![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo, I går begynte jeg å få problemer med min laptop, en Acer Aspire 1650 med Samsung HM100JC HDD. Først ble jeg får den "blå skjerm for død" ganske mange ganger og i dag hver gang jeg har vært starter min laptop, jeg fikk meldingen "Advarsel, SMART har oppdaget at en harddisk svikt kan være nært forestående. Vennligst sikkerhetskopiere data umiddelbart. Hit F1 for å fortsette. ". Så obvioulsy jeg gjorde en sikkerhetskopi og nå prøver jeg å gjøre en diagnostisk min harddisk ved hjelp Samsung Drive diagnostisk verktøy som jeg fant på deres nettsted: http://www.samsung.com/global/busine...ort_HUTIL.html Men de bare forklarer hvordan du gjør det med en oppstartbar diskett og jeg ikke har en stasjon for disketter, bare en CD / DVD-stasjon. Så jeg lastet ned. Iso som de gir, men jeg vet ikke hvordan den skal brukes. Jeg brennes som iso på en plate og prøve å starte på nytt den bærbare datamaskinen med CD inne, men ikke starte den, og hvis jeg prøver å åpne iso når en Windows-sesjon åpnes, fungerer det ikke. Så mitt første spørsmål er: hvordan kan jeg gjøre en diagnostisk min HDD uten slapp plate? Dessuten er det vanskelig å erstatte en HDD i en bærbar PC? Eller trenger jeg å få en ekspert til å gjøre det? Jeg er ikke en nybegynner med datamaskiner, men jeg er ikke ekspert heller. Takk på forhånd. Alexandra |
|
| |||
| |||
| ok, hadde du bare brenne iso filen til disk av alt innholdet i iso fil. Hvis du gjorde det riktig må du gå inn i bios (trykk del ved oppstart) og gå til oppstartsalternativene deretter sette cd-stasjonen for å starte opp før harddisken. Men det gjør det høres ut som harddisken er ødelagt, så jeg antar u trenger en ny: ( |