mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Uppgradering av min gamla-ish PC

Reply

Thread Tools
Old 19 April 2008, 11:48
New Member Group

Hallå,

Min laptop bröt i dag och jag hittade en gammal-ish dator jag använde i mitt loft. Jag vände på den och det skulle inte starta. Så jag installerade Windows XP fräscht!

Specifikationerna är inte så illa för en 2004 PC, förväntade jag mig sämre. Intel Pentium 4 2,8 GHz men bara 256 MB DDR RAM.

Anyway Jag vill uppgradera den så jag kan använda den en hel del. Datorn är en Advent 2004 PC. Här är hela specifikationer.

Kod:
http://www.uktsupport.co.uk/advent/pc/2004.htm
Främst vill jag få en Dual (om jag har tur) i den, men den er inte så mycket av ett problem eftersom den har 2.8GHz redan. Har du reccon jag kunde göra det? Och vilken typ skulle jag behöva?

Jag vill också få en ny hårddisk, några RAM, trådlösa funktionerna och en förbättrad optisk enhet, kanske ett bättre grafikkort också. Rekommendationer som jag är inte säker på vilka som skulle vara möjligt.

Jag tog skalet bort idag och jag kunde se RAM-minnesplatser och vad som såg ut som en PCI-kortplats, men jag var inte säker. Jag tror också att den optiska enheten var omfattar HD.

I dont sinne om det kommer att bli dyrare än att köpa en ny dator eftersom jag gillar Flexibiliteten i uppgraderingen så att du inte behöver spendera pengar om du inte vill och du kan göra det gradvis. Im bara 15 så jag dont få betalat mycket så Id hellre göra ganska små uppgraderingar än buty en helt ny dator. Plus att jag tycker att det är roligare och lärorikt.

Hoppas du kan hjälpa

Josh!
Old 19 April 2008, 12:00
Givargruppen

Du kan lika gärna bara flog den och få lite fickpengar och bygga en dator från scratch från alla de uppgraderingar som du vill, vore det inte mycket att bygga en ny ändå (Prismässigt) även jag vill inte köpa några nya glänsande komponenter och stick dem på en gammal dammig mobo och sedan till en ovärdig fall.
Old 19 April 2008, 12:04
New Member Group

Att uppgradera din dator skulle nästan kunna göra en ny byggnad. Eftersom datorn är gammal och har en P4 inne, skulle du behöva ett nytt moderkort och detta skulle förmodligen innebära nya RAM. Allt detta är nu relativt billigt att göra och du kan hålla din hårddisk och optisk enhet, och kanske till nätaggregatet. Saker du kan behöva är

1. Nytt moderkort med sockel för processorn du vill ha. (Jag rekommenderar AMD men jag kommer förmodligen få flammed lol) så AMD Socket skulle AM2 och AM2 +
2. Processor. Fatta beslut om en budget. även du kommer förmodligen inte se någon skillnad i quad core om det är för spel så satsa på en dual core.
3. Se till att du antingen få en kylfläns med processorn eller köpa en som passar den speciella uttaget
4. Ram. ram är relativt billig men se till att ditt moderkort stödjer det.

Jag tror att om du får detta har du nästan ett helt nytt system:)
Old 19 April 2008, 12:05
New Member Group

ps

Jag använder alltid antingen www.ebuyer.com eller www.overclockers.co.uk
Båda mycket bra webbplatser med bra priser och bra kundservice om du har några problem som är få och långt mellan
Old 19 april 2008, 12:18
New Member Group

I cant råd verkligen att starta en ny byggnad. Även min är anti mig att bygga en från scratch. Jag vet inte varför! Min mamma är lite starnge. Men hon har doesnt ett problem med mig att uppgradera min nuvarande.
Old 19 April 2008, 12:21
New Member Group

Vad kommer du använda det?
Old 19 April 2008, 14:24
Givargruppen

Om det är en sockel 478 som den prob är id behålla den så länge poss och gör några uppgraderingar som helst och spara mina pengar till ett nybygge m8 uppgradera denna dator kommer att vara ett avfall som man måste slänga det mesta bort när du uppgraderar till slut med undantag för eventuellt tillsatta PCI-kort eller DVD-enheten.
bäst att göra ett nytt bygga och hålla detta som reserv

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 19 april 2008, 14:34
New Member Group

Jag vet sitt bästa för att göra en ny byggnad men jag brukar använda den här! Dont fråga varför, jag har mina skäl.
Old 19 April 2008, 14:50
Givargruppen

din rättar om att flamed för AMD recomendation
Intel ftw!
bara uppgradera RAM-minnet till 1 gig och du kommer att bli bra och kanske hålla fast i en ny optisk enhet (ide förstås)

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 19 April 2008, 15:16
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Cew27 View Post
din rättar om att flamed för AMD recomendation
Intel ftw!
bara uppgradera RAM-minnet till 1 gig och du kommer att bli bra och kanske hålla fast i en ny optisk enhet (ide förstås)
id säga samma sak som Cew27

kanske ett bättre grafikkort
också id ersätta PSU att vara på den säkra sidan när du sa det gamla och varit på vinden för en stund

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.34GHZ överklockat! Athlon64 3000 +
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1,50 gig ddr
Grafikkort (s):
256MB PCI G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster HD 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY luftkyld kylfläns
Nätverk / Internet:
Virgin 50Mbps
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Window's 7 Ultimate
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.