![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hei folkens. Jeg var ikke sikker på hvor du skal plassere dette så vel generelt være den beste plassen.
Jeg bygger et FTP data server og jeg vil gjerne vite hva jeg skulle komme så langt som maskinvare, hva er det beste operativsystemet til å bruke, hva er den beste FTP-programvare for å få, beste brannmur og kryptering programvare, ting som det. Jeg har bygget PCen før massevis av ganger, men jeg har aldri bygget en server, så jeg er litt ny på dette feltet. Jeg vil også ha det slik at hver bruker (det vil jeg og mine venner) har egen tildelt plass og vi får ikke tilgang eachothers uten tillatelse. så om dere kan peke meg til en tutorial om hvordan du gjør dette eller om det er noen programvare for å gjøre det så vel som vil være stor. Jeg ønsker at det skal være liten (jeg har begrenset plass nå) Jeg skal ha minst to 1TB harddisker (ett for de faktiske dataene og den andre for backup), og jeg vil gjerne ha en NIC som støtter FiOS direkte inn på serveren, slik at det trenger ikke å bytte til COAX. så, still spørsmål hvis du trenger noe avklart, kan du sende meg en e-post til Gmail-kontoen min når som helst. og thanx det på forhånd for fyrene hjelp -Kaze - |
|
|
|||
|
|||
|
ermm,
Jeg foreslår at hvis du ikke kjenner noen av disse tufff selv at du bare kjøpe en server, kan be om problemer kompis. mike x | X | x a108172michael@yale-wrexham.ac.uk |
|
|
|||
|
|||
|
vel jeg må begynne å lære noe
|
|
|
|||
|
|||
|
ja jeg, men jeg tror yod være beter av buing 1 til starter deretter å ha en tinker med at minst den måten vet du hva du spiller med, coz hvis u kjøpe summat galt sjansene er
itll bli en kostbar tabbe kompis mike x | X | x |
|
|
|||
|
|||
|
ok jeg se hvor de kommer fra. Jeg gjorde det samme med PC-en før jeg bygget dem. så noen ide om hvor god server området vil være å kjøpe fra?
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jeg tror ikke at å bygge en server er alt annet til å bygge en vanlig datamaskin unntak som må være pålitelig og ideelt overflødig.
Jeg foreslår at du gå og ta en titt på noen av navnserver merkevarer som HP eller Dell og se hvilke komponenter de bruker. Dette vil gi deg en god idé. Den faktiske bygge-prosessen er den samme, med mindre du går med redundant strømforsyning og at. Kanskje ta en titt på eBay, er det noen svært gode tilbud som kommer opp på servere fra tid til annen. Når det gjelder tilgang ledelse, vil du ønsker et operativsystem som kjører en webserver (enten Linux eller Windows) som kjører en slags skript til å klare det. Hvis du ikke vil skrive det selv det er mange som du kan laste ned eller kjøpe fra internett. Håper dette gir deg noen tips.