mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Rekommenderad Computer Delar Guide

Reply

Thread Tools
Old 29 januari 2008, 05:35
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Carbon View Post
För ett fall, jag skulle definitivt gå med Antec 900. Det är en av de mest populära spelare fall runt av en anledning: det är bra. Det är lätt att arbeta i, har bra kylning och massor av utbyggbarhet.
Korrekt! Alla behöver en till låga priser ger oss utkragad

Mitt System: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Moderkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Minne:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
2x36gb RAID0 / 200 GB / 500 GB
Optisk enhet (er):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Mål / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Kylning:
Zalman CNPS9700NT
Nätverk / Internet:
dubbla gigabit / 20MB Cable
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 29 januari 2008, 07:49
Ledamot Gruppen

Hej Carbon har jag ytterligare en fråga. Du rekommendera P35C, och jag postat mina planer för en framtida setup på andra forum, och bad om råd, och jag gillade P35C vid denna punkt, eftersom det gav stöd för DDR2 och DDR3. Men jag fick ett svar om valet av moderkort att säga att "det är meningslöst att ta ett DDR3 moderkort just nu, eftersom P35C kommer att begränsas till Penryn-processorer och blås. Han sa att DDR3 kommer inte att bli ett nödvändigt eller försvarligt uppgradering . Och han har också hört att systemet stutters om hjälp aHci och att det inte justera RAM spänningstal ordentligt. "

Har du ett svar på detta? Den person som skickade detta föreslog också den vanliga P35 för ungefär $ 25 billigare.

Tack.
Old 29 januari 2008, 08:03
Givargruppen

Tja, det är verkligen stop-gap så man vet aldrig, men din källa är avstängd hans Rocker. First off, oroande om den nya Nehalem dels avslå in DDR3 är hyckleri, DDR3 kommer hit innan Nehalem gör. Andra, de vanliga Nehalems kommer inte att vara ute i mer än ett år, och det är preliminära uppskattningar. Det finns några som kommer Q4 2008, men de kommer troligen att vara extremt hög slutet liksom Yorkfield quad-cores. Ta hänsyn till det faktum att de använder ett helt annat uttag, och det finns verkligen ingen anledning att du ska oroa dig, såvida du inte vill köpa en dator nästa år eller nåt.

Jag kan inte kommentera de andra frågorna men P35-C är fast som en sten jämfört med X serien chipsets och jag skulle avfärda det som FUD som styrelsen får bra betyg från användare och hårdvara webbplatser likadana. Det enda problem med det är några DOAs.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 29 januari 2008, 08:52
Givargruppen

rahter intersting att läsa, jag har learnts några bra saker, tack så mycket!

Mitt System: Den Blaster

Processor (s):
Intel Q6600 2.40GHz, 1066MHz, 8MB cache
Moderkort:
RAM Minne:
2048MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
Grafikkort (s):
128MB ATI ® Radeon ™ HD 2400 Pro
Ljudkort:
Sound Blaster X-Fi Xtreme Music
Hårddisk (s):
500GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive
Optisk enhet (er):
16x DVD + / - RW Drive
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Bredband
Monitor (s):
Dual Dell 17 "
Operating System (s):
Windows Vista
Old 29 januari 2008, 13:20
Ledamot Gruppen

Tack för att rensa upp Carbon. Kan du titta på detta EP35C?

Och berätta för mig vad skillnaden är mellan denna och P35C så jag vet vilken köpa? Den EP35C bara 2 recensioner, en som anger att de var tvungna att uppgradera BIOS, och den andra säger newegg skickas ut fel MB 3 gånger. Med P35C, behöver jag för att uppgradera BIOS för att använda 3gz core 2 wolfdale processor du rekommendera?
Old 29 januari 2008, 13:22
Administrator Group

I'll stick om ni är överens om att uppdatera den?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 29 januari 2008, 15:02
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Airescape View Post
Tack för att rensa upp Carbon. Kan du titta på detta EP35C?

Och berätta för mig vad skillnaden är mellan denna och P35C så jag vet vilken köpa? Den EP35C bara 2 recensioner, en som anger att de var tvungna att uppgradera BIOS, och den andra säger newegg skickas ut fel MB 3 gånger. Med P35C, behöver jag för att uppgradera BIOS för att använda 3gz core 2 wolfdale processor du rekommendera?
EP35C har stöd för högre hastighet DDR3 moduler. Oh och några extra USB-portar. Det handlar om det. Jag skulle satsa på det, helt enkelt därför att det ser ut som en riktigt liten skillnad i chipset så du förmodligen inte kommer att ha många problem utöver P35C, men det är verkligen ditt samtal. Du behöver inte uppgradera BIOS bör arbeta @ lager böter.

Här är ett par (främst positiv) recensioner.

http://www.hardwaresecrets.com/article/476
http://techgage.com/article/gigabyte_ga-p35c-ds3r/1

Jag gillar följande citat:

Citat:
Med GA-P35C-DS3R vi kan uppnå det näst bästa överklockning från alla Socket 775-moderkort vi granskat hittills utan leker med någon fancy justeringar. Med mer tid och tålamod kommer du förmodligen få en ännu högre överklockning än vad vi gjorde.

Gigabyte GA-P35C-DS3R är enligt vår uppfattning en perfekt produkt för den genomsnittlige användaren som vill ha en high-end produkt med en gängse pris. Go for it.
---
Citat:
I'll stick om ni är överens om att uppdatera den?
Du fick ett erbjudande! Jag tar bara PM du eller post här uppdateringar och ett mod kan sammanfoga dem i antar jag. Sannolikt inte mycket för lite, åtminstone tills DDR3 kommer ner i prins eller vi får GeForce 9xxx.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 31 Januari 2008, 02:15
Givargruppen

Inte att förglömma flash hdd: s när de blir mer mainstream?

hd / bluray optisk s när de blir mer mainstream? (eller snarare på vilket format som vinner ... hosta .... bluray ....)

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 31 Januari 2008, 18:35
Givargruppen

Redan nämnts halvledardetektorer stater och Blu-Ray är väldigt subjektivt, sannolikt inte kommer att vara användbar för 99% av användarna.
Old 2 februari 2008, 18:10
Ledamot Gruppen

lysande tråd mate väl utfört.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.