![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag bestämde mig för att ta steget fullt ut och bygga min egen dator men det verkar som om jag har drabbats en tegelvägg! Jag har anslutit maskinvaran. Moderkortet är Gigabyte GA-P35-DS3L. Jag har en SATA hårddisk och en IDE-DVD brännare rom. Jag har en kabel som löper från SATA till Hårddisk och SATA strömkontakten. Jag har en kabel som löper från IDE till dvd-brännare och fyra stiftskontakten .. Men när jag går in i BIOS och ställa in boot prioritet till cd-skivan och sätta i Windows XP-skivan i, får jag ett felmeddelande "DISK BOOT UNDERLÅTELSE, INSERT SYSTEM DISK och tryck ENTER" När jag kom in i standard CMOS här är vad jag ser: IDE Channel 0 - Master [Samsung HD501LJ] IDE-kanal 1 Master [Ingen] IDE Channel 2 Master [Ingen] IDE Channel 3 Master [Ingen] IDE Channel 4 Master [Ingen] IDE Channel 4 slavej [Ingen] Varför är Hårddisk visar upp under IDE även om det är SATA? Måste jag koppla in en jumper och ställer in SATA-hårddisk till slavej? Jag trodde det inte var nödvändigt. Jag har ställt in DVD-brännare till Master och jag har ingen aning om vad som kan orsaka problemet: ( Några idéer? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| SATA behandlas som om en "IDE-kanal" genom BIOS, behöver oroa sig för det. Problemet du har är att är att CD-enheten inte visas, därför är det inte att starta upp från cd därför ge dig ett felmeddelande när du försöker installera Windows som du inte har ett OS på disken. Du måste kontrollera dina kablar för CD-enheten.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Ställ in byglarna på hårddisken till en enda enhet eller befälhavare enda enhet. Och om det inte har något med de riktlinjer som den till befälhavaren. |
|
| |||
| |||
| SATA-enheter har ingen hoppare.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| OK då, ignorera denna postgymnasiala ingen såg någonting |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du en annan Optisk enhet du kan försöka .... det är möjligt, är ny som din var DOA.