![]() |
|
| |||
| |||
| hej stötarna, USB-portarna på mitt moderkort fungerar bara ibland. De kommer vanligen förlora ett samband med en enhet. moderkortet är ett asus P4B533-E. och IM även tippingtrying att köra en Pentium 4 med 250watt psu i en Pentium 3 fall wouldnt hjälp, och det faktum att dator hittades i den hårda avfall, jag vet att jag kommer att få höra att uppgradera, men jag skränande råd ännu värre är det faktum att den näst bästa dator i vårt hus, bakom ett thats gått igenom 2 moderkort.![]() (i didnt veta om att sätta det i enheter och flyttbara media, processorer, moderkort och RAM eller här, sorry killar) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om de är fysiskt intermittent få en extern USB-hubb.
| |||
| |||
| Jag har en hubb, men som ändå inte hjälper. kan problemet vara USB-portar blir en brist på makt? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Inte om inte din 5 V järnväg verkligen suger. Och jag menar verkligen suger. Det är troligt att det är några problem med moderkortet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| 1. Kontrollera anslutningar med rubriker om MoBo. 2. Gå till Enhetshanteraren och högerklicka på din-varje-USB rotnav posten och välj Egenskaper. Leta efter en energisparfunktioner fliken och se till att den är inställd så att de inte stänga. Den exakta flik och sikt skiljer sig med olika Win versioner. I grund och botten om USB-hubb inte används under en tid det kommer att stänga för att spara el. Jag har sett detta orsaka förlust av meddelande när du försöker USB-enheten igen. 3. Ladda ner den senaste chipset drivrutiner. Gå tillbaka till Enhetshanteraren och ta bort varje instans av USB rotnav och starta om. Direkt fönster till ditt chipset drivrutiner när man frågar efter en fil plats. |
|
| |||
| |||
| hmm. Jag ska prova dessa tre saker. tack |
|
| |||
| |||
| Hej Katana, Jag borde ha varit lite tydligare ... Prova varje steg och se om det fungerar innan vi går till nästa!
__________________ ![]() Hur man ändrar Vista standardbudet System Restore storlek Vilken version av Vista är rätt för mig? Sju anti-spyware-program testas |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ditt moderkort har en bit av en historia av USB-problem. Jag tror att det beror delvis på att det gjordes då att USB 2.0 först komma ut. Kan du köpa en USB PCI-kort och USB-portarna på den? De är inte så dyra.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ta bort alla USB-hubb / styrenheter i Device Manglaren och starta om systemet, XP bör automatiskt installera dem på omstart ge SP1 / 2 är installerat.
| |||
| |||
| ok. jag går att sätta på datorn för att försöka fastställa usbs. allt är normalt tills xp lastning skärm som går verkligen långsamt, så att systemet kraschar. Jag har testat hdd i våra andra datorer och det icke verk. resten av datorn kommer bara att gå in i lager. tack ändå grabbar |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Min Tower har slutat att fungera ordentligt, Please Help! | nickny | General Hardware Chat | 3 | 22 november 2009 11:12 |
| Tillbaka-knappen inte fungerar | katiecoos | Webbläsare & FTP Klienter | 8 | 15 juli 2008 12:49 |
| Ubuntu inte fungerar, alla codecs saknas | ashaiba | Linux & Alternativa OS | 13 | 24 februari 2008 11:59 |
| NEJ USB-portar arbeta alls. | ab54666 | General Hardware Chat | 16 | 30 december 2007 07:54 |
| Windows inte fungerar? | alex | Windows-operativsystem | 0 | 4 maj 2007 07:59 |
| Thread Tools | |
| |