![]() |
|
| |||
| |||
| Hei .. Beklager, men dette kan være en longish en ... Gjennom får om med kombinasjoner av ram fra datamaskinen min og vennene mine .. Jeg ved et uhell tok en av sine kjepper RAM og forlatt ham mine. Problemet er at hans ram er PC2700 og kan bare kjøre på 166MHz .. min CPU kjører på 200MHz .. og selvsagt fikk jeg blå skjermene .. så på det siste året eller så datamaskinen min har blitt underclocked til 166Mhz (x11). Jeg har nylig funnet mitt opprinnelige ram som er PC3200 og kjører helt fint på 200MHz .. og deretter sette min CPU tilbake til stock hastighet (2.2GHz), og det gikk greit uten noen blå skjermene ... glade dager. Jeg skjønte imidlertid at ingen av mine 3D spill arbeidet. Jeg kjørte dxdiag og gjorde en Direct3D testen og mislyktes med hver plattform av DirectX .. gi "generisk svikt" .. Jeg deretter gikk tilbake til min bios og underclocked tilbake til 166MHz og prøvde igjen .. og det fungerte fint .. Alle testene er passert og alle spillene ran. Jeg bør være oppmerksom på at før hele denne fiasco begynte .. min skjermkortet fungerte på lager fart perfekt. Så spørsmålet mitt er ... Hvorfor skulle min skjermkortet ikke jobbet på lager hastighet når den vil fungere på lavere hastighet .. når opprinnelig det virket på lager fart helt fint. Spesifikasjoner: Asus A7N8X-E Deluxe Mobo AMD Athlon XP 3200 + 2x Kingston 512MB DDR ram ATI Radeon 9550 Sapphire (256 MB) DirectX 9.0c (forsøkt andre versjoner) Windows XP Media Center Edition 2005 Eventuelle hjelpe ville være verdsatt .. hodet mitt er blagged. Takk - MiaZmA ps Jeg var ikke helt sikker på hvilken tråd å legge dette inn. mine unnskyldninger hvis dette var et uklokt valg. |
|
| |||
| |||
| Endre klokke hastigheten på CPU endrer ikke GPU klokken fart, som er et helt annet dyr. Prøv å laste ned de nyeste driverne for skjermkortet, og se hvordan det går da. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Stange Problem med Memory Stick | Jimmy Hat | Drivere og flyttbare medier | 1 | 25 august 2009 07:32 |
| Stange Problem | samey44 | Lyd, høyttalere og MP3-spillere | 7 | 6te sep 2008 04:30 |
| Stange Boot Problem | TequilaYuen | Drivere og flyttbare medier | 4 | 15 oktober 2007 21:09 |
| Stange problemet virkelig trenger litt hjelp! | sjhills | CPUer, Hovedkort & RAM | 18 | 1 oktober 2007 12:01 |
| Trenger du hjelp med merkelige boot problem | rizse | General Hardware Chat | 3 | 29 august 2007 12:09 |
| Thread Tools | |
| |