![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei, Jeg bestemte meg for å satse og bygge min egen datamaskin, men det virket som om jeg har truffet en murstein veggen! Jeg har koblet til maskinvaren. Hovedkortet er Gigabyte GA-P35-DS3L. Jeg har en SATA harddrive, og en IDE DVD skribent rom. Jeg har en kabel som kjører fra SATA til Harddrive og SATA strømkontakt. Jeg har en kabel som kjører fra IDE til DVD-brenner og fire pinners kontakt .. Men når jeg går inn i BIOS, og sette boot prioritet til CD-ROM, og satt Windows XP-CDen i, får jeg feilmeldingen "DISK BOOT FEIL, INSERT SYSTEM DISK og trykk ENTER" Da jeg kom inn i Standard CMOS her er det jeg ser: IDE-kanal 0 - Master [Samsung HD501LJ] IDE Channel 1 Master [Ingen] IDE-kanal 2 Master [Ingen] IDE Channel 3 Master [Ingen] IDE Channel 4 Master [Ingen] IDE Channel 4 Slave [Ingen] Hvorfor er Harddrive vises under IDE selv om det er SATA? Trenger jeg å plugge i en jumper og angi SATA harddrive til slave? Jeg trodde det var ikke nødvendig. Jeg har sett DVD-brenner til Master og jeg aner ikke hva som kan være årsak til problemet: ( Noen ideer? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| SATA blir behandlet som en "IDE-kanal" av BIOS, trenger bekymre seg for det. Problemet du har er at er at CD-stasjonen ikke vises, derfor er det ikke å starte fra CD derfor gi deg en feilmelding når du prøver å installere Windows som du ikke har et operativsystem på harddisken. Må du sjekke kablene til CD-stasjonen.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| sette jumpers på harddisken til én stasjon eller master of enkelt stasjon. Og hvis det ikke har noe langs de linjene satt den til master. |
|
| |||
| |||
| SATA-disker har ingen jumpers.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| OK da, ignorere innlegget ingen har sett noe |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du en optisk stasjon kan du prøve .... det er mulig, blir ny at yours var DOA.
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| 2 SATA harddisker, ikke blir gjenkjent, og ikke slå på | nancylinda | Drivere og flyttbare medier | 0 | 3 juni 2009 18:44 |
| Installere SATA DVD-stasjon med SATA-harddisk Configurations Spørsmål | P5200 | Drivere og flyttbare medier | 2 | 3 mars 2009 07:56 |
| Installere 2x Harddisker - 1x EIDE & 1x SATA | Murph | Drivere og flyttbare medier | 1 | 27 februar 2009 14:16 |
| Hjelp Installere 2 SATA DVD-stasjoner | Rawimpact | Drivere og flyttbare medier | 3 | 2 februar 2009 10:04 |
| Jeg har problemer med installering av interne harddisker. | andrewanimation | Drivere og flyttbare medier | 2 | 21. sep 2007 13:06 |
| Thread Tools | |
| |