![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ingen av mina saker är överklockat, men jag har en Q6600, 2GB DDR2 800MHz PC6400 RAM och ett 8600GTS (512MB Memory 2GHZ klockan spped) GFX kort.
Visst jag borde få mer än runt 6k 3d märken? Jag vet att det inte den bästa och skulle bli bättre om OC'd - men sureley det är mer än så? Tom EDIT: O yeah - Det är den grundläggande versionen av 3d Mark och det gör skräp på CPU 1 och 2 prov - Endast cirka 1 till 2 FPS! Mitt System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle tänka 3DMark är ganska GPU beroende och ett 8600GT är inte precis mega spec.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, det är mycket grafiskt intensiv, atleast thats what jag hittade när jag gjorde det. Bara lite off topic, men hur Oyu hitta den faktiska poäng när du kör det? Behöver du köpa programmet för att hitta den?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Skräp på CPU tester är normalt. Min OC'd E6400 blir om 1FPS, och även 8XXX och fyrhjulingar inte göra mycket bättre. Om du lägger din CPU poäng ensam, kan det hjälpa, men det är förmodligen bara för att vara ditt grafikkort.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| På julen när jag var på väg att få ett 8800GTX. Jag märkte då att 8800GTS och GT på marknaden. Jag har beslutat att vänta. Jag är fortfarande igång 2x X1950PRO i korselden och kan köra Crysis böter. På mitten av gatsten visserligen och endast på en relativt låg upplösning men det går söt vid ca 20-30fps. Jag får för närvarande cirka 9-10k i 3D Mark 06 som tills jag får mig kladdiga fingrar ur min ficka och en del med några hårda kontanter räcker. Jag tror att 8800GTS blir 1 I småningom gå på men jag är bara hänga på ...... ATI människan och allt ............. |
|
| |||
| |||
| Inte försöker HJ, men kan någon tala om för mig som det genomsnittliga betyget för en genomsnittlig 3GHz lager pc? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Både Ethernet Controller och PCI Modem har ett gult frågetecken | fr33lancer | Windows-operativsystem | 1 | 26 maj 2009 08:55 |
| Windows Vista Experience Index Värdering | Poeticsoul44 | Windows-operativsystem | 12 | 1 februari 2009 15:02 |
| Laptop, £ 300 märke | mrdaveyk | General Hardware Chat | 3 | 4 februari 2008 08:59 |
| 3d märket 2001 SE | ghbnic | General Software Chat | 2 | 3 december 2007 19:43 |
| Sony Vaio är skräp! | curlysmith | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 2 | 23 oktober 2007 12:45 |
| Thread Tools | |
| |