![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Jeg besluttede at tage springet og bygge min egen computer, men det ser ud som om jeg har ramt en mur! Jeg har tilsluttet hardwaren. Bundkortet er Gigabyte GA-35.-DS3L. Jeg har en SATA harddisk, og en IDE DVD writer rom. Jeg har et kabel der løber fra SATA til harddisken, og SATA strømstikket. Jeg har et kabel der løber fra IDE til dvd skribent og de fire ben .. Men når jeg gå ind i BIOS, og indstille boot prioritet til cd-rom, og lægge Windows XP-cd'en i, får jeg en fejl "DISK BOOT fiasko, INSERT SYSTEM DISK og tryk på ENTER" Da jeg kom ind i standard CMOS her er hvad jeg ser: IDE Channel 0 - Master [Samsung HD501LJ] IDE Channel 1 Master [Ingen] IDE Channel 2 Master [Ingen] IDE Channel 3 Master [Ingen] IDE Channel 4 Master [Ingen] IDE Channel 4 Slave [Ingen] Hvorfor er harddisk vises under IDE, selvom den SATA? Behøver jeg at stikket i en sweater og indstille SATA harddisk til slave? Jeg troede, det var ikke nødvendigt. Jeg har indstille DVD forfatter til Master og jeg har ingen idé om, hvad der kunne være årsag til problemet: ( Nogen idéer? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| SATA behandles som på en "IDE-kanal" af BIOS, Don 'bekymre sig om det. Det problem, du har, er det er, at cd-drevet ikke vises, er derfor det ikke opstart fra cd, derfor får du en fejl, når du forsøger at installere Windows, at du ikke har et operativsystem på harddisken. Du skal kontrollere dine kabler til cd-drevet.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| indstille jumpere på harddisken til enkelt drev eller føreren af enkelt drev. Og hvis det ikke har noget i denne retning indstille den til at styre. |
|
| |||
| |||
| SATA-diske har ingen jumpere.
__________________ "Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " |
|
| |||
| |||
| OK derefter ignorere denne post ingen har set noget |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du en anden Optisk drev kan du prøve .... er det muligt, at være ny, at yours var DOA.