mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Slumpmässigt Omstart Igen

Reply

Thread Tools
Old 19 oktober 2007, 22:43
Givargruppen

Tja, tyvärr räcker det händer mig igen. Jag köpte en ny PSU tänkande det berodde på att datorn inte får tillräckligt med ström, men nu ser det ut som om den er inte fallet.

Det startas cirka 5 minuter sedan, när jag försökte Alt-Tab av Halo: Combat Evolved.

Nu sätter jag på en fullständig och total förlust. Jag har en bra PSU, en äkta kopia av Windows XP Professional, alla behövs drivrutiner, inga virus, bra RAM .... allt är så det ska vara.

Men det fortfarande inte fungerar.

Finns det någon som vet vad som kan orsaka detta?

Tack, från en trist, trist Insomnia.
Old 19 oktober 2007, 23:20
Givargruppen

Tusan också.

Tråkigt att höra att grabben. Spelar det hända att köra på topp? eller på tomgång? Under varje specifik aktivitet / program du kör?

Allt i motorinställningar inställd på "off" eller "aldrig"?

Om du inte redan Ta bort allt (koppla ström eller fysiskt bort) du inte absolut behöver för uppstart.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 19 oktober 2007, 23:29
Givargruppen

Det verkar hända allmänhet när jag utför en "ny" uppgift av något slag. Jag kan köra ett program, som mitt Halo server eller en World Community Grid bit data (som gör datorn köras på 100% CPU-kapacitet) och det kommer inte krascha. Det brukar bara händer när jag öppnar ett spel nära ett spel, Alt-Tab i ett spel eller starta någon ny process. Det verkar inte fråga vad programmet jag använder, men det verkar hända mer i Halo sedan något annat.

Vad menar du med "Power Inställningar"?

Jag ska försöka att dra ut mitt RAM-minne och min gamla 80GB hard-drive på ett tag och se om det fixar allt.

Om det inte fungerar, jag måste köra MemTest86 och någon form av hård-enhet diagnostiska program under natten för att se om man plockar upp.
Old 20 oktober 2007, 03:28
Givargruppen

Genombrott!

Det kan vara att ändra upplösning hade någon effekt på datorn, vilket gör den till omstart. Min bror hade tanken på att ändra varenda app till en enda lösning och se om det hjälpte, och det verkar som om det har!

Kanske beror på att jag har en SLI konfiguration, byte till resolution var kanske "förvirrande" datorn, eller något sådant, vilket gör det omstart.

Jag sa hur det vanligtvis skett samtidigt öppna ett program, avsluta ett program, Alt-Tabbing till skrivbordet och tillbaka eller ändra resolutionen och det är vid dessa tillfällen att resolutionen förändringar, beror på att de resolutioner mellan spel och skrivbordet är annorlunda.

Vem vet varför det händer, men det verkar som om det kan fastställas.
Old 21 oktober 2007, 01:24
Givargruppen

Tja, jag har gjort en full system åter installera och nedgraderade min Forceware drivrutiner till dem som följde med mitt grafikkort. Alla ser ut att gå bra, efter all denna tid ...

Jag ska ge en uppdatering om något går fel igen.

Tack går till Alex för att ge stöd i denna fråga.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.