![]() |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Om fire dager, om lag fire sider i OpenOffice - det er endelig ferdig! Merk: Jeg bruker dollar, ikke pounds. Halvere min dollar totalene bør gi deg et tilsvarende beløp i pounds, men det kan være en forskjell på grunn av inflasjon så du bør sjekke lokale område eller forhandleren er prisene på alt jeg sier her. Det kan være forskjellige i UK, men de fleste av disse trendene vil være universell. En annen merknad: Dette er en gamer-orienterte guide. Selv om jeg har et budsjett delen, som er mer rettet mot budsjett spillere enn folk som bare vil surfe på Intertubes og spille Texas Hold'em. Dermed kan du få en måte billigere installasjon, det bare synes å være en god idé å få mid-high end deler nå, og jeg reflekterer at her. Med 45nms kommer ut, samt DDR3 og med G92 vi klart å starte en ny generasjon av maskinvare. CPU Best avtale: Den E8 serien, eller "Wolfdale" (dette navnet gjelder også andre desktop prosessorer som T-serien, men du ønsker ikke dem). Du kan kjøpe dem nå! De er 45nm, som betyr kjøligere, raskere og enklere å overclock. E8400 er den beste avtale for øyeblikket. Quad-kjerner er anbefalt for ikke-spillere, fordi mens de kan overclocked Vel, 45nm som er over tusen dollar stykket og ekstra kjernene brukes ikke godt eller i det hele tatt i de fleste spill. Folk som kjører gjengivelsesteknologi programmer som 3dsmax kan få nytte av en Quad-core imidlertid. De utmerket valg akkurat nå er E8400 - Hvis du bygger en ny PC, er dette det chip til å kjøpe. Men jeg er på et budsjett!: Den E6850 er god, men prisen er fortsatt relativt høy, og enkelte ganger dyrere enn E8 CPUer. Gå for en E6450. Extreme budgeters mai vil gå for en Pentium D, men om mulig få en Core 2 Duo. Men jeg har tonnevis med penger!: Gå for en 45nm Core 2 Extreme Yorkfield som QX9650 og latter som du absolutt ødelegge CPUMark. Bør jeg vente? Nei, fordi de venter er gjort. Den nye 45nms er her, gå hog wild! RAM: Best avtale: Gode gamle DDR 800. DDR 1066 er halt og ikke vil være nyttig hvis du overclocking din FSB til en latterlig grad. Kontroller at det ikke er "Verdi" RAM, produseres av et godt selskap, og er dual-kanal (80% av RAM finner du er god hukommelse, bare pass på SuperPowerMemorySpeedClockPC's VALUEMAX 4000 ting). Men jeg fikk mugged!: DDR-800 er så billig nå, det er ingen reell grunn til å foreslå noe lavere. Men jeg mugged noen!: Hvis du har penger, gå for DDR3. Sørg for at hovedkortet støtter det imidlertid. Den må ha et solid hastigheten øke over DDR2. Tom's Hardware er forelsket i OCZ's PC3-10666 Platinum Edition, og de har massevis av penger så vi bør lytte til dem. Selvfølgelig, det er NOK 300 per 2GB, men dette var ikke så ille for RAM for noen år siden, da det ble ikke skitt billig som det er nå, og det er absolutt verdt pengene. Hvis du har det. Bør jeg vente? Kanskje. DDR3 er et sted mellom banebrytende og blødning-kant akkurat nå, og er neppe å ta på for enda et par måneder. Den beste løsningen er å få et hovedkort som støtter både DDR2 og DDR3 i bytte for noe lavere støttes DDR3 hastigheter. Jeg vil utvide dette i Hovedkort delen. Harddisk Best avtale: Noe, egentlig. Harddisk har prisene gikk i bakken i løpet av de siste åtte årene. Ett enkelt kan plukke opp en terabyte lagringsplass for under $ 250, et beløp som lagringsplass store selv for en server i starten av årtusenet. Alle som skal sies er dette: plukke en pålitelig merkevare, og mer hurtigbuffer er bedre - nesten alle harddisker er 7200RPM, som er anbefalt hastighet. De fleste mennesker føler Western Digital er en av de mest pålitelige merkevarer, blandede meninger om Seagate med Hitachi, IBM, Maxtor, og Samsung i bunnen, men dette er stort situational. Det beste alternativet er å kjøpe mer enn en harddisk for å minimere problemer hvis en går døde - sette dem opp i et RAID-oppsett vil tillate deg å "speile" diskene. Mens stasjoner vil fylle opp raskere, kapasiteten er så billig at de fleste vil aldri gå inn i et problem. Global lavkonjunktur: Harddisker er så billig, er det ingen virkelige "budsjett"-versjonen. Få en mindre stasjonen hvis du må virkelig redde. Glem det, jeg bare gjort fem millioner dollar på børs!: Gå for 10.000 RPM harddisker. Den vanligste er Western Digital's Raptor-serien. Hastighet, fart, fart. Det kan være lurt å investere i god tilstand, men det er egentlig ikke verdt det på dette tidspunktet. Definitivt få minst to harddisker. Bør jeg vente? Harddisk kapasitet ut til å være Opphold dem. Solid-state-løsninger er for dyrt og vil bli der i nær fremtid. Hovedkort Best avtale: Alt basert på P35-brikkesettet er et godt hakke. For en mellomtonehøyttaler maskin, EVGA og ASUS er gode merker: Den tidligere for sine Step Up programmet, sistnevnte for sin lave failure rate og gode kondensatorer. Sørg for å hente noe som støtter en FSB i 1333, kan du bruke 45nm Wolfdale chips diskutert ovenfor. Ikke våren for SLI - mest styrene vil ikke la deg kjøre to kort i sitt beregnet priser for x16. I stedet forsøker å få et bord med PCI Express 2.0-støtte. Noen boards kan støtte DDR3 og DDR2, som kan være en god ide hvis du har en rekke DDR2 ligget rundt. Unngå X38 brikkesett - det har dårlig BIOS støtte og er relativt varmt. Fresh Prince of Bel-Air: Hvis du er på et budsjett, kan du prøve 650i. Uncle Phil's Mansion: Mye penger kan du kjøpe relativt dyre DDR3 opp. Definitivt våren etter en god DDR3 hovedkort. Det kan være lurt å sjekke ut SLI boards - sørg for at begge sporene kan kjøre i x16-modus. Få 4GB og en 64-bit OS for best mulig ytelse. Bør jeg vente? Den DDR3 hovedkort er egentlig ganske anstendig i øyeblikket, så nei. Video Card Best avtale: nVidia's 8800GT og ATI 3850 konkurrerer nå som det beste kortet på markedet. Begge selskapene har i stor grad forlatt sitt andre kort, synlig som 8600GT, GTS, (den gamle) 8800GTS, 8800GTX, og selv Ultra har relegated til ubemerkethet i møte med en billigere og mer effektiv G92. Den 256MB 3850 er mye billigere enn GT, men VRAM skal gjøre mye mer av en forskjell på ATI's tilbud. Den 512MB versjonen er derfor anbefalt, setter den på en mer eller mindre selv spiller feltet med 8800GT. Begge kortene er utrolig raske. ATI, min kunnskap, ikke har en "Step-Up" program som produsenter som EVGA har imidlertid slik at du kan være relegated å kaste den gamle 3850 i papirkurven eller selge den på eBay når nye ting i grafikk kommer langs. Dette er hvorfor jeg favorisere de GT: din kjørelengde kan variere. Brother, Can Du Reservedeler en krone?: Hvis du ikke får en 8800GT (eller 3850), kan du få mye mindre igjen for pengene. Prøv så hardt du kan i budsjettet for å få plass til en. Hvis du ikke har GDDR3 8600GT kan være en anstendig avtale for rundt $ 100. Nå gir meg Money (That's What I Want): SLIing to 8800GTs vil sette deg tilbake om $ 475, men det vil være det høyeste-end løsning som er realistisk (to Ultras eller GTXs ville være en enkel sløsing med penger). Bør jeg vente? Muligens, hvis du har mye penger å kaste ned. High-enders være lurt å vente et par måneder for 9800GX2. Ellers er ikke verdt det. Strømforsyningsenhet Best avtale: Dette har en tendens til å svinge. Akkurat nå er den beste prisen punkt synes å være på 650-700w, med gjennomsnittsprisen hovering rundt $ 100 til $ 120 med rabatter. Hva du vil se etter her er en god produsent (OCZ, Antec, Coolermaster, Corsair, PC Power og Cooling), god rails, og noe over 500W eller så. Over 600 er anbefalt å gi deg selv et lite pusterom etter nye ting eller SLI. Du ønsker også å vurdere styrken på skinner, men dette burde være ganske enkelt bare ved å lese Produktanmeldelser. Jeg liker 700w OCZ GameXStream OCZ700GXSSLI. Men jeg kjøpte en og en kondensatoren eksploderte. Trolig en Fluke. En ting som jeg krever av mine siste kjøp av PSUs er modulære kabler "- dette utgangspunktet betyr at du kan plugge inn kablene du trenger, i stedet for å forlate ubrukelig som dingler rundt som tilbakestående, luftstrømmen blokkerer slanger. Arbeid i fast food: Alle som er verdt deres salt vil fortelle deg at skimping på PSUs er ikke en god idé. Er du i tvil, få en 500W fra en godt selskap, eller vent til du har penger til å få en god en. Arbeid i Bush-administrasjonen: Gå 800W eller høyere. Du trenger den hvis du skal SLI. Kontroller at du har to PCI-E connectors! Bør jeg vente? Muligens, men ikke på den måten du tror. Strømforsyninger tendens til å være inundated med rabatter. Som en viss PSU? Jeg garanterer dere to uker senere vil du se en post-i rabatt på den. Andre deler og endelig tanker Ja, jeg drar ut DVD-stasjoner, skjermer, heatsinks, saker og lydkort. Og her er grunnen:
Her er en anbefalt bygge (minus ovenfor) basert på anbefalingene i denne håndboken: Alle priser er etter Post-i rabatter. Prosessor: Intel Core 2 Duo E8400 Wolfdale 3,0 GHz ($ 225) Hovedkort: Gigabyte GA-P35C-DS3R LGA 775 ($ 160) RAM: Corsair XMS2 2GB DDR2 800 (PC2 6400) ($ 34) Harddisk: Western Digital Caviar SE WD5000AAJS ($ 100) Strømforsyning: Cooler MASTER Real Power Pro RS-750-ACAA-A1 750W ($ 70) Grafikkort: EVGA 512-P3-N802-AR GeForce 8800GT Superclocked 512MB ($ 270) GRAND TOTAL: $ 860
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Min System: 日夏子
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Flott innlegg!
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Very nice, im skal bruke dette fra nå av.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Fresh Prince of Bel Air
lol ![]() Ikke en dårlig vurdering der, men jeg tror en skjerm delen vil være godt, gi råd om hvilke grafikkort å gå som skjermen basert på oppløsning, sammen med nerdy-oversikt over hva kontrast prosenter er, eller responstid eller alle tilkoblingsmuligheter typer , sammen med HD shizzle.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg vet ikke så mye om skjermer som jeg vil - alt jeg vet er å unngå høy responstid for å unngå ghosting. Jeg kjøpte min LCD-skjermer bare fordi de hadde gode rangeringer.
Jeg skulle ha utvidet på VRAM -> oppløsning ting litt mer, men nåvel.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
|
|
|
|||
|
|||
|
Med 8800GT, hvorfor du foreslår får Super Clocked versjon? På 30-40 dollar billigere kan du bare få regelmessig en riktig? Er det så mye bedre?
Dessuten kan du foreslå Uansett / strømforsyning combos? Hvor mange watt er nødvendig for å kjøre dette oppsettet? Vil 500 være nok? Takk. |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg anbefaler at versjonen som den var mindre enn $ 20 fra "vanlige" versjonen når jeg sjekket, og også fordi jeg elsker EVGA's step-up program (i motsetning til alle de andre "kaste gamle kortet i søpla" programmet).
500W vil være tilstrekkelig, men jeg liker ikke å kutte det som lukkes. Jeg pleier å gå for 600W. For en sak, jeg vil definitivt gå med Antec 900. Det er et av de mest populære gamer tilfeller rundt en grunn: Det er bra. Det er enkelt å arbeide i, har utmerket kjøling, og massevis av expandability.
|
|
|
|||
|
|||
|
Err, bare funnet en bit av en skrivefeil. Quad-kjerner er ikke anbefalt for spillere, kun for de som kjører programmer som kan utnytte de ekstra kjernene.
Beklager om det:)
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Redigeres for deg.
|
|
|
|||
|
|||
|
Setter pris på det. Finnes det noen måte dette kan være stickied? Jeg er stadig henvise folk til det og et par folk har spurt meg hvorfor det ikke er det. Jeg vil hate for det å gå seg vill i massen av nye tråder.
|