mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Oppgradering av min gamle-ish PC

Reply

Thread Tools
Old 19nde Apr 2008, 11:48
New Member Group

Default Oppgradering av min gamle-ish PC

Hei,

Min laptop brøt i dag og jeg fant en gammel-ish datamaskin jeg pleide å bruke på loftet mitt. Jeg snudde det på og det ville ikke støvel. Så jeg installerte Windows XP frisk!

Spesifikasjonene er ikke så ille for en 2004 PC, var jeg ventet verre. Intel Pentium 4 2,8 GHz, men bare 256 MB DDR ram.

Allikevel vil jeg oppgradere det slik at jeg kan bruke den ganske mye. PCen er en Advent 2004 PC. Her er den fullstendige spesifikasjoner.

Code:
http://www.uktsupport.co.uk/advent/pc/2004.htm
Hovedsakelig vil jeg få en dual eller quad (hvis jeg er heldig) i den, men thats ikke så mye av et problem fordi det har 2.8GHz allerede. Har du reccon jeg kunne gjøre dette? Og hvilken trenger jeg?

Jeg ønsker også å få det en ny harddisk, noen RAM, trådløst evner og en forbedret optisk stasjon, kanskje et bedre grafikkort i tillegg. Eventuelle anbefalinger som jeg er ikke sikker på hvilke som vil være forenlig.

Jeg tok frontdekselet av dag og jeg kunne se ram slots og det så ut som et PCI-spor, men jeg var ikke sikker. Jeg tror også den optiske stasjonen ble dekket HD.

I dont mind hvis det skal bli dyrere enn å kjøpe en ny datamaskin fordi jeg liker fleksibilitet av oppgraderingen slik at du ikke trenger bruke pengene hvis du ikke vil, og du kan gjøre det gradvis. Im bare 15 så jeg dont bli betalt mye så Id heller gjøre smallish oppgraderinger enn buty en splitter ny datamaskin. Plus Jeg synes det er mer moro og lærerikt.

Håper du kan hjelpe

Josh!
Old 19nde 2008 Apr, 12:00
Donor Group

Du kan like godt bare piske den og får litt lommepenger og bygge en pc fra grunnen av alle oppgraderingene du vil ha, ville det ikke være langt med å bygge et nytt likevel (pris kloke) også jeg ville ikke ønske å kjøpe noen nye shiny komponenter og stikke dem på en gammel støvete mobo og deretter inn i en uverdig sak.
Old 19nde Apr 2008, 12:04
New Member Group

Å oppgradere datamaskinen ville nesten være å lage en ny build. Når datamaskinen er gammel og har en P4 inne, vil du trenge et nytt hovedkort og dette vil trolig bety ny ram. alt dette er nå relativt billig å gjøre, og du kan beholde harddisken og den optiske stasjonen, og kanskje strømforsyningen. Ting du kanskje er

1. Nye hovedkort med socket for prosessoren du vil. (Jeg anbefaler AMD men jeg skal nok få flammed lol) så AMD Socket ville være AM2 eller AM2 +
2. Prosessor. Ta en beslutning på et budsjett. også vil du antagelig ikke se forskjell på quad core hvis den er for gaming, så gå for en dual core.
3. Kontroller at du enten får en heatsink med prosessoren, eller kjøpe en som passer til bestemte kontakten
4. Ram. ram er relativt billig, men sørg for at hovedkortet støtter den.

Jeg tror at om du får det du vil ha nesten et helt nytt system:)
Old 19nde Apr 2008, 12:05
New Member Group

ps

Jeg har alltid bruke enten www.ebuyer.com eller www.overclockers.co.uk
Begge meget gode nettsteder med gode priser og god kundeservice hvis du har noen problemer som er få og langt mellom
Old 19 april 2008, 12:18
New Member Group

I cant virkelig råd til å starte en ny build. Også min er anti meg å lage en fra scratch. I dont know why! Mamma er litt starnge. Men hun ikke har et problem med meg å oppgradere min nåværende.
Old 19nde Apr 2008, 12:21
New Member Group

hva vil du bruke det til?
Old 19nde Apr 2008, 14:24
Donor Group

Hvis en socket 478 som det prob er id beholde det så lenge ev og gjør ingen oppgraderinger overhodet og spare pengene mine til en ny build m8 oppgradere denne pc vil være bortkastet idet du nødt til å kaste det meste vekk når du gjøre slutt oppgradere med unntak av noen lagt pci kort eller DVD-stasjon.
best å gjøre et nytt bygge og beholde dette som et reservebatteri

En datamaskin gang slo meg i sjakk
Men det var ingen match for meg på kickboksing.

Min System: redden137

Prosessor (er):
AMD Opteron 165 o / c
Hovedkort:
asus a8n SLI Deluxe
RAM-minne:
2GB Corsair XMS PC3200 platium
Graphics Card (s):
8800gts o / c
Lydkort:
Creative SoundBlaster 4
Harddisk (er):
1x 80 gb 2x 250GB
Optisk stasjon (er):
1x Sony DVD-RAM-stasjon 1xphillips DV
Case / PSU:
700w moduler PSU
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 19 april 2008, 14:34
New Member Group

Jeg vet sitt beste for å gjøre et nybygg, men pleide jeg å bruke dette! Dont spør hvorfor, jeg har mine grunner.
Old 19nde Apr 2008, 14:50
Donor Group

din retter om å flamed for AMD recomendation
Intel ftw!
bare oppgradere ram til 1 gig og du vil bli bra og kanskje holde fast i en ny optisk stasjon (IDE selvfølgelig)

Min System: Cewy er rart macine

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Hovedkort:
asus p5q deluxe
RAM-minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk stasjon (er):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Case / PSU:
Lian-li armoursuite PC-p60
Cooling:
tuniq tårn
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit LAN-porter
Skjerm (er):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / ARCH linux
Old 19nde Apr 2008, 15:16
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Cew27 View Post
din retter om å flamed for AMD recomendation
Intel ftw!
bare oppgradere ram til 1 gig og du vil bli bra og kanskje holde fast i en ny optisk stasjon (IDE selvfølgelig)
id si det samme som Cew27

kanskje et bedre grafikkort
også id bytte psu å være på den sikre siden slik du sa den gamle og vært på loftet en stund

Min System: P * L * A * Z * M * A

Prosessor (er):
2.3GhZ AMD
Hovedkort:
Asus
RAM-minne:
1 gig DDR
Graphics Card (s):
256MB G-force
Lydkort:
Sound Blaster 5.1
Harddisk (er):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optisk stasjon (er):
Pioneer's DVD-RW
Case / PSU:
tilpassede tilfellet & 650w PSU
Cooling:
DIY Vannkjøling
Nettverk / Internett:
jomfru 50MB
Skjerm (er):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.