![]() |
|
| |||
| |||
| Jag satte äntligen något tillsammans efter skumma nätet i två dagar, berätta vad du tycker om min gamming rigg, vad jag kan förbättra prestanda klokt? utan att lägga för mycket till budget ... ![]() System VISTA 775 Moderkort S775 ASUS P5N32-SLI PREMIUM NF590 PCIE SLI Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.40G/1066/8M/S775 Minne CORSAIR 800MHz DDR2 NO-ECC 2048MB TWINX Hard Drive 500,0 WD 7.200 16M WD5000AAKB Power Supply 620W POWER ATX Enermax LIBERTY 24pin Optisk enhet DVD DRIVE 16X IDE LG GDR-H30N OEM BLK BLACK Operativsystem MS-Win Vista Home Premium X64 DVD OEM SV 1PK (vad gör 1pk i vista står för? )Bildskärmskort ASUS PCIE GF8 EN8800GTX 768M BOX 8800GTX innan jag började med att lägga till något de tog mig $ 400 bara för en vista 775 titel ... vad är det om?? montering avgift? lol Skulle detta vara ett något jag kan spela Crysis med mycket smidigt? kan detta rig anses framtidssäkert? Tack för all hjälp killar, du räddade mig en massa tid och förmodligen pengar. |
|
| |||
| |||
| ill lägga upp skillnaden i vad ni räddade mig och skänka det till detta forum:) |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Förbättringar? Ja, ett par. Bli av med WD-enheten och byta till en Samsung T166 500GB (snabbare vid lastning spel). Också, varför 64bit version av Vista? Beviljade det I / O kartläggning tillåter mer RAM-användning över 32 bitar, men du hittar ännu mindre spel till fullo stöds av 64-bitars version. Har de spec det eller du? Den "1pk" bara hänvisar till att det är en skiva och licens. Den 590 chipset på mobo är inte en dålig det minsta. Hoppas ni tänker på att gå dubbla kort i framtiden eller om det blir ett avfall. Att säga att detta forum är ganska billigt nuförtiden så det ger bra valuta för pengarna. Inte dåligt överklockare också, ska ni fortfarande att åka den vägen. (Q6600 är en fin oc'ing cpu).
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Specifikationer för första bygga - Bra för hardcore spelare? | scoobis | General Hardware Chat | 11 | 27 maj 2009 16:26 |
| Är mitt systemet tillräckligt bra? | MystikalDawn | General Hardware Chat | 6 | 23 november 2008 08:50 |
| Systemet tillräckligt bra för att spela GTR? | Sandra | PC & Console Gaming | 4 | 9 oktober 2008 10:37 |
| NewsBots System Specs | Hybr! D | Gemenskapen Nyheter & Chat | 13 | 15 maj 2008 18:20 |
| Thread Tools | |
| |