![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| hej grabbar, hej alex hows det? Jag fick aldrig min pc sorteras, det är på hyllan nu ett tag. Jag kommer att ta itu med det när jag har styrkan. Jag har en ny comp för min bror men det har varit stor för ett par dagar men nu är jag med några svårigheter med det. I går kväll fick slags förvirrad (skulle inte öppna dvd facket när jag ställde en dvd i) och sedan startas om sig utan förvarning. Idag har jag haft flera blå skärm kraschar (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL). Jag undrade om detta berodde på överhettning, jag installerade Everest hem för att se temps (grader C): Moderkort: 43 CPU: 45 GPU: 63 Maxtor: 42 Jag vet inte vad hte temps bör dock är det för varmt? fläktvarvtal från Everest är: CPU: 3245 rpm Northbridge: 5625 rpm det mobo har ett nvidia chipset och datorn kom med nvidia brandvägg. Jag har läst dåliga saker om nv brandvägg, kanske det är som orsakar problemen? Är det en maskin brandvägg? kan det vara avinstalleras?. de specs är: MSI P4N SLI mobo, nvidia nforce4 SLI Intel utgåva chipset Pentium 4 640 3,2 2GB DDR2 RAM GeForce 7500le grafikkort kör XP Pro SP2 Det finns 2 fläktar, Intel fläkt över cpu och en mindre fläkt rätt under den. tack på förhand för alla ljus ni kan kasta, skål Buchanan redigera Theres en annan fläkt: dess ett spel fallet med en se genom fönstret och Theres en fläkt där mitt i fönstret när jag öppnade det fall det inte var inkopplad i styrelsen, skulle det vara? Jag kommer att maila säljaren och ber honom också Jag försökte koppla in den i styrelsen, men det fungerade inte (försökt i 2 platser jag kunde se) även psu är 450 watt tror jag skål, ett annat par omstarter och blå skärmar |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Ja jag tror att det ombord brandvägg kan inaktiveras i Lägg till / ta bort program, det heter nvidia forceware brandvägg eller något liknande Även de temps är lite varm, försöker rengöra fläktar med en tandborste är det finns damm på dem
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Citat:
alla fläktar är rena, datorn ser mycket nytt. med vad jag sagt om fläkten på sidan fönster som inte var inkopplad och jag skränande få arbete, tror du att det bör fungera? eller är de två andra fans som jag nämnde den normen? Tack så mycket Jösses, även nu när jag försöker stänga av den bara startar om och kommer inte att stängas av, du någonsin hört talas om det? |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Mitt System: hAvAAck Bygg 3
|
|
| |||
| |||
| trevlig det är stängdes den sista ime jag försökt ok, Jag är mer intresserad av bsod och startat om någon tror att nvidia brandvägg är problem eller kör för varm (sprängt fansen och fallet med tryckluft men det var så rent ändå bara en bit av damm ut temps är samma eller lite högre, ungefär samma sak) |
|
| |||
| |||
| Visste du stänger av brandväggen avstängd? Göra det eftersom de är förmodligen rent skräp ändå och jag har hört talas om människor som har problem med dem innan Rapportera tillbaka om det inte fungerar och vi kan börja testa ditt RAM Edit: du bara redigera ditt inlägg om ingen har svarat, sparar mig med att slå ihop dem hela tiden, jag ser ditt inlägg i alla fall ingen anledning att stöta det
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Citat:
försökte redigera mitt första inlägg, ledsen social hur gör jag? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Anyhoo är din oblig fortfarande BOSD?
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Citat:
vanligtvis blå skärm när jag Säker borttagning av maskinvara eller använda andra program |
|
| |||
| |||
| ok, Jag avinstallerats nvidia brandvägg, sedan beslutat att avinstallera hela nvidia nättillträde manager som brandväggen var en del av, och jag var ganska glad (när jag började utorrent den gav ett budskap om att nvidia brandvägg var skumma och hade allvarliga fel, det här meddelandet fortfarande kom upp efter brandväggen avinstallera, men var borta med nätverket Åtkomsthanterare avinstallera). ett par dagar och inga bsod och inte starta på egen hand, tills idag. Jag bara sprang pcmark05, hade kontrollerat mina resultat på nätet och återupptogs surfa när min trådlösa anslutningen kopplas från, i rätt klickat för att reparera och datorn stängts av på mig. många gånger detta har hänt när jag försökte säkert släpper usb trådlös adapter i de senaste dagarna (bland andra slumpmässiga omstarter). besviken över att inte ha sorterat den, tänkte ge det ett par dagar och sedan låta dig veta att det var bra, några idéer? skål |
![]() |
|
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Datorn startar om Avstängning ... | CODMW | Windows-operativsystem | 1 | 5 NOVEMBER 2009 11:39 |
| Datorn startar på egen hand. | andrewanimation | General Hardware Chat | 22 | 4 oktober 2009 08:37 |
| Startar när det känns som om det! | DEREK530D | General Hardware Chat | 11 | 6 SEPTEMBER 2009 05:20 |
| Random Startar (vänligen hjälp) | zaze | General Hardware Chat | 1 | 21 januari 2008 13:08 |
| Datorn startar om vid uppstart skärm? | Admaster3000 | Windows-operativsystem | 11 | 11 april 2007 14:51 |
| Thread Tools | |
| |