mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Problemer med å bruke IDE og SATA-stasjoner sammen: (

Reply

Thread Tools
Old 13. Feb 2008, 21:31
New Member Group

Default Problemer med å bruke IDE og SATA-stasjoner sammen: (

Hei,
Jeg bestemte meg for å satse og bygge min egen datamaskin, men det virket som om jeg har truffet en murstein veggen!

Jeg har koblet til maskinvaren.

Hovedkortet er Gigabyte GA-P35-DS3L. Jeg har en SATA harddrive, og en IDE DVD skribent rom.

Jeg har en kabel som kjører fra SATA til Harddrive og SATA strømkontakt. Jeg har en kabel som kjører fra IDE til DVD-brenner og fire pinners kontakt ..

Men når jeg går inn i BIOS, og sette boot prioritet til CD-ROM, og satt Windows XP-CDen i, får jeg feilmeldingen "DISK BOOT FEIL, INSERT SYSTEM DISK og trykk ENTER"

Da jeg kom inn i Standard CMOS her er det jeg ser:

IDE-kanal 0 - Master [Samsung HD501LJ]
IDE Channel 1 Master [Ingen]
IDE-kanal 2 Master [Ingen]
IDE Channel 3 Master [Ingen]
IDE Channel 4 Master [Ingen]
IDE Channel 4 Slave [Ingen]

Hvorfor er Harddrive vises under IDE selv om det er SATA? Trenger jeg å plugge i en jumper og angi SATA harddrive til slave? Jeg trodde det var ikke nødvendig.

Jeg har sett DVD-brenner til Master og jeg aner ikke hva som kan være årsak til problemet: (

Noen ideer?
Old 13. Feb 2008, 23:24
Donor Group

SATA blir behandlet som en "IDE-kanal" av BIOS, trenger bekymre seg for det.

Problemet du har er at er at CD-stasjonen ikke vises, derfor er det ikke å starte fra CD derfor gi deg en feilmelding når du prøver å installere Windows som du ikke har et operativsystem på harddisken.

Må du sjekke kablene til CD-stasjonen.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 14nde Feb 2008, 00:05
Medlem Group

sette jumpers på harddisken til én stasjon eller master of enkelt stasjon. Og hvis det ikke har noe langs de linjene satt den til master.
Old 14nde Feb 2008, 00:21
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Katana View Post
sette jumpers på harddisken til én stasjon eller master of enkelt stasjon. Og hvis det ikke har noe langs de linjene satt den til master.
SATA-disker har ingen jumpers.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 14nde Feb 2008, 00:33
Medlem Group

OK da, ignorere innlegget
ingen har sett noe
Old 14nde Feb 2008, 01:56
Donor Group

Har du en optisk stasjon kan du prøve .... det er mulig, blir ny at yours var DOA.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
2 SATA harddisker, ikke blir gjenkjent, og ikke slå på nancylinda Drivere og flyttbare medier 0 3 juni 2009 18:44
Installere SATA DVD-stasjon med SATA-harddisk Configurations Spørsmål P5200 Drivere og flyttbare medier 2 3 mars 2009 07:56
Installere 2x Harddisker - 1x EIDE & 1x SATA Murph Drivere og flyttbare medier 1 27 februar 2009 14:16
Hjelp Installere 2 SATA DVD-stasjoner Rawimpact Drivere og flyttbare medier 3 2 februar 2009 10:04
Jeg har problemer med installering av interne harddisker. andrewanimation Drivere og flyttbare medier 2 21. sep 2007 13:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.