![]() |
|
| |||
| |||
vid att ta reda på om uppgradering av min HDD som ni här har hjälpt, jag har hittat ett antal videos på youtube och den person i videon var hantering dator kretskort, särskilt moderkortet, och bär en typ av anti statisk bandet så att han var jordad säga att det är viktigt när man hanterar kretskort men sa aldrig varför det var viktigt, alla vet orsakerna? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Statisk elektricitet, som kan bygga upp kroppen, är skadliga för datorkomponenter. Bära mot statisk bandet ger el en sökväg till marken från alla komponenter. Om du någonsin har fått en stöt från en bil efter att få ut och vidrör den dörr som är från statisk elektricitet.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| På grund av statisk elektricitet kan döda en komponent. Var det ett moderkort, DIMM eller grafikkortet.
|
| |||
| |||
| tack för svar |
|
| |||
| |||
| Gå med McBee är, hans var bättre.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Detta är också varför en del om inte de flesta moderkort kommer med en fjäder som berör ärendet till platsen
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Att försöka hitta ett nytt mål. | craiig | Cases & Power Supplies | 3 | 13 april 2009 16:43 |
| Hjälp mig hitta denna st skrivbord? snälla | pete21 | Off Topic Discussion | 11 | 13 november 2008 12:16 |
| Finns det något sätt att ta reda på hur gammal en hdd är? | thingie2 | Drives & Removable Media | 36 | 3 maj 2008 04:03 |
| Hjälp mig hitta den billigare | robina80 | Off Topic Discussion | 7 | 5 januari 2008 05:35 |
| Finns det någon som vet var man kan hitta ... | merton123 | Nätverk, Modem & VoIP | 10 | 5 juli 2007 05:50 |
| Thread Tools | |
| |