mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

To spørsmål her

Reply

Thread Tools
Old 6te Feb 2008, 20:45
Medlem Group

First off Jeg lurte på om dere kunne gi meg en objektiv vurdering av denne riggen (som jeg vet at mange mennesker er enten ut AMD eller Intel eller ATI eller nVidia. Jeg vil ha en ikke-partisk mening vil, og dette inkluderer vista g. xp debatter. I'm bygge for fremtiden 5-7 år, og jeg vet XP vil ikke bli rundt det mye lenger. : D). Dette vil trolig være det som jeg oppgradere upon etc. for de neste årene.

Sak: RAIDMAX SMILODON ATX-612WB Black SECC STÅL ATX Mid Tower Computer Case - Retail

MoBo: MSI K9A2 CF-F AM2 + / AM2 AMD 790X ATX AMD Hovedkort - Retail

GPU: 2 x SAPPHIRE 100225L Radeon HD 3870 512 MB 256-bit GDDR4 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready Crossfire Støttede Video Card - Retail

PSU: mushkin 550.150 ATX12V 650W strømforsyning - Retail

CPU: AMD Athlon 64 X2 6400 + Windsor 3.2GHz Socket AM2 125W Dual-Core Processor Model ADX6400CZWOF - Retail

RAM: OCZ Gold 4 GB (2 x 2 GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel Kit Desktop Memory Model OCZ2G8004GK - Retail

HDD: Seagate Barracuda 7200.10 ST3250310AS 250GB 7200 RPM SATA 3.0Gb / s Hard Drive - OEM

Skjerm: Hanns G HG-216DPB Black 21.6 "5ms Widescreen LCD Monitor - Retail

Mouse: Logitech MX518 2-Tone 8 knapper 1 x Wheel USB + PS / 2 Fast Optical Gaming-Grade Mouse - Retail

OS: Microsoft Windows Vista 64-Bit Ultimate for systembyggere Single Pack DVD - OEM

CPU vifte: ZALMAN 9500A 92mm 2 Ball CPU Cooler - Retail

Jeg skal spille en xbox360 av skjermen i HDMI og kjører lyden gjennom line-in på mobo, så dette krever noen ekstra kabler (oh og jeg kjøper den 360 også.) Jeg har også CoD4 for PC kastet i handlevognen. når alt er sagt og gjort det vil koste 2.252,38 etter frakt.

Mitt neste spørsmål er installerer alt. Jeg vet å sette maskinen sammen (jeg har tatt fra hverandre og sammen igjen score til dem.) Men jeg har aldri bygd en helt fra grunnen av og installert windows og "flashed BIOS" (hva det betyr ...) . siden dette bygger skal skje i nær fremtid (innen måned) jeg trenger å vite så fort som mulig. Noen råd, tips, tips, etc. vil være velkomne.

Takk på forhånd!
Old 6te Feb 2008, 22:08
Donor Group

Objektiv oppfatning er dette:

1. Going med AMD er dum
2. At styret ikke har to fulle PCI-E x16 baner så Crossfire er et avfall (hvis det var ikke allerede)
3. 4GB er ikke til å bli støttet med mindre du kjører x64 Windows.

Jeg kan ikke anbefale noe i den bygge lagre overvåke. Les veiledningen for forslag.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 6te Feb 2008, 23:29
Donor Group

Jeg er med karbon på den. selv om jeg ønsker å utdype.

første av ... AMD vs Intel er et åpenbart valg på dette stadiet. Intel hele veien fordi deres produkter rett og slett enn nesten alt som AMD kan sette ut. den core2duo serien er bare et fantastisk sett med sjetonger. ikke kommer med en av dem er dum fordi om én ting AMD er forlate 64x 2 serierekke bak helt som vi snakker. ganske snart vil de ikke engang støtte dem lenger. så selv fra dette ståsted er det åpenbart hva du velger.

sekund. hovedkortet. det er ikke dårlig hvis du ønsker en AMD-brikke, men vemmelig for alt annet.

derfra, det ser ikke så ille egentlig. du gjorde en masse andre ting høyre. for eksempel de 4 gigabyte RAM, og strømforsyningen og harddisken. men det er rom for mange forbedringer.

ta det fra meg. Jeg ønsket å gjøre en bygge ligner på ditt, en kort tid siden. Jeg viste detaljene til min far fordi han jobbet i datamaskinen forretning for mange år. og han ganske mye slapped meg i ansiktet og sa GO Intel.

du trenger en annen sak, et hovedkort som støtter PCI-E 2.0 16x for begge sporene, og har plass til minst 8 gigabyte RAM, og har støtte for ddr3. carbon satt en veldig fin en i sin klebrige. det er en 219 dollar asus bord. Det er veldig kostbart, men det er en utrolig bord.

Hvis jeg var deg, jeg vil futz rundt med designet slik at du kan sette i hovedkortet, får en E8400 Intel-prosessor, som ATI grafikkort du ville, og et Antec 900 kabinett. Derfra oppbyggingen kan ligne mer på en ekte drivkraft.

som for å sette det sammen, det er en helt annen sak. det er egentlig ikke alt det hardt.

du skru ned hovedkortet i tilfellet med skruene som følger med den, og deretter koble til alle de forskjellige strømledningene og tilbakestille ledninger i sporene merket på hovedkort. ser du socketer med tall og bokstaver som en slags kode. ledningene selv er også merket, og den manuelle vil fortelle deg hvor du skal plugge hva i.

Når du har fått alle delene kobles opp, og plugget inn i en strøm bånd, slå på maskinen og den automatisk "blinker BIOS". utgangspunktet, hva det betyr er hovedkortet får makten og programmering som ble bygget inn i det registrerer alle delene i det og gir deg en helt grunnleggende grafisk grensesnitt til bruk. og derfra du pop i windows plate og den vil veilede deg videre.

med noe flaks, alle delene vil bli anerkjent og du er flink til å gå.]

bare ett spørsmål ... hvor i alt dette er DVD-stasjonen? trenger du en enda lese installere plate.

Min System: Esekiel

Prosessor (er):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66
Hovedkort:
MSI P-35 Neo Kombitaster brikkesett
RAM-minne:
2 gigabyte G. Skill DDR2 800mhz
Graphics Card (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512 MB
Lydkort:
Creative 7.1 soundcard
Harddisk (er):
160 gig Western Digital SATA-stasjon
Optisk stasjon (er):
ASUS 16x dvd-cd RW kombinert stasjon
Case / PSU:
CoolerMaster tilfellet Antec Earthwatts 500W
Cooling:
3x lager 120mm vifter, 1 stock CPU vifte
Nettverk / Internett:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Skjerm (er):
22 tommers Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 7nde Feb 2008, 08:21
Medlem Group

som er inkludert under "andre ting jeg ikke trodde var nødvendig å liste" avdeling. Jeg har faktisk to stasjoner inkludert i dette oppsettet.

alright Jeg tar det ekstra penge hit for å gjøre det bedre, siden jeg ikke vil ha for å bygge en ny en for en god 5 år minst
Old 7nde Feb 2008, 08:41
Medlem Group

@ Karbon:
Jeg har en 64 bit OS

og jeg kan ikke finne en Intel bord med 2 PCI 2.0 slotter og DDR3-støtte som ikke er en x38. Jeg kan knapt finne et bord som ikke X38 som har 2 PCI 2.0 plasser. og newegg ikke fortelle meg om sporene kjøre både i 16x modus eller ikke ...
Old 7nde Feb 2008, 08:53
Medlem Group

Hvorfor skulle jeg ha en annen sak? dette virker bra, har god ventilasjon og hovedkortet skuffen og utvidelse av sporene er alle på samme panel på saken slik at alt kommer av i én enhet. Jeg tenkte om Antec 900, men jeg er ikke sikker om det.

kan sette det på denne måten: overbevise meg: D

Jeg har endret min CPU til Intel E6750 etter en reccomendation fra en venn
http://www.newegg.com/product/produc...82E16819115029

og jeg endret styret til ASUS P5N-SLI bord som har 2 PCI-e 16x slots kjører i SLI
http://www.newegg.com/product/produc...82E16813131073
Old 7nde Feb 2008, 09:32
Donor Group

Hei Chris.

Jeg har bygget 4 PCer i et Antec 900 og det er virkelig en flott sak, hvis litt bling for meg med den blå ledet fans selv om disse kan lett byttes ut. Det kan passe en 8800ultra uten å blokkere luftstrømmen fra 2 inntak fans og eksos 120mm og 200mm bidra til å gi en meget effektiv kjøling loop. Den 200mm, på grunn av den størrelsen, er også hviske stille selv ved peak rpm.

Den eneste liten ulemper til 900, etter min mening, er fan strømkabler; de er koblet via en 4-pinners Molex mening må du kjedekoble dem med PSU's strømkabler (eller kjøpe 3pin-4pin konverteringsprogrammene) gjør kabelen ledelse et mareritt. Men det kan gjøres.

Annet enn det, for pengene, er det en virkelig flott sak.

Hvis jeg husker riktig (rope opp om jeg galt noen) PCI-E 2 er kun tilgjengelig på X38, 780 og 790-brikkesett. Men det er ikke en streng nødvendighet som ennå fordi fordelene det tilbyr (primært doble effekten levert av port over 1,0 og doble båndbredden bør hovedkortet i spørsmålet har den nødvendige mengden av PCI-E baner) kan ikke være fullt utnyttet av nåværende GPU-teknologi.

Jeg vil holde seg borte fra E6750, en E8400 kan hadde for samme pengene og den vil kreve mindre juice å kjøre, har høyere overclocking plass på grunn av 45nm arkitektur, og er raskere på lager, og støtter en raskere fsb som også forbedrer kommunikasjonen hastigheter til resten av komponentene.

De 3870 du har valgt på ingen måte er en dårlig kort er det bare at det er pricepoint det kommer inn i verden av 8800GT, 512MB versjonen. Dette er mye bedre kort. Det handler også om den bare GPU verdt kjøpe akkurat som GTS, GTX og Ultra tilbyr ikke mye i veien for en ytelse boost vurderer prisen fottur.

Det er også meningsløst å gå for en høyere spec'd kortet på grunn av oppløsningen på skjermen sitert. Den GT utmerket til dette vedtak.

Glemme P5N, så det er den 650 SLI-brikkesett, og det er en hund av et brikkesett. En mangy, 3-legged dog komme til det.

Hvis du er klar om et SLI brikkesett du virkelig vil være på jakt 680 eller 780 (780 bare virkelig gir PCI-E 2.0 støtte over 680).

Hvis du ikke er interessert i SLI så det er egentlig ikke noe poeng i å gå for et brikkesett optimalisert for det. Jeg vil se på P35.

Bin den Zalman HSF for CPU og få en Arctic Cooling Freezer 7 Pro. Bedre, lettere og billigere. Og mye bedre ytelse. Det er også roligere også.

Så ja, bin AMD 6400. Det er ikke en dårlig chip (omtrent sammenlignes med en E6850), men det er varmt, liker det er strøm og bedre (Intel) CPUens kan hatt.

Endelig, som er det viktigste element i en bygge som sikrer gode fremtidige proofing er hovedkortet. Noe annet, på det grunnlaget, er sekundære. Så du kan være klokt å gå X38/780 allikevel. Bare en tanke.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 7nde Feb 2008, 17:01
Donor Group

Jeg vil gå for P35 og dump SLI å være ærlig. Det er bare ikke kostnadseffektivt på dette stadiet, da en 8800GT kan ganske mye kjøre noe. Det er et brett jeg lenket i veiledningen på den andre siden som er en P35 med 4 x16 PCI-E slots (men det er bare DDR3): p
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 8th 2008 Feb, 08:26
Medlem Group

Alright Jeg har besluttet å gå til dette forumet: Gigabyte GA-P35-DS3L LGA 775 Intel P35 ATX Alle faste Jernbane Intel Hovedkort - Retail

og E8400.

Slik jeg finne det i de nærmeste årene hvis jeg ønsker å kjøre SLI vil det være rundt 700 dollar, fordi jeg kan holde prosessor og alt annet ... Jeg tar bare å få et nytt hovedkort og et annet skjermkort.
Old 8th 2008 Feb, 10:04
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
Jeg vil gå for P35 og dump SLI å være ærlig. Det er bare ikke kostnadseffektivt på dette stadiet, da en 8800GT kan ganske mye kjøre noe. Det er et brett jeg lenket i veiledningen på den andre siden som er en P35 med 4 x16 PCI-E slots (men det er bare DDR3): p
Vel mitt 7600GT kan kjøre ganske mye everygame der ute, men ikke for lenge.
Uansett, kommer med AMD er ikke dum, så de er meget bra CPU's. Men alle er rett Intel er langt bedre ytelse. Du trenger ikke å endre ditt tilfelle dersom du ikke vil. Hvis du vil beholde den. Ser ut som du har en veldig fin bygge når gjort. Bør deffinetly siste du fem år uten oppgradering.
Som link590o sagt, er det ikke vanskelig å sette sammen. Hvis du har tatt en haug hverandre så har du ikke noe problem å sette det sammen.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.