![]() |
|
| |||
| |||
| hej Jag har ett skrivbord med en asrock p4vt8 + moderkort och en P4 3,0 GHz processor Jag har ett problem med min dator. Jag slår på den och alla fläktar och hårddisk snurra ange om, men inget kommer upp på skärmen (ljuset stannar bärnsten) hårddisken lyser permenantly om. det är inte grafikkortet som jag kollade det med ett extra, dess också inte psu som jag kollade det med ett reservdäck, im ganska säker på att det inte är hårddisken som inte bios kommer upp på skärmen. Finns det någon som vet vad problemet kan vara? Tack Jon |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Var det någonsin att arbeta? Visste hårdvaran få förändrats?
Har CAPS LOCK ljus växla av och på när du upprepade gånger trycker på CAPS LOCK? (om det sedan jag att din bildskärm eller kabel handlar upp) Annars kan du lätt koppla ur alla IDE och SATA-kablar från moderkortet (notera var de kommer ifrån!) Och ta bort alla PCI-kort utom grafikkortet. Spelar det någon komma till BIOS-sida med en bild på skärmen? Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| hej, dess inte monitorn som jag har försökt med en reserv, det comp har arbetat nu i några år, jag hade den avstängd och installation av nya fläktar till chassit och när jag gick för att sätta det på detta var det problem jag hade |
|
| |||
| |||
| Det är bra, det har varit en del att flytta om så det finns en möjlig förklaring. Jag hatar när omotiverade saker att hända. Om vi kan ta på sig något gått sedan vi behöver för att sätta tillbaka den där den kom ifrån. Den wost är moderkortet flyttas och ett av anläggningen skruvar kortslutning eftersom det handlar om rivning tillbaka till ett tomt mål. Hur du lust nedmontering tillbaka till ett tomt mål och tar den tillbaka en bit i taget, kontrollera att du kan komma till BIOS-skärmen efter varje tillsats? Den stora plus är att du får rent ut dammet som du. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Varje pip alls?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| dess ram jag kan garantera det;) om du har två stick prova med bara en av de två om du har en hämta en billig sticka och prova den, vara säker på att samma typ som din nuvarande (DDR2 ect)
| |||
| |||
| hej jag ska försöka RAM nu, men det finns inga piper bara verkar komma på men aldrig prompten på skärmen för att aktivera |
|
| |||
| |||
| Hej UPDATE Ihave Unplugged alla IDE-enheter och diskett-och SATA. Jag har försökt byta RAM runt och använder dem individuellt. Det finns inga pip från komp när den slås på och tangentbord lyser endast belysa kort när jag slår på psu. Alla ytterligare idéer? |
|
| |||
| |||
| Hatar att säga det, men det börjar låta som den mobo har avlidit |
|
| |||
| |||
| Detta är vad jag trodde, enda förklaringen |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Router Problem! Kan inte ansluta Utan en okänd Network Security Key. | uselesswithcomputers | Nätverk, Modem & VoIP | 7 | 16 august 2009 02:15 |
| Okänt rootkit? | Nikronius | Virus, spionprogram och säkerhet | 10 | 3:e sep 2008 09:43 |
| Okänt Service | Mooseknuckle | Windows-operativsystem | 3 | 12 juni 2008 09:16 |
| Okänt CPU-Fläkt | Blazing933 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 28 oktober 2007 09:19 |
| Nya bygga okända problem (s) | Depofencer | General Hardware Chat | 5 | 12 august 2007 08:54 |
| Thread Tools | |
| |