![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har min 98-maskin för att arbeta, men det är lite långsamt. Speciellt vid strömmande video på saker som youtube. Min kompis visade mig denna video sak som snabbar upp det, men det kommer inte att fungera eftersom maskinen är en 98. Ljudet är bra, men videon är inte på ett smidigt sätt. Finns det något jag kan ladda ner (den här maskinen är en 98) eller är det värt att köpa ett nytt grafikkort eller RAM (dock inte om det är dyrt). |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| RAM är det enklaste ett så effektivt sätt att skynda på det.
| |||
| |||
| Jag antar att jag får se hur billigt jag kan få lite RAM. Det är bara 128 mb. Jag hoppas det inte kostar för mycket. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ladda ner CPU-Z, google det.
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Ett system med 128 MB är relativt stark jämfört med vissa maskiner jag använt youtube med (32MB Pentium I lol). Definitivt titta på defragging, inaktivera alla onödiga start program (Start, Kör, skriv msconfig och gå till fliken Autostart) och checkar ut för virus och spionprogram gillar dave säger. Om du har fått för mycket grejer på det du vill behålla så mycket du kan göra en ren installation av 98 men om inte, bara RAM, det är billigt nog. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Snabbare dator - förslag på vad program för att ta bort, etc. | im407 | General Software Chat | 16 | 13 juli 2009 13:59 |
| Snabbare datorn | alex | General Software Chat | 18 | 23 april 2008 08:01 |
| Snabbare Vista | Donwalker | Windows-operativsystem | 4 | 8 oktober 2007 11:27 |
| Snabbare uppstart? | Computer Spec | General Hardware Chat | 2 | 2 oktober 2006 08:08 |
| Thread Tools | |
| |