mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Snabbare uppstart?

Reply

Thread Tools
Old 1 oktober 2006, 04:25
Ledamot Gruppen

Default Snabbare uppstart?

Min reservdelar datorn tar åldrar att starta upp och laddar windows, om jag försöker använda Windows medan den laddas det bara kraschar.

Jag har inte tid att vänta för att ladda ordentligt, så vad ska jag titta på för att snabba upp detta?
Old 1 oktober 2006, 09:31
Ledamot Gruppen

Det kan hända att det finns en hel del program försöker starta varje gång du laddar fönster.

Du kan stänga av oönskade dem eller alla av dem genom att gå till:
Start> Kör> Skriv in msconfig

Klicka sedan på fliken Autostart i toppen. Där kan du se alla program som start med fönster. Ju fler du har desto längre tid tar det. Jag har nästan alla av dem handikappade.

Det här fungerar tjänsten tillbaka!
Old 2 oktober 2006, 08:08
Ledamot Gruppen

Du kan också använda ett program som heter spybot, inte bara tar hand om alla dina spyware, samt fungera som en activevirus scanner (dock inte användas som enda virusskydd) Det kommer också att övervaka din starta program. dess ett gratis program för nedladdning. Om du är avancerad användare kan du klicka på verktyg i menyn till vänster och sedan ner till systemet starta. Mest allt som inte är markerat skulle vara en bra idé att hålla kontrolleras och allt annat du kan visa genom att klicka på den och läsa beskrivning till höger. Om det säger oftast inte behövs, och sedan avmarkera det. dina program kommer fortfarande att fungera även om de är okontrollerade, men det brukar köras igång.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Snabbare dator - förslag på vad program för att ta bort, etc. im407 General Software Chat 16 13 juli 2009 13:59
Snabbare datorn alex General Software Chat 18 23 april 2008 08:01
Snabbare min 98 PyroTails General Hardware Chat 5 24 november 2007 14:56
Snabbare Vista Donwalker Windows-operativsystem 4 8 oktober 2007 11:27
XP Ej Uppstart Potatis General Hardware Chat 16 8 august 2007 06:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.