![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, I går, jeg begyndte at få problemer med min laptop, en Acer Aspire 1650 med Samsung HM100JC HDD. Første, jeg fik den "blå skærm af død" temmelig mange gange, og i dag, hver gang jeg har været der starter min laptop, jeg fik den besked "Advarsel, SMART har opdaget, at en harddisk fejl kan være nært forestående. Venligst en sikkerhedskopi af dine data straks. Hit F1 for at fortsætte. ". Så obvioulsy jeg har en backup, og nu prøver jeg at gøre en diagnose af min harddisk ved hjælp af Samsung Drive Diagnostic Utility, som jeg fandt på deres hjemmeside: http://www.samsung.com/global/busine...ort_HUTIL.html Men de alene forklare, hvordan det kan gøres med en startbar diskette og jeg ikke har et drev for disketter, kun en cd / dvd-drev. Så jeg hentede. ISO, som de giver, men jeg ved ikke, hvordan det anvendes. Jeg brændte at iso på en disk, og prøv at genstarte den bærbare computer med CD indefra men det gør ikke starte det og hvis jeg forsøger at åbne ISO når en Windows-session er åbnet, det virker ikke. Så mit første spørgsmål er: Hvordan gør jeg en diagnose af min HDD uden en floppy disk? Også, er det vanskeligt at erstatte en HDD i en bærbar? Eller skal jeg bruge for at få en ekspert til at gøre det? Jeg er ikke en newbie med computere, men jeg er ikke ekspert enten. Thanks in advance. Alexandra |
|
| |||
| |||
| ok, har du kun brænde iso-fil til disken for hele indholdet af iso-fil. Hvis du gjorde gøre det rigtige, du har brug for at gå ind i BIOS (tryk del ved start) og gå til opstartsmuligheder derefter indstille cd-drev til at starte før harddisken. Men det lyder jo gerne harddisken er skruet så jeg formoder, u brug for en ny en: ( |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Alienware Laptop Hard Drive Manglende | Ulfrinn | Drives & flytbare medier | 4 | 16 oktober 2009 20:18 |
| Harddisk fejl? | naza911 | Drives & flytbare medier | 1 | 29 oktober 2008 12:46 |
| Mulig harddisk fiasko | Robb | Drives & flytbare medier | 5 | 14. sep 2008 10:35 |
| SMART Advarsel! Harddisk fejl overhængende | SideWinder | Drives & flytbare medier | 6 | 13 januar 2008 19:04 |
| Smart svigt opdaget: O | Cew27 | Drives & flytbare medier | 3 | 27 oktober 2007 17:56 |
| Thread Tools | |
| |