mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Anbefalet Computer Dele Guide

Reply

Thread Tools
Old 23 januar 2008, 01:51
Donor-Gruppen

Default Anbefalet Computer Dele Guide

Om fire dage, omkring fire sider i OpenOffice - det er endelig færdig!

Note: Jeg bruger dollars, ikke pounds. Halvering min dollar totaler skal give dig et tilsvarende beløb i pounds, men der kan være en forskel på grund af inflationen, så bør du tjekke din lokale hjemmeside eller detailhandlerens priser på noget, jeg siger her. Det kan være anderledes i Storbritannien, men de fleste af disse tendenser vil være universel.

En anden bemærkning: Dette er en gamer-orienteret vejledning. Selv om jeg har et budget afsnit, det er mere orienteret mod budget spillere end folk der bare vil surfe på Intertubes og spiller Texas Hold'em. Som sådan kan du få en måde billigere setup, det bare en tendens til at være en god idé at få midten af høje ende dele lige nu, og jeg afspejler, at her. Med 45nms kommer ud, samt DDR3 og med G92, vi helt klart at starte en ny generation af hardware.

CPU

Bedste køb: Den E8 serien, eller "Wolfdale" (dette navn gælder også for andre desktop processorer ligesom T-serien, men du ikke vil have dem). Du kan Køb dem nu! They're 45nm, hvilket betyder, koeler, hurtigere og lettere at overclock. E8400 er det bedste køb i øjeblikket.

Quad-støbekerner anbefales til ikke-gamere, for mens de kan være overclocked godt, 45nm dem er over tusind dollars et stykke og ekstra borekerner er ikke brugt meget godt eller overhovedet i de fleste spil. Folk, der kører destruktionsanstalter programmer som 3dsmax kan få nytte af en quad-core dog.

Det fremragende valg lige nu er den E8400 - Hvis du er ved at opbygge en ny pc, er dette den chip til at købe.
Men jeg er på et budget!: De E6850 er godt, men prisen er stadig forholdsvis høj, og nogle gange dyrere end E8 CPU'er. Gå til E6450. Extreme budgeters ønsker måske at gå for en Pentium D, men hvis det er muligt få en Core 2 Duo.
Men jeg har fået tonsvis af kontanter!: Gå til 45nm Core 2 Extreme Yorkfield ligesom QX9650 og griner, som du helt ødelægge CPUMark.
Skal jeg vente?: Nej, fordi de venter sker. Den nye 45nms er her, skal du gå hog vilde!

RAM:

Bedste køb: Gode gamle DDR-800. DDR 1066 er halt og ikke vil være nyttigt, hvis du overclocking din FSB til en latterlig grad. Sørg for, at det ikke er "Værdi" RAM, fremstillet af et godt selskab, og det er dobbelt-kanal (80% af den RAM, du finder er en god hukommelse, bare pas på SuperPowerMemorySpeedClockPC's VALUEMAX 4000 stuff).
Men jeg har nu fået mugged!: DDR-800 er så billig lige nu, er der ingen reel grund til at foreslå noget lavere.
Men jeg bare mugged nogen!: Hvis du har kontanter, skal du gå til DDR3. Sørg for, at dit bundkort understøtter det dog. Den bør have et fast hastighed stigning på DDR2. Tom's Hardware er forelskede i OCZ's PC3-10666 Platinum Edition, og de har masser af penge, så vi bør lytte til dem. Selvfølgelig er det $ 300 pr 2GB, men det var ikke så dårligt for RAM et par år siden, da det ikke var snavs billig, som det er nu, og det er bestemt pengene værd. Hvis du har det.
Skal jeg vente?: Måske. DDR3 er et sted mellem forkant og blødning-kant lige nu, og det er usandsynligt, at fangsten om for et par måneder. Den bedste løsning er at få et bundkort, der understøtter både DDR2 og DDR3 til gengæld for en lidt lavere støttet DDR3 hastigheder. Jeg vil uddybe dette i bundkortet afsnit.

Harddisk

Bedste køb: Noget, virkelig. Harddisk priser har kørt i jorden i løbet af de sidste otte år eller deromkring. Man kan nemt afhente en terabyte lagerplads til under $ 250, et beløb på opbevaring store, selv for en server i begyndelsen af det nye årtusinde.

Alt dette skal siges, er denne: Vælg et pålideligt mærke, og mere cache er bedre - næsten alle harddiske 7200RPM, hvilket er den anbefalede hastighed. De fleste mennesker føler Western Digital er en af de mest troværdige brands, blandet meninger om Seagate med Hitachi, IBM, Maxtor, og Samsung i bunden, men det er stort set situationsfornemmelse.

Din bedste chance er at købe mere end en harddisk for at minimere problemer, hvis en går død - at oprette dem i et RAID-opsætningen giver dig mulighed for at "spejle" diskene. Mens dit drev vil fylde hurtigere, kapacitet er så billige, at de fleste aldrig vil løbe ind i et problem.
Global recession: Harddiske er så billige, der ikke er nogen reel "budget" version. Få en mindre drev, hvis du har brug for virkelig at gemme.
Skidt, jeg netop har lavet fem millioner dollars på børsen!: Gå til 10.000 RPM harddiske. De mest almindelige er Western Digitals Raptor-serien. Hastighed, hastighed, hastighed. Måske ønsker du at investere i fast form, men det er egentlig ikke det værd på dette punkt. Definitely få mindst to harddiske.
Skal jeg vente?: Harddisk kapacitet synes at være stejler. Solid-state løsninger er alt for dyrt og vil forblive der for den nærmeste fremtid.

Bundkort

Bedste køb: Alt er baseret på den 35. chipset er et godt pick. For en mellemtoneenheder maskine, EVGA og ASUS er gode mærker: førstnævnte for deres Step Up programmet, sidstnævnte for deres lave fejlrate og god kondensatorer. Sørg for at vælge noget, som understøtter en FSB af 1333, dette vil give dig mulighed for at bruge 45nm Wolfdale chips diskuteret ovenfor.

Må ikke foråret for SLI - de fleste boards vil ikke lade dig køre to kort på deres planlagte satser på x16. I stedet forsøge at få et bord med PCI Express 2.0 support. Nogle bestyrelser kan støtte DDR3 samt DDR2, der kan være en god idé, hvis du har en masse DDR2 ligger rundt omkring. Undgå X38 chipset - det har dårlig BIOS støtte og er relativt varme.
Fresh Prince of Bel-Air: Hvis du er på et budget, kan du prøve 650i.
Onkel Phil's Mansion: Masser af kontanter betyder, at du kan købe de relativt dyre DDR3 op. Definitely foråret for en god DDR3 bundkort. Du kan eventuelt se nærmere SLI boards - sørg for, at både slots kan køre i x16 mode. Få 4 GB og en 64-bit OS til den bedste ydelse.
Skal jeg vente?: Den DDR3 bundkort er faktisk temmelig anstændigt på det tidspunkt, så nej.

Video Card

Bedste køb: nVidia's 8800GT og ATI 3850 konkurrerer lige nu som det bedste kort på markedet. Begge virksomheder har stort set opgivet deres andre kort, synlig som 8600GT, GTS, (de gamle) 8800GTS, 8800GTX, og selv de Ultra er blevet henvist til uklarhed i forhold til en billigere og mere effektiv G92.

De 256MB 3850 er meget billigere end GT, men VRAM vil gøre meget mere for en forskel på ATI's tilbud. De 512MB version anbefales derfor, at det på en mere eller mindre selv spilleregler med 8800GT. Begge kort er utrolig hurtigt. ATI, så vidt jeg ved, ikke har et "step-up" program som fabrikanter såsom EVGA har dog, så kan du blive henvist til at smide dine gamle 3850 i papirkurven eller sælge det på eBay, når den nye ting i grafik kommer langs. Derfor har jeg favor GT: din kilometertal kan variere.
Brother, Kan Du Reservebeholdere en skilling?: Hvis du ikke får en 8800GT (eller 3850), kan du få langt mindre bang for din sorteper. Prøv så hårdt, som du kan i dit budget for at gøre plads til en. Hvis du ikke kan, det GDDR3 8600GT kan være en anstændig aftale for omkring 100 USD.
Nu give mig penge (Det er hvad jeg vil!): SLIing to 8800GTs vil sætte dig tilbage omkring $ 475, men det vil være den højeste ende løsning, der er realistisk (to ultra eller GTXs ville være en enkel spild af penge).
Skal jeg vente?: Muligvis, hvis du har en masse penge at smide ned. High-Enders måske gerne vil vente et par måneder for 9800GX2. Ellers ikke det værd.

Power Supply

Bedste køb: Denne tendens til at svinge. Lige nu er den bedste pris punkt synes at være på 650-700w, med den gennemsnitlige detailpris svæve omkring $ 100 til $ 120 med rabatter. Hvad du ønsker at se sig om her er en god fabrikanten (OCZ, Antec, Coolermaster, Corsair, PC Power og køling), god skinner, og alt over 500W eller deromkring. Over 600 anbefales at give dig selv et lille pusterum for nye ting eller SLI. Du vil også overveje, om styrken af den skinner, men dette bør være ganske let ved blot at læse kunde anmeldelser. Jeg kan godt lide den 700w OCZ GameXStream OCZ700GXSSLI. Men jeg købte en og en kondensator eksploderede. Formentlig et lykketræf.

En ting, som jeg efterspørgsel ud af mit nylige køb af primærenheder er "modulære kabler" - det i grunden betyder, at du kan tilslutte de kabler du skal bruge, i stedet for at forlade ubrugelige dem dangling rundt som retarderede, luftstrømmen blokering slanger.
Arbejde i fast food: Enhver værd deres salt vil fortælle Dem, at skimping om primærenheder er ikke en god idé. Når du er i tvivl, så få en 500W fra et godt selskab eller vente indtil du har penge til at få en god en.
Arbejde i Bush-administrationen: Gå 800W eller højere. Du skal bruge den, hvis du vil SLI. Sørg for, at du har to PCI-E stik!
Skal jeg vente?: Muligvis, men ikke på den måde du tror. Energiforsyninger tendens til at blive oversvømmet med rabatter. Ligesom en vis PSU? Jeg garanterer dig to uger senere kan du se en post-i rabat på den.

Andre dele og endelig tanker

Ja, jeg forlader ud dvd-drev, skærme, heatsinks, sager, og lydkort. Og her er hvorfor:
  • DVD-drev er forholdsvis billige, alle arbejder på samme måde, og der er lidt at tale om andet end at du har nok IDE / SATA slots!
  • Monitorer er meget subjektivt, men jeg kan godt lide den Hanns-G JW199D (billige, lyse, 19 ", 5ms responstid).
  • Som for heatsinks, er der kun et par mærker værd at købe og jeg er ikke så erfaren med dem.
  • Sagerne subjektive såvel. Få noget nydeligt, ATX, og med god luftcirkulation. Jeg kan godt lide Antec 900.
  • Den eneste anbefalet lydkort er noget fra X-Fi linje fra Creative - ellers du er bedst tjent med om bord, der har tendens til at være temmelig gode (eller i det mindste godt nok).
Her er et anbefalet opbygningsgrad (minus ovenfor) baseret på anbefalingerne i denne vejledning: Alle priser er efter mail-in rabatter.

Bundkort: Gigabyte GA-P35C-DS3R LGA 775 ($ 160)

RAM: CORSAIR XMS2 2GB DDR2 800 (PC2 6400) ($ 34)

Harddisk: Western Digital Caviar SE WD5000AAJS ($ 100)

STRØMFORSYNING: Cooler Master Real Power Pro RS-750-AOG-A1 750W ($ 70)

Skærmkort: EVGA 512-P3-N802-AR GeForce 8800GT Superclocked 512MB ($ 270)

TILSAMMEN: $ 860
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 23 januar 2008, 02:02
Donor-Gruppen

Great post!
Love de titles.lol
Rep +

Mit system: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Bundkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Hukommelse:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Grafikkort (r):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 MEM)
Lydkort:
Ombord HDA
Harddisk (e):
Et par lol 1650GB samlede
Optisk drev (r):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Sag / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Køling:
Tuniq Tower 120
Network / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 23 januar 2008, 09:27
Donor-Gruppen

Very nice, IM skal anvende dette fra nu af.

Reped og bogmærkede * Hot nipler *
Tak.

Mit system: Liam's rig ..?

Processor (s):
E8200 45nm Core 2 Duo OC@4.8ghz Stabil
Bundkort:
GA-P31-DS3L 1066mhz 45nm FSB 1333
RAM Hukommelse:
4gig 1400mhz Dual kanal DDR3
Grafikkort (r):
8800 GTS 320mb
Lydkort:
Om bord
Harddisk (e):
250 GB standard
Optisk drev (r):
Sag / PSU:
850watt SLI klar, NZXT Xtreme RED LED
Køling:
Asus Square Evo
Network / Internet:
20MB Virgin medier (Virgin FTL)
Monitor (s):
22 "HD Widescreen. 17" Proview
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 23 januar 2008, 10:08
Donor-Gruppen

Fresh Prince of Bel Air

lol

Ikke en dårlig review der, selvom jeg synes, en skærm afsnit ville være godt, rådgivning, som grafikkortet til at gå med som skærm baseret på beslutning, sammen med de nerdy-opdeling af, hvad kontrast ratio er eller responstid eller alle de tilslutningsmuligheder typer sammen med HD shizzle.

Mit system: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Bundkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Hukommelse:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (r):
BfG 8800GTS 320MB OC2
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
2x36gb RAID0 / 200GB / 500GB
Optisk drev (r):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Sag / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Køling:
Zalman CNPS9700NT
Network / Internet:
dobbelt gigabit / 20MB Kabel
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 23 januar 2008, 17:17
Donor-Gruppen

Jeg kender ikke så meget om monitorer som jeg gerne vil - alle jeg kender er undgå høje svartider at undgå skygger. Jeg købte min LCD-skærme, blot fordi de havde gode seertal.

Jeg skulle have udvidet på VRAM -> beslutning ting lidt mere, men oh well.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Old 26 januar 2008, 17:13
Medlem Gruppen

Med 8800GT, hvorfor vil du foreslå at få Super Clocked version? For 30-40 dollars billigere kan du bare få regelmæssig en korrekt? Er det så meget bedre?

Også, kan du foreslå en sag / strømforsyning combos? Hvor mange watt er forpligtet til at køre dette setup? Vil 500 være tilstrækkelig?

Tak.
Old 26 januar 2008, 20:01
Donor-Gruppen

Jeg anbefalede denne version, som den var mindre end $ 20 fra den "rigtige" version, når jeg er kontrolleret, og også fordi jeg elsker EVGA's step-up program (i modsætning til alle de andre ' "smide de gamle kort i skraldet" program).

500W vil være tilstrækkeligt, men jeg kan ikke lide opskaering det, at et tæt. Jeg plejer at gå for 600 W. For en sag, jeg vil helt bestemt gå med Antec 900. Det er en af de mest populære gamer sager omkring for en grund: det er godt. Det er nemt at arbejde i, har fremragende køling og masser af udvidelsesmuligheder.
Old 28 januar 2008, 23:20
Donor-Gruppen

Err, netop fundet en bid af en tastefejl. Quad-kerner er ikke anbefalet til gamere, kun for dem, der kører applikationer, der kan udnytte de ekstra kerner.

Ked af, at:)
Old 28 januar 2008, 23:56
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Carbon View Post
Err, netop fundet en bid af en tastefejl. Quad-kerner er ikke anbefalet til gamere, kun for dem, der kører applikationer, der kan udnytte de ekstra kerner.

Ked af, at:)
Redigeret for dig.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 29 januar 2008, 05:23
Donor-Gruppen

Værdsætter det. Er der nogen måde dette kan stickied? Jeg er konstant at henvise folk til det, og et par mennesker har spurgt mig, hvorfor den ikke er. Jeg vil hade det at fare vild i massen af nye tråde.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Anbefalet Computer Parts Guide # 5 - Læs før du sender Carbon General Hardware Chat 35 I dag 05:00
Anbefalet Computer Dele Guide # 4 - Læs før du sender Carbon General Hardware Chat 18 18 September 2009 23:28
Anbefalet Computer Dele Guide 3 - Læs før du sender Carbon General Hardware Chat 10 24. maj 2009 05:51
Anbefalet Computer Dele Guide 2: ATI Tilbagesøgning Anerkendelse Station Carbon General Hardware Chat 17 10 februar 2009 22:27
Computer Build Guide? ComputerGuy General Hardware Chat 6 5. sep 2007 18:16
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.