mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Två frågor här

Reply

Thread Tools
Old 6 februari 2008, 20:45
Ledamot Gruppen

Default Två frågor här

First off, jag undrar om ni kunde ge mig en objektiv bedömning av detta riggen (jag vet en hel del människor är antingen alla ut AMD eller Intel eller ATI eller nVidia. Jag vill ha en icke-partisk yttrande snälla, och detta inkluderar vista vs xp debatter. I'm bygga för framtiden 5-7 år och jag vet att XP inte kommer att vara cirka det där mycket längre. : D). Detta kommer förmodligen att bli en som jag uppgradera vid etc. för de närmaste åren.

Låda: RAIDMAX SMILODON ATX-612WB Black SECC STEEL ATX Mid Tower Computer Case - Retail

MoBo: MSI K9A2 CF-F AM2 + / AM2 AMD 790X ATX AMD Motherboard - Retail

GPU: 2 x SAPPHIRE 100225L Radeon HD 3870 512MB 256-bit GDDR4 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready CrossFire Supported Video Card - Retail

PSU: mushkin 550150 ATX12V 650W Power Supply - Retail

CPU: AMD Athlon 64 X2 6400 + Windsor 3.2GHz Socket AM2 125W Dual-Core Processor Model ADX6400CZWOF - Retail

RAM: OCZ Gold 4 GB (2 x 2 GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel Kit Desktop Memory Model OCZ2G8004GK - Retail

HDD: Seagate Barracuda 7200.10 ST3250310AS 250GB 7200 RPM SATA 3.0Gb / s Hard Drive - OEM

Bildskärm: Hanns G HG-216DPB Black 21.6 "5ms Widescreen LCD Monitor - Retail

Mus: Logitech MX518 2-Tone 8 Knappar 1 x Wheel USB + PS / 2 Wired Optical Gaming-Grade Mouse - Retail

OS: Microsoft Windows Vista 64-bitars Ultimate för systembyggare Single Pack DVD - OEM

CPU-fläkt: Zalman 9500A 92mm 2 Ball CPU Cooler - Retail

Jag kommer att spela en Xbox360 utanför övervaka i HDMI och kör ljudet via line-in på mobo, så detta kräver några extra kablar (oh, och jag köper 360 också.) Jag har också CoD4 för PC kastades i korgen. när allt är sagt och gjort det kostar 2252,38 efter leverans.

Min nästa fråga är att installera allt. Jag vet hur man sätter datorn tillsammans (jag har tagit isär och återmonterade värderingar för dem.) Men jag har aldrig byggt en från grunden och installerade windows och "blinkar BIOS" (vad det nu betyder ...) . eftersom detta bygga kommer att ske inom en mycket snar framtid (i månaden) Jag måste få veta så snart som möjligt. Alla råd, tips, tips osv är välkomna.

Tack på förhand!
Old 6 februari 2008, 22:08
Givargruppen

Default Två frågor här

Mål yttrande är:

1. Att gå med AMD är dum
2. Att styrelsen inte har två fulla PCI-E x16 köer så Crossfire är ett avfall (om det wasnt redan)
3. 4GB kommer inte att få stöd om du inte kör x64 Windows.

Jag kan inte rekommendera något i att bygga spara bildskärm. Läs guiden för förslag.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 6 februari 2008, 23:29
Givargruppen

Default Två frågor här

Jag är med kol på en. även om jag föredrar att utarbeta.

första off ... AMD mot Intel är ett självklart val i detta skede. Intel hela vägen eftersom deras produkter enkelt och helt enkelt bättre än nästan allt som AMD kan lägga ut. den core2duo serier är bara en fantastisk uppsättning marker. inte kommer med en av dem är dumt eftersom det för en sak AMD lämnar 64X 2 rad bakom helt medan vi pratar. mycket snart kommer de inte ens stödja dem längre. så även från den synpunkten är det uppenbart vad man ska välja.

andra. moderkortet. det är inte dåligt om du vill ha en AMD-chip, men otäck för allt annat.

därifrån, det ser inte så illa faktiskt. ni gjorde en hel del andra saker rätt. till exempel, 4 gig RAM och nätaggregat och hårddisk. men det finns utrymme för massor av förbättringar.

ta det ifrån mig. Jag ville göra en bygga mycket likt ditt kort tid sedan. Jag visade detaljer till min far eftersom han arbetade i datorn verksamhet för år och år. och han ganska smällde till mig i ansiktet och sa GO Intel.

du behöver ett annat ärende, ett moderkort som stöder PCI-E 2.0 16x för både ankomst-och avgångstider, rymmer upp till minst 8 gig RAM-minne och har stöd för DDR3. kol som en mycket trevlig en i hans klibbiga. det är en 219 dollar ASUS styrelse. det är mycket dyrt, men det är en fantastisk styrelse.

Om jag var du, jag futz runt med mönstret så att du kan sätta i moderkortet, få en E8400 Intel-processor, som ATI grafikkort du ville ha, och ett Antec 900 fall. därifrån, byggs kanske liknar mer ett riktigt kraftverk.

som för att sätta ihop, det är en helt annan fråga. det är inte riktigt allt det hårda.

du skruvar ner moderkortet i fallet med de skruvar som följer med det, och sedan koppla in alla de olika nätsladdar och återställa trådar i skårorna märkt på moderkortet. du ser uttag med bokstäver och siffror som ett slags kod. trådarna själva också märkt, och handboken kommer berätta för dig om att täppa till vad i.

När du har fått alla delar ihop och ansluts till ett grenuttag, slår på maskinen och det automatiskt "blinkar i bios. I princip vad det betyder är moderkortet får ström och programmering som är inbyggd i det detekterar alla delar i den och ger dig en mycket grundläggande grafiskt gränssnitt som ska användas. och därifrån du pop i windows skivan och det ska ge dig ytterligare.

med lite tur, alla delar kommer att bli ihågkommen och du är bra att gå.]

bara en fråga ... var i allt detta är din DVD-enhet? du behöver en till ens läsa installera skivan.

Mitt System: Hesekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz
Moderkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Minne:
2 gig G. Skill DDR2 800MHz
Grafikkort (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512MB
Ljudkort:
Creative 7.1 ljudkort
Hårddisk (s):
160 gig Western Digital SATA drive
Optisk enhet (er):
ASUS 16x dvd-cd-rw combo enhet
Mål / PSU:
CoolerMaster fall Antec Earthwatts 500W
Kylning:
3x lager 120mm fläktar, 1 lager CPU fläkt
Nätverk / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tums Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 7 februari 2008, 08:21
Ledamot Gruppen

Default Två frågor här

som ingår under "andra saker som jag inte trodde var nödvändigt att lista" avdelning. Jag har egentligen två enheter som ingår i denna installation.

okej jag tar den extra monetära hit för att göra det bättre, eftersom jag inte vill ha för att bygga ett annat för en god 5 år minst
Old 7 februari 2008, 08:41
Ledamot Gruppen

Default Två frågor här

@ Kol:
Jag har en 64 bitars OS

och jag kan inte hitta en Intel styrelsen med 2 PCI 2.0 slots och DDR3 stöd som inte en X38. Jag kan knappt hitta en styrelse som inte X38 som har 2 PCI 2.0 slots. och newegg inte berättade om tider köra både i 16x eller inte ...
Old 7 februari 2008, 08:53
Ledamot Gruppen

Default Två frågor här

Varför skulle jag behöva en annan fråga? detta en verkar bra, har bra ventilation och moderkortet facket och expansion slots är alla på samma panel om fallet så allt kommer ut i en enhet. Jag tyckte om Antec 900 men jag är inte säker på det.

kan uttrycka det så här: övertyga mig: D

Jag ändrade min processor till Intel E6750 efter en reccomendation från en vän
http://www.newegg.com/product/produc...82E16819115029

och jag ändrade styrelsen att ASUS P5N-SLI styrelsen som har 2 PCI-e slots kör 16x i SLI
http://www.newegg.com/product/produc...82E16813131073
Old 7 februari 2008, 09:32
Givargruppen

Default Två frågor här

Hej Chris.

Jag har byggt 4 st är i ett Antec 900 och det är verkligen en superb fall lite Bling för mig med blå LED fläktar men dessa är lätta att ersättas. Det ryms en 8800ultra utan blockerar luftflödet från 2 intag fans och avgasledningen 120mm och 200mm bidrar till att ge en mycket effektiv kylning loop. Den 200mm, på grund av den storlek, är också viska tyst även under högtrafik rpm.

Det enda lilla negativa till 900, enligt min åsikt är fläkten kraftkabel, de är anslutna via en 4-pin molex betyder att du måste sammanlänka dem med dina psu's kraftkabel (eller köpa 3pin-4Pin omvandlare) gör kabelhantering en mardröm. Men det kan göras.

Annat än att det för pengarna, det är en verkligt storartad fall.

Om jag minns rätt (ropa upp om jag fel någon) PCI-E 2 är bara tillgänglig för X38, 780 och 790 chipset. Men det är inte en strikt nödvändigt ännu, eftersom de fördelar det ger (främst dubbla wattal från hamnen under 1,0 och dubbla bandbredden bör moderkortet i fråga har den mängd som krävs för pci-e köer) kan inte helt utnyttjas av nuvarande GPU teknik.

Jag vill hålla dig borta från E6750, en E8400 kan tas för samma pengar och det kommer att kräva mindre juice för att köra, har högre överklockning höjden på grund av 45nm arkitektur och är snabbare på lager och stöder en snabbare FSB som också förbättrar kommunikation hastigheter till resten av komponenterna.

De 3870 som du har valt är inte på något sätt ett dåligt kort är det bara att det är pricepoint det kommer in i sfären av 8800GT, 512MB version. Detta är mycket bättre kort. Det är också nästan det enda GPU värt att köpa för tillfället som GTS, GTX och Ultra erbjuder inte mycket i vägen för en prestanda öka med tanke på priset vandring.

Det är också meningslöst att satsa på en högre spec'd kort på grund av upplösningen på bildskärmen citerad. GT utmärker sig på denna resolution.

Glöm P5N, eftersom det är 650 SLI chipset och det är en hund av en kretsuppsättning. En SJABBIG, 3-ben hunden kommit till det.

Om du bestämt om en SLI chipset du verkligen vill titta 680 eller 780 (780 egentligen bara erbjuder PCI-E 2.0 stöd över 680).

Om du inte är intresserad av SLI så är det egentligen ingen idé att satsa på ett chipset optimerad för det. Jag skulle kunna titta på P35.

Bin den Zalman HSF för cpu och få en Arctic Cooling Freezer 7 Pro. Bättre, lättare och billigare. Och mycket bättre prestanda. Det är också tystare också.

Så ja, bin det AMD 6400. Det är inte ett dåligt chip (ungefär jämförbart med en E6850), men den går varm, tycker det är el och bättre (Intel) processorer kan tas.

Slutligen är det primära objektet i en bygga som garanterar goda framtida proofing är moderkortet. Allt annat på denna grund är sekundär. Så du kan vara klokt att gå X38/780 ändå. Bara en tanke.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 7 februari 2008, 17:01
Givargruppen

Default Två frågor här

Jag skulle gå för P35 och dumpa SLI ska vara ärlig. Det är bara inte kostnadseffektivt i detta skede, när en 8800GT kan nog köra någonting. Det finns en styrelse Jag kopplade av riktpriset på andra sidan som en P35 med 4 x16 PCI-E slots (men det är bara DDR3): p
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 8 februari 2008, 08:26
Ledamot Gruppen

Default Två frågor här

Okej jag har beslutat att gå med denna styrelse: GIGABYTE GA-P35-DS3L LGA 775 Intel P35 ATX Alla Solid Dies Intel Motherboard - Retail

och E8400.

Hur jag på det under de närmaste åren om jag vill gå SLI det blir ungefär 700 dollar för att jag kan hålla min processor och allt annat ... jag måste bara få ett nytt moderkort och ett grafikkort.
Old 8 februari 2008, 10:04
Ledamot Gruppen

Default Två frågor här

Citat:
Ursprungligen postat av Carbon View Post
Jag skulle gå för P35 och dumpa SLI ska vara ärlig. Det är bara inte kostnadseffektivt i detta skede, när en 8800GT kan nog köra någonting. Det finns en styrelse Jag kopplade av riktpriset på andra sidan som en P35 med 4 x16 PCI-E slots (men det är bara DDR3): p
Tja mitt 7600GT kan köra ganska everygame ute, men inte för länge.
Hursomhelst, kommer med AMD är inte dumma, eftersom de är mycket bra cpu's. Men alla har rätt Intel är mycket bättre i prestanda. Du behöver inte ändra ditt fall om du inte vill. Om du gillar det behålla det. Ser ut som du kommer att ha en mycket trevlig bygga när du gjort. Bör deffinetly sista du fem år utan att uppgradera.
Som link590o sagt är det inte svårt att sätta ihop. Om du har tagit en massa förutom då du kommer att ha några problem att sätta det tillsammans.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.