![]() |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
|
| |||
| |||
| Hej Carbon har jag ytterligare en fråga. Du rekommendera P35C, och jag postat mina planer för en framtida setup på andra forum, och bad om råd, och jag gillade P35C vid denna punkt, eftersom det gav stöd för DDR2 och DDR3. Men jag fick ett svar om valet av moderkort att säga att "det är meningslöst att ta ett DDR3 moderkort just nu, eftersom P35C kommer att begränsas till Penryn-processorer och blås. Han sa att DDR3 kommer inte att bli ett nödvändigt eller försvarligt uppgradering . Och han har också hört att systemet stutters om hjälp aHci och att det inte justera RAM spänningstal ordentligt. " Har du ett svar på detta? Den person som skickade detta föreslog också den vanliga P35 för ungefär $ 25 billigare. Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja, det är verkligen stop-gap så man vet aldrig, men din källa är avstängd hans Rocker. First off, oroande om den nya Nehalem dels avslå in DDR3 är hyckleri, DDR3 kommer hit innan Nehalem gör. Andra, de vanliga Nehalems kommer inte att vara ute i mer än ett år, och det är preliminära uppskattningar. Det finns några som kommer Q4 2008, men de kommer troligen att vara extremt hög slutet liksom Yorkfield quad-cores. Ta hänsyn till det faktum att de använder ett helt annat uttag, och det finns verkligen ingen anledning att du ska oroa dig, såvida du inte vill köpa en dator nästa år eller nåt. ![]() Jag kan inte kommentera de andra frågorna men P35-C är fast som en sten jämfört med X serien chipsets och jag skulle avfärda det som FUD som styrelsen får bra betyg från användare och hårdvara webbplatser likadana. Det enda problem med det är några DOAs.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| rahter intersting att läsa, jag har learnts några bra saker, tack så mycket!
| |||
| |||
| Tack för att rensa upp Carbon. Kan du titta på detta EP35C? Och berätta för mig vad skillnaden är mellan denna och P35C så jag vet vilken köpa? Den EP35C bara 2 recensioner, en som anger att de var tvungna att uppgradera BIOS, och den andra säger newegg skickas ut fel MB 3 gånger. Med P35C, behöver jag för att uppgradera BIOS för att använda 3gz core 2 wolfdale processor du rekommendera? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| I'll stick om ni är överens om att uppdatera den?
| |||
| |||
| Citat:
Här är ett par (främst positiv) recensioner. http://www.hardwaresecrets.com/article/476 http://techgage.com/article/gigabyte_ga-p35c-ds3r/1 Jag gillar följande citat: Citat:
Citat:
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Inte att förglömma flash hdd: s när de blir mer mainstream? hd / bluray optisk s när de blir mer mainstream? (eller snarare på vilket format som vinner ... hosta .... bluray ....)
|
| |||
| |||
| Redan nämnts halvledardetektorer stater och Blu-Ray är väldigt subjektivt, sannolikt inte kommer att vara användbar för 99% av användarna.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| lysande tråd mate väl utfört. |