![]() |
|
| |||
| |||
| Min reservdelar datorn tar åldrar att starta upp och laddar windows, om jag försöker använda Windows medan den laddas det bara kraschar. Jag har inte tid att vänta för att ladda ordentligt, så vad ska jag titta på för att snabba upp detta? |
|
| |||
| |||
| Det kan hända att det finns en hel del program försöker starta varje gång du laddar fönster. Du kan stänga av oönskade dem eller alla av dem genom att gå till: Start> Kör> Skriv in msconfig Klicka sedan på fliken Autostart i toppen. Där kan du se alla program som start med fönster. Ju fler du har desto längre tid tar det. Jag har nästan alla av dem handikappade. Det här fungerar tjänsten tillbaka! |
|
| |||
| |||
| Du kan också använda ett program som heter spybot, inte bara tar hand om alla dina spyware, samt fungera som en activevirus scanner (dock inte användas som enda virusskydd) Det kommer också att övervaka din starta program. dess ett gratis program för nedladdning. Om du är avancerad användare kan du klicka på verktyg i menyn till vänster och sedan ner till systemet starta. Mest allt som inte är markerat skulle vara en bra idé att hålla kontrolleras och allt annat du kan visa genom att klicka på den och läsa beskrivning till höger. Om det säger oftast inte behövs, och sedan avmarkera det. dina program kommer fortfarande att fungera även om de är okontrollerade, men det brukar köras igång. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Snabbare dator - förslag på vad program för att ta bort, etc. | im407 | General Software Chat | 16 | 13 juli 2009 13:59 |
| Snabbare datorn | alex | General Software Chat | 18 | 23 april 2008 08:01 |
| Snabbare min 98 | PyroTails | General Hardware Chat | 5 | 24 november 2007 14:56 |
| Snabbare Vista | Donwalker | Windows-operativsystem | 4 | 8 oktober 2007 11:27 |
| XP Ej Uppstart | Potatis | General Hardware Chat | 16 | 8 august 2007 06:19 |
| Thread Tools | |
| |