpner et spill, lukker et spill, Alt-Tab ut av et spill eller starte en slags ny prosess. Det ser ikke ut til sak hvilket program jeg bruker, men det synes å skje mer i Halo deretter noe annet.

Hva mener du med "Power Innstillinger"?

Skal jeg prøve å trekke ut RAM og min gamle 80GB hard-stasjonen på en stund og se om det løser noe.

Hvis det ikke fungerer, jeg må løpe MemTest86 og en slags hard-stasjonen diagnoseinformasjon programvare over natten for å se om det tar noe opp.
Old 20 oktober 2007, 03:28
Donor Group

Gjennombrudd!

Det kan være at endring av oppløsning hadde noe effekt på datamaskinen, forårsaker den til å starte. Broren min fikk ideen om å endre hvert enkelt program til en enkelt løsning, og se om det hjalp, og det ser ut som om det har!

Kanskje på grunn av at jeg har en SLI-konfigurasjon, endre til oppløsningen var kanskje "forvirrende" på datamaskinen, eller noen slike ting, forårsaker det omstart.

Jeg sa hvordan det vanligvis skjedd under åpning av et program, lukke et program, Alt-Tabbing til skrivebordet og tilbake, eller å endre oppløsning og det er i disse tider at oppløsningen endringene, skyldes at resolusjoner mellom spill-og skrivebordet er ulike.

Hvem vet hvorfor det skjer, men det ser ut som om det kan være løst.
Old 21 oktober 2007, 01:24
Donor Group

Vel, jeg har gjort en full system re-installere, og nedgradert min Forceware drivere til de som kom med grafikkortet. Alle ser ut til å være går bra, etter all denne tiden ...

Jeg vil gi en oppdatering hvis noe går galt igjen.

Takk går ut til Alex for å gi støtte til dette problemet.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.