![]() |
|
| |||
| |||
| Hey .. Beklager, men dette kan være en longish en ... Gennem Messing om med kombinationer af ram fra min computer og mine venner .. I accidently tog en af hans sticks RAM og efterlod ham minen. Problemet er, at hans ram er PC2700 og kan kun køre på 166MHz .. min CPU kører på 200 MHz .. og selvfølgelig fik jeg blå skærme .. så for det sidste år eller så min computer er blevet underclocked til 166Mhz (x11). Jeg har for nylig fundet mit oprindelige ram som er PC3200 og kører fint på 200 MHz .. og derefter indstille min CPU tilbage til lager hastighed (2.2GHz), og det kørte fint uden nogen blå skærme ... glade dage. Jeg opdagede imidlertid, at ingen af mine 3D spil arbejdede. Jeg løb dxdiag og gjorde en Direct3D-test, og det mislykkedes med hver platform af DirectX .. giver "generisk svigt" .. Jeg gik tilbage i min bios og underclocked tilbage til 166MHz og forsøgte igen .. og det virkede fint .. Alle test bestået og alle spil løb. Jeg vil bemærke, at inden hele denne fiasko begyndte .. mit skærmkort arbejdede på lager hastighed perfekt. Så mit spørgsmål er ... hvorfor skulle mit skærmkort ikke arbejder på lager hastighed, når det vil arbejde med lavere hastighed .. , da den oprindeligt det arbejdede på lager hastighed fint. Specs: Asus A7N8X-E Deluxe Mobo AMD Athlon XP 3200 + 2x Kingston 512MB DDR RAM ATI Radeon 9550 Sapphire (256 MB) DirectX 9.0c (prøvet andre versioner) Windows XP Media Center Edition 2005 Enhver hjælp ville være meget værdsat .. mit hoved's blagged. Thankyou - MiaZmA ps jeg ikke var helt sikker på, hvilken tråd at skrive dette i.. jeg undskylder, hvis dette var en uklog valg. |
|
| |||
| |||
| Ændring af urets hastighed CPU'en ikke ændre GPU clock hastighed, at det er et helt andet dyr. Prøv at downloade de nyeste drivere til dit grafikkort og se, hvordan det kører derefter. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Strange Problem med Memory Stick | Jimmy Hat | Drives & flytbare medier | 1 | 25 august 2009 07:32 |
| Strange Problem | samey44 | Lyd, højtalere og MP3-afspillere | 7 | 6. sep 2008 04:30 |
| Strange Boot Problem | TequilaYuen | Drives & flytbare medier | 4 | 15 oktober 2007 21:09 |
| Strange Problem, virkelig har brug for hjælp! | sjhills | CPU, bundkort og RAM | 18 | 1 oktober 2007 12:01 |
| Har du brug for hjælp med mærkelige boot problem | rizse | General Hardware Chat | 3 | 29 august 2007 12:09 |
| Thread Tools | |
| |