mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

SMART hårddisk misslyckande varning

Reply

Thread Tools
Old 29 Oktober 2007, 13:53
New Member Group

Default SMART hårddisk misslyckande varning

Hej,

Igår började jag att få problem med min laptop, en Acer Aspire 1650 med Samsung HM100JC hårddisken. Först var jag få den "blå skärmen av död" flera gånger och i dag varje gång jag har varit startar min bärbara dator, fick jag meddelandet "Varning, SMART har upptäckt att en hårddisk misslyckande kan vara nära förestående. Vänligen säkerhetskopiera dina uppgifterna omedelbart. Träff F1 för att fortsätta. ".

Så obvioulsy Jag gjorde en back upp och nu är jag försöker göra en diagnos på min hårddisk med hjälp av Samsung Drive Diagnostiska verktyg som jag hittade på deras hemsida: http://www.samsung.com/global/busine...ort_HUTIL.html

Men de bara förklara hur man gör det med en bootbar diskett och jag inte har en enhet för disketter, bara en CD / DVD-enheten. Så jag hämtade. Iso som de ger, men jag vet inte hur man använder det. Jag bränns som iso på en skiva och försök att starta om datorn med CD insidan men inte starta den och om jag försöker öppna iso när en Windows-session öppnas, det fungerar inte.

Så min första fråga är: hur gör jag en diagnos på min hårddisk utan diskett?
Dessutom är det svårt att ersätta en hårddisk i en laptop? Eller behöver jag för att få en expert att göra det? Jag är inte en nybörjare med datorer men jag är ingen expert heller.

Tack på förhand.

Alexandra
Old 30 oktober 2007, 12:52
Givargruppen

Default SMART hårddisk misslyckande varning

ok, har du bara bränna iso-filen till disken för hela innehållet i iso-filen.

om du gjort det rätt måste du gå in i bios (tryck del vid start) och gå till uppstartsalternativ sedan ställa in cd-enheten för att starta upp innan hårddisken.

Men det låter som om hårddisken är skruvad så jag antar att u behöver en ny: (
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Alienware Laptop Hard Drive Failure Ulfrinn Drives & Removable Media 4 16 oktober 2009 20:18
Hårddisk misslyckande? naza911 Drives & Removable Media 1 29 oktober 2008 12:46
Möjliga hårddisk misslyckande Robb Drives & Removable Media 5 14:e sep 2008 10:35
SMART Varning! Hårddisk misslyckande överhängande SideWinder Drives & Removable Media 6 13 januari 2008 19:04
Smart fel upptäckts: O Cew27 Drives & Removable Media 3 27 oktober 2007 17:56
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.